loading...
badbakhtyai
تفرجگاه بازدید : 10 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

عشق واقعي چيست؟

یکی دیگر از مشکلات کشش كودكانه جنسی این است که بادوام و ماندگار نیست. اما گاهی اوقات این روابط پرآشوب چندین سال به طول می انجامد، تافرد موفق ميشود از آن خلاص شود، بدون شك زماني به اين  نتيجه ميرسد كه خيليي از فرصت هارو از دست داده است .وگاهي هم ادامه پيداميكند حتي به زندگي مشترك امااین کشش جنسی دیگر مرده و از بین رفته است. شاید این زوج ها به عبث امیدوارند که یک روز شعله عشقشان دوباره زبانه کشد. یا شاید هم تصور می کنند سرنوشت این بوده که چون بهترین هوس و بزرگترین درد را باهم تجربه کرده اند باید با هم بمانند.

اما عشق حقیقی باكمترين  کشش جنسی ایجاد می شود. حتی بالاترین کشش جنسی هم اگر بدون عشق واقعی باشد، بی فرجام خواهد بود. درست اين هست که برای برنده شدن در این مسابقه، باید به دنبال ترکیب این کشش جنسی و عشق حقیقی باشید که شانس زیادی می خواهد.

اگر کشش جنسی عشق واقعی نباشد، پس عشق واقعی چیست؟ یکی از نشانه های عشق واقعی میل به حمایت و نگهداری از فرد مقابل، شاد کردن و کمک به موفقیت اوست. این با کشش جنسی که فقط به دنبال مجبور کردن فرد مقابل به ایجاد حس لذت و رضایت در شماست، خیلی فرق دارد. وقتی شما واقعا و حقیقتاً کسی را دوست داشته باشید، به هیچ وجه او را مجبور نخواهید کرد که دوستتان داشته باشد. البته، دوست دارید که آنها هم شما را دوست داشته باشند اما اگر آنها کس دیگری را بخواهند، شما او را رها می کنید چون دوست دارید که همیشه شاد و خوشبخت باشند. شما از تصمیمات مهم آنها در زندگی حمایت می کنید حتی اگر با آنها هم عقیده نباشید.

همراهی با این فرد به شما آرامش می دهد. وقتی با او هستید زمان خیلی خوب و خوشایند برایتان می گذرد و گاهی اوقات خیلی هم با هم خوش می گذرانید.

هرچه شما دو نفر همدیگر را بیشتر بشناسید، حس مسئولیت و حمایت طرف مقابلتان برای شما بیشتر می شود. در این صورت، اگر این احساس دوطرفه باشد، شما دو نفر می توانید تدریجاً یک عشق بسیار عمیق و غنی پرورش دهید که بسیار لذت بخش تر و رمانتیک تر از هر کشش جنسی است.یار و معشوق حقیقی کسی است که عشق واقعی شما و بهترین دوستتان است. اگر به دنبال معشوق حقیقی خود هستید، نباید کسی را انتخاب کنید که خیلی از شما متفاوت باشد. یک ضرب المثل است که می گوید، افراد متضاد همدیگر را جذب می کنند اما با هم ازدواج نمی کنند. متاسفانه خیلی از این متضادها با هم ازدواج می کنند و آخرسر می فهمند که زندگی زناشویی بسیار بدی دارند. گرچه یعضی از زوج ها به مرور زمان یاد می گیرند که تفاوت های همدیگر را تحمل کنند، اما وقتی با کسی زندگی کنید که علایق، ارزش ها، مشغولیات و سرگرمی های مشترکی داشته باشید و از چیزهای مشترکی لذت ببرید، زندگی بسیار لذتبخش تر خواهد بود. فقط در این حال است که شریک زندگیتان همان معشوق واقعی و حقیقیتان خواهد بود.

هیجان اولیه تفاوت های زیاد، سرانجام وقتی ماه ها تبدیل به سال ها می شوند رنگ و بوی خود را از دست می دهد و شما مدام به این فکر خواهید کرد که چه می شد اگر طرف مقابلتان حرف شما را درک می کرد یا حداقل همیشه با حرف های شما مخالف نبود. درنتیجه هر چه زمان جلوتر می رود شما وقت کمتری را با هم سپری می کنید و آخر کار محبور می شوید یا از هم جدا شوید یا شما یا طرق مقابلتان از بیخ و بن عقاید و علایق خود را عوض کند.

صبر و گذشت نشانه های عشق واقعی هستند.

وقتی یک نفر واقعاً شما را دوست داشته باشد، صبر و گذشت زیادی را دربرابر بی دقتی ها یا رفتارهای شما نشان خواهد داد. اما نباید از این قضیه سوء استفاده کنید. اگر چنین کاری کنید، یک نشانه مسلم از این است که شما واقعاً طرف مقابلتان را دوست ندارید. زوج هایی که واقعاً همدیگر را دوست داشته باشند وقتی می فهمند که احساسات طرف مقابلشان را جریحه دار کرده اند، واقعاً ناراحت و پشیمان می شوند.

هیچوقت عشقتان را فقط محض آزمایش کردن، آزمایش نکنید. ببینید وقتی جای آن طرف باشید واقعاً چه احساسی خواهید داشت؟ آیا او به نیازهای شما توجه دارد؟ شما چه؟ به نیازهای او توجه میکنید؟ آیا دادن ها و گرفتن ها در رابطه به یک میزان است یا همه چیز یک طرفه است؟ آیا اکثر اوقات به هم نگاه می کنید، همدیگر را ناز و نوازش می کنید یا به چشمان هم خیره می شوید؟

خودتان را در کنار همسرتان در 20 سال آینده تجسم کنید. آیا آن تصویر قلبتان را مملو از ترس می کند یا از تصور آن لبخند می زنید؟

مركز خدمات مشاوره روانشناسي شريف

 آمادگي دارد .درصورت نيازبينندگان عزيزبه آنان مشاوره تلفني ويا حضوري ارائه نمايد.

شما ميتوانيد جهت آشنايي بيشتر به صحفه اسامي متخصصين مشاورين شريف مراجعه نماييد.

بدون شك خدمات مشاوره اي وروانشناسي به دليل تخصصي برخورد كردن با موضوعات ومشكلات عزيزان ميتواند كمك شاياني براي كاهش مشكلات روحي ورواني داشته باشد.درصورت تمايل باشماره هاي زير تماس بگيريد.

تهراني ها      9-9092301007         (بدون كد)

 

شهرستانها    9- 9099070017        (بدون كد)

يك داستان جالب:

 همسرشاهزاده

دویست و پنجاه سال پیش از میلاد؛ در چین باستان؛ شاهزاده ای تصمیم به ازدواج گرفت. با مرد خردمندی مشورت کرد و تصمیم گرفت تمام دختران جوان منطقه را دعوت کند، تا دختری سزاوار را انتخاب کند. وقتی خدمتکار پیر قصر، ماجرا را شنید غمگین شد چون دختر او هم مخفیانه عاشق شاهزاده بود.

دختر گفت او هم به آن مهمانی خواهد رفت. مادر گفت: تو شانسی نداری، نه ثروتمندی و نه خیلی زیبا. دختر جواب داد: می دانم که شاهزاده هرگز مرا انتخاب نمی کند، اما فرصتی است که دست کم یک بار او را از نزدیک ببینم.

روز موعود فرا رسید و همه آمدند. شاهزاده رو به دختران گفت: به هر یک از شما دانه ای می دهم، کسی که بتواند در عرض شش ماه زیباترین گل را برای من بیاورد، ملکه آینده چین می شود. همه دختران دانه ها را گرفتند و بردند. دختر پیرزن هم دانه را گرفت و در گلدانی کاشت. سه ماه گذشت و هیچ گلی سبز نشد، دختر با باغبانان بسیاری صحبت کرد و راه گلکاری را به او آموختند، اما بی نتیجه بود، گلی نرویید.

روز ملاقات فرا رسید، دختر با گلدان خالی اش منتظر ماند و دیگر دختران هر کدام گل بسیار زیبایی به رنگها و شکلهای مختلف در گلدانهای خود داشتند. لحظه موعود فرا رسید شاهزاده هر کدام از گلدانها را با دقت بررسی کرد و در پایان اعلام کرد دختر خدمتکار همسر آینده او خواهد بود!

همه اعتراض کردند که شاهزاده کسی را انتخاب کرده که در گلدانش هیچ گلی سبز نشده است. شاهزاده توضیح داد: این دختر تنها کسی است که گلی را به ثمر رسانده که او را سزاوار همسری امپراتور می کند: گل صداقت ... همه دانه هایی که به شما دادم عقیم بودند، امکان نداشت گلی از آنها سبز شود!

 

مسابقه شماره  239

 

1-این جمله ،درست است يانادرست ؟

کشش جنسی كور كورانه  عشق واقعی نیست.

- 2این جمله ،درست است يانادرست ؟

کشش كودكانه جنسی این است که بادوام و ماندگار نیست.

-3  این جمله ،درست است يانادرست ؟

عشق حقیقی باكمترين  کشش جنسی ایجاد می شود.

-4این جمله ،درست است يانادرست ؟

صبر و گذشت نشانه های عشق واقعی هستند.

ایستگاه بررسی سلامت روان 

تست بررسي ميزان عشق واقعي239

 

1-               احساسي عمل نمي كنم./

2-               به كسي وابسته نيستم./

3-               به خودم مسلط هستم./

4-               قبل از انجام هركاري به آن فكر ميكنم./

5-               تسليم هيجان هاي منفي نمي شم./

6-               هيجان هاي زود گذر رو كنترل ميكنم./

7-               كسي روكه دوست دارم هيجاني نيست./

8-               براي خودم برنامه ريزي دارم./

9-               ادم صبوري هستم./

10-          به آينده توجه دارم./

11-          كوركورانه عمل نمي كنم./.

12-          كوركورانه عاشق نميشم./

13-          سعي ميكنم با دقت طرف مقابلم رو انتخاب كنم./

14-          با افراد متخصص مشاوره ميكنم./

15-          كمتر احساس تنهايي ميكنم./

16-          تنهايي خودرا باهركسي پر نميكنم./

17-          سعي ميكنم واقع بين باشم./

18-          توانمندي خودرا ناديده نمي گيرم./

19-          كسي رو بي دليل بزرگ نمي كنم./

20-          ادم موفق در ارتباط با ديگران هستم./

تهیه کننده: مرکز مشاوره و روانشناسی شریف   

 منبع : www.moshavere-sharif.blogfa.com

 

تفسير تست :

هرچقدرنمره فرد افزايش يابد ميزان توانايي  فرد در برخورد با افكاراحساسي وكوركورانه  قوي تر وبدور از از وابستگي عاطفي ميتواند براي خودش تصميم گيري نمايد

توجه: براي تفسير بهتر وتخصصي تر مي توانيد جلو سوالي كه فرد پاسخ منفي داده به صورت سوالي با كلمات .چرا .براي چي.چگونه . ازكي .براي چي از فرد به پرسيد تا بتواند به  راحتي احساس خود رابيان كند تا  شما بتوانيد به راحتي  براي كمك به روند درمان ويا بهبود ،استفاده كنيدضمنان ياد اوري شويد  ميتواند ازمتخصصين مادرهمه زمينه هاي بهداشتي . روانشناسي . خانوادگي وتربيتي  مشاوره استفاده كند.

تهیه کننده: مرکز مشاوره و روانشناسی شریف  

 

 

 

اسامی برندگان شرکت کننده

 

برنده کارت طلایی مرکزمشاوره روانشناسی شریف

 

1-               فاطمه موسوي 16ساله از خوزستان

2-               سعيد خالقي 23ساله از اهواز

3-               راضيه موسوي 20ساله از مشهد

4-               حسين عبدالملكي 18ساله توسركان

5-               ميلاد راضي 16ساله از كرج

6-               حسين ملكي پويا 35ساله ازتهران

7-               اكبر محمدي 15ساله از بوشهر

8-               محمد صادق حقوقي 21ساله ازفردوس

9-               حسين خدمتي 18ساله از قم

10-          محمد سروند 20ساله از خرم اباد

11-          مريم همتي 16ساله از سنقر

12-          ساناز غلامي 18ساله از مسجد سليمان

13-          هانه سعادت پور 18ساله ازتهران

14-          الهام كشاورز 24ساله ازتبريز

15-          روژين اردلاني 21ساله از كرمانشاه

16-          شيوا درويشي 21ساله از آمل

17-          الناز صمد زاده 23ساله از اروميه

18-          وحيد مجلسي 20ساله از اردبيل

19-          غلام فرهادي 39ساله از قصر شيرين

20-          عاطفه صالحي16ساله از همدان

 

 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 23
  • بازدید کلی : 3,450