loading...
badbakhtyai
تفرجگاه بازدید : 67 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تعیین جنسیت جنین

مجله اين هفته:286

تعين جنسيت

مقدمه

بينندگان عزيزوگرامي سلام

ضمن تشكر از شركت شما در قرعه كشي تست هاي روانشناسي ومسابقه علمي ودريافت خدمات مشاوره اي وروانشناسي  اين مجموعه باهدف كمك به خانواده ها وپاسخ به سوالات: تربيتي.تحصيلي.يادگيري .شغلي ،بيش فعالي .گفتاردرماني.اوتيسم .استرس. وسواس.اضطراب .افسردگي. زناشويي.اختلالات جنسي.ازدواج.حقوق خانواده.كارآفريني

پيش گير ازطلاق واعتياد.روان درماني وروانپزشكي بهداشت عمومي .تغذيه ورژيم درماني .زنان ومامايي وساير خدمات مشاوره اي.بهداشتي وآموزشي به صورت شبانه روزي با استفاده ازمشاورين ومتخصصين مجرب درخدمت  شما مي باشد .

 اميد است با حمايت ستودني مديريت محترم شبكه كه انصافا فضاي قابل تقديري را جهت خدمات رساني فراهم نموده همواره رضايت شما راكسب نمائيم.

اين مجله به صورت هفتگي تقديم می‌شود و به مدت يك هفته از دوشنبه تا دوشنبه هفته  روي آنتن پخش می‌گردد.

شماره هاي تماس باما:

استان تهران  بدون كد           9-9092301007

ساير شهرستان ها بدون كد   9-9099070017

تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری با نگاهي بر دختر يا پسر داشنتد./

شما دوست داريد فرزند دختر داشته باشيد يا پسر؟

انواع روشهای تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری

برای عده ای از زوج ها و همسران از نظر روانشناسي از ینکه فرزند پسر داشته باشند یا فرزند دختر بسیار مهم است و گاهي آرزوی بسیاری از خانواده ها این است که اگر ۲ فرزند داشته باشند یکی از آنها پسر و دیگری دختر باشد و برای دستیابی به این خواسته شان متاسفانه  گاهي از هیچ کوششی دریغ نمیکنند.

اما چگونه و با چه روشهایی تعیین جنسیت جنین امکان پذیر میباشد.ضمن توكل به  خداي منان با كمك گرفتن از متخصصين با تجربه تاحدودي مي توان به روش هاي زيز اميدواربود.

۱- تعیین جنسیت نوزاد با استفاده از رژیم غذایی و دارویی : البته باید در نظر داشت بر اساس طب قدیم خوردن بعضی از غذا ها مانند  توت فرنگی ، خرما، هل، زعفران … در هنگام بار دار شدن به پسر شدن و مصرف بعضی از مواد غذایی به دختر شدن جنین منجر می شود.

۲- تعیین جنسیت فرزند با استفاده از زمان بندی تخمک گذاری در خانم ها .

3-  تعين جنسيت با توجه به سن زوجین از روشهای دیگر در تعیین جنسیت استفاده می شود با استفاده از جداولی ، سن مادر وپدر را با حاملگی در نظر می گیرند و بر این اساس مشخص می شود که بارداری در هر ماه که اتفاق بیفتد احتمال کدام فرزند بیشتر است . مثلا مادری ۳۰ ساله اگر در ماه اردیبهشت باردار شود جنین حاصله دختر خواهد بود

اگر تمام موارد در بالا بطور همزمان و زیر نظر فرد مجرب در تعیین جنسیت و به درستی انجام شود می توان تا بیش از۹۰٪ به حصول نتیجه مطلوب امیدوار بود.

البته یه سری نکات هست که مردان هم باید در تعیین جنسیت فرزند خود حتما رعایت کنند :

۱- برخلاف تصور قدیمیها جنسیت بچه تنها توسط زن تعیین نمیشه بلکه هم مرد و هم زن در این مورد نقش دارند .

آقایون این مشکل رو دارند که علتهای مختلفی داره و مثلا کمبود ویتامین ث یا اسید فولیک میتونه این مشکل رو ایجاد کند .

۲- نطفه های خیلی ضعیف که ممکنه در اثر بعضی از بیماریها مثل واریکوسل ایجاد بشودكه توضیح آن از مبحث ما خارجه است ممکن است وگاهي نطف هاي ضعيف باعث سقطهاي مكرر ميشود.

۳گاهي نطفه آقایون سه ماه طول میکشد که کامل بشود . برای همین برای تقویت نطفه، اقایون باید از سه ماه قبل از بارداری همسرشون اقدام کنند.

4- از افسردگی و فشار عصبی و هوای الوده هم زن و هم مرد به خصوص دردوران شروع بارداري دوری کنند.

روش شتل

اساس این روش به آمیزش در زمان به خصوصی از تخمک گذاری بستگی دارد. میزان موفقیت این روش بنا به منابع مختلف ۵۰ تا ۷۵ درصد گزارش شده است. نظریه تایید کننده این روش می گوید اسپرم های پسرساز سریع تر از اسپرم های دختر ساز حرکت می کنند و عمرکوتاه تری دارد بنابراین در زوجینی که پسر می خواهند باید آمیزش تا حد امکان نزدیک به زمان تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدان) باشد.

روش ویلان

اساس این روش به باردارشدن در روزهای خاصی از چرخه قاعدگی و همچنین موقعیت بیوشیمیایی بدن خانم در روزهای مختلف چرخه قاعدگی بستگی دارد. این روش برای پسردارشدن ۶۸ درصد و برای دختر دارشدن ۵۶ درصد موثر است. گروهی از دانشمندان هم می گویندتوفیق روش ویلان بیش از ۵۰ درصد نیست.

روش های آزمایشگاهی

الف) روش لقاح آزمایشگاهی (IVF): در این روش ابتدا به مادر داروهایی داده می شود
که تخمدان ها را تحریک به آزاد سازی چند تخمک در ماه می کند. اگر روش IVF را انتخاب
کرده باشید باروری تخمک خارج از بدن در شرایط آزمایشگاهی رخ می دهد.

ياد آوري شما ميتوانيد ضمن شركت در مسابقه اين مجله ويا بررسي تست هاي سلامت روان از كليه خدمات مشاوره اي وروانشناي مركز مشاوره شريف  به صورت حضوري يا تلفني بهره  مند شويد

شماره هاي تماس :

استان تهران  بدون كد           9-9092301007

ساير شهرستان ها بدون كد   9-9099070017

يك داستان جالب:

در آخرین لحظات سوار اتوبوس شد روی اولین صندلی نشست.از کلاس های ظهر متنفر بود اما حداقل این حسن را داشت که مسیر خلوت بود…

اتوبوس که راه افتاد نفسی تازه کرد و به دور و برش نگاه کرد.پسر جوانی روی صندلی جلویی نشسته بود که فقط می توانست نیمرخش را ببیند که داشت از پنجره بیرون را نگاه می کرد …
به پسر خیره شد و خیال پردازی را مثل همیشه شروع کرد :چقدر عینک آفتابی بهش می آد… یعنی داره به چی فکر می کنه؟

آدم که اینقدر سمج به بیرون خیره نمیشه! لابد داره به نامزدش فکر می کنه…می دونم پسر یه پولداره… با دوستهاش قرار می ذاره که با هم برن شام بیرون.کلی با هم می خندند و از زندگی و جوونیشون لذت می برن؛میرن ، کافی شاپ، اسکی، چقدر خوشبخته!

یعنی خودش می دونه؟ می دونه که باید قدر زندگیشو بدونه؟!!دلش برای خودش سوخت.احساس کرد چقدر تنهاست و چقدر بدشانس است

و چقدر زندگی به او بدهکار است. احساس بدبختی کرد. کاش پسر زودتر پیاده می شد…!!!

ایستگاه بعد که اتوبوس نگه داشت، پسر از جایش بلند شد.مشتاقانه نگاهش کرد، قد بلند و خوش تیپ بود. ..پسر با گام های نااستوار به سمت در اتوبوس رفت. مکثی کرد و چیزی را که در دست داشت باز کرد…یک، دو، سه و چهار … لوله های استوانه ای باریک به هم پیوستند و یک عصای سفید رنگ را تشکیل دادند. ..از آن به بعد دیگر هرگز عینک آفتابی را با عینک سیاه اشتباه نگرفت و به خاطر چیزهایی که داشت خدا را شکر کرد…

 توجه: شماره مركز مشاوره شريف

استان تهران  بدون كد           9-9092301007

ساير شهرستان ها بدون كد   9-9099070017

مسابقه شماره  286

1-این جمله ،درست است يانادرست ؟

برای عده ای از زوج ها و همسران از نظر روانشناسي از ینکه فرزند پسر داشته باشند یا فرزند دختر بسیار مهم است./

- 2این جمله ،درست است يانادرست ؟

تعیین جنسیت نوزاد با استفاده از رژیم غذایی و دارویی تاحدودي امكان پذير هست./

-3  این جمله ،درست است يانادرست ؟

تعین جنسیت فرزند با استفاده از زمان بندی تخمک گذاری در خانم ها نيز امكان پذير مي باشد./

-4این جمله ،درست است يانادرست ؟

برخلاف تصور قدیمیها جنسیت بچه تنها توسط زن تعیین نمیشه بلکه هم مرد و هم زن در این مورد نقش دارند .

توجه: شماره مركز مشاوره شريف

استان تهران  بدون كد           9-9092301007

ساير شهرستان ها بدون كد   9-9099070017

تست هاي روانشناسي

قابل توجه :تست هاي مهم وكاربردي

دراين مركزروزهاي جمعه ازساعت 9صبح تا4عصرتست هاي روانشناسي زيرجهت همه گروه هاي سني با نوبت گيري دريافت مي گردد.

آزمون هوش آكيو.ايكيو. بيش فعالي .اوتيسم.استعداد يابي. اختلال گفتاري و ياد گيري  . اعتماد به نفس.عزت نفس. تحليل شخصيت. آلزايمر.افسردگي. سلامت رواني. دقت .خلاقيت. استرس. اضطراب.همسان گزيني.رضايت زوجين. شغلي.اعتياد.بلوغ اجتماعي وفيزيولوژي هزينه ي هرتست 5هزارتومان وتفسير آن رايگان مي باشد. علاقمندان گرامي می‌توانند جهت ثبت نام و دریافت نوبت هرروزبا شماره‌های زير تماس بگيرند.
تهران   (بدون كد) 9-9092301007

شهرستان‌ها  (بدون كد)    9-9099070017

ايستگاه بررسي سلامت روان

تست بررسي رضايت از جنسيت خود

1-               از جنسيت خود رضايت دارم./

2-               ازاينكه دراين جنسيت هستم راضيم./

3-               سعي ميكنم از زندگي ام لذت ببرم./

4-               با ديگران رابطه منطقي دارم./

5-               رفتارهايم  متناسب با جنسيتم هست./

6-               سعي ميكنم خودم رو با  شرايط وفق دهم./

7-               دربرقراري رابطه بيش گام هستم./

8-               افسوس كسي نمي خورم./

9-               افسوس چيزي نمي خورم./

10-          به راحتي ميتوانم تصميم گيري كنم./

11-          درهمه شرايط احساساتم رو مهار ميكنم./

12-          به خودم مسلط مي باشم./

13-          ميتوانم به موقع حرفم رو بزنم./

14-          شنونده خوبي هستم./

15-          كسي به رفتار من اشكال نمي گيرد./

16-          ديگران مرا قبول دارند./

17-          ديگران به من اعتماد ميكنند./

18-          به ديگران اعتماد ميكنم./

19-           كينه كسي رو به دل ندارم./

20-          به راحتي ميتوانم دوست داشته باشم./


تفرجگاه بازدید : 16 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مرغ

>>   متولدين فروردين
طالع مشترک :
اهل دعوا و جنگ است. هميشه با همه سر جنگ دارد. دوست دارد ديگران او را ستايش کنند. حرفه کشاورزي براي او مفيد است. معمولاً بيش از آنکه عمل کند قول مي دهد. از نظر او زندگي بدون عشق وجود ندارد.
طالع مرد :
متولد اولين ماه سال حيله گري و نقشه کشي و دوز و کلک را نمي پسندد. او آدمي است رک و راست و اين حالت را چه در امور تجاري و کار و چه در عشق و احساسات آشکارا مي توان در وجودش ديد و شناخت. او وقتي هدفي را در نظر گرفت – چه در مسايل مادي و اجتماعي و اداري – و چه در عرصه عشق و عاطفه – يک دقيقه را هم نمي خواهد تلف کند. مثلاً اگر پي برد که عاشق است و فوراً قدم پيش مي گذارد، اما در اين مورد بايد به وي امکان داده شود که خودش به اين امر واقف بشود، نه اينکه در تنگنا گذاشته شده حيله کاري کرد که خيال کند عاشق شده است.
طالع زن :
زن متولد فروردين مثل مرد متولد اين ماه خواهان رهبري و پيشتازي است و اين خواسته شامل تمايل او به برداشتن اولين قدم در امور عشقي نيز مي گردد. دختران متولد اين ماه هميشه تعدادي عاشق سينه چاک در اطراف خود دارند و با وجود اين هميشه در تخيلات خود پي کسي مي گردند که جزو اين عده نباشد. او در صورت لزوم مي تواند سريعاً همرنگ جماعت بشود ولي در عين حال داراي آن سرسختي نيز هست که بتواند از راحتي ها چشم بپوشد و با سيل مخالفت ها سينه به سينه بجنگد و به سينه هر مردي که عشقش را مورد تهديد قرار داده است دست رد بزند.


>>   متولدين ارديبهشت
طالع مشترک :
نسبتا آرام و ساکت است.موجود خيالبافي است.معمولا خطر تنبل شدن تهديدش مي کند. درخشيدن در جمع را دوست دارد.در مسائل عشقي اغلب به خود صدمه مي زند.در مسائل مالي بي مهارت است.معمولا خطر ورشکستگي او را تهديد مي کند.
طالع مرد :
از نظر مالي وضع متولدين اين ماه معمولا عالي است.کمتر مرد متولد ارديبهشت را مي توان ديد که براي دگر روز چيزي ننهاده باشد و اغلب ايشان کساني هستند که از ثروت بهره کافي دارند. برخي از آنها هم شم اقتصادي قوي دارند و در کارهاي تجارتي موفقيت بسيار تحصيل مي کنند و به احتمال خيلي زياد عاشق طبيعت،فوتبال،ماهيگيري و اردو زدن است و اگر اينچنين نباشد به گلکاري،درست کردن باغچه ها،مسافرت ها و پياده روي علاقه مندي نشان مي دهد.او مطالعه کتاب هاي مربوط به قهرمانان افسانه اي و بنيانگذاران امپراتوري هاي بزرگ را به کتب فلسفي و بغرنج ترجيح مي دهد.بيشتر متولدين اين ماه مجلات متعددي را آبونه هستند که تعدادي از آنها مربوط به کارهاي عملي مثل باغباني و غيره است و تعدادي هم از آنهايي است که در هر صفحه چندين عکس دارند و او عاشق خريد کردن است ولي از فروشگاه هاي خلوت و شيک خوشش مي آيد،نه از فروشگاه هاي چند طبقه که در آنها مردم از سر و کول هم بالا مي روند
طالع زن :
دختر متولد برج ثور در ابراز عشق بسيار بي پروا است اما شيفتگي اش نسبت به طبيعت و اعتقاد به اينکه همه چيز همان طوري است که ديده مي شود اغلب موجب سردرگمي و گمراهي اش مي گردد و اگر مردي فقط به ظاهر چنان بود که او مي خواهد صميمانه دست هايش را بدور گردنش مي اندازد و عاشقش مي شود و شما اگر مي خواهيد دست هاي او را به دور گردن خود ببينيد سعي کنيد دهانتان هرگز بوي سير ندهد،رنگ هايي که دوست ندارد نپوشيد و به هنگام ملاقاتش صفحه اي را روي گرام بگذاريد که موسيقي تند و خشني نداشته باشد.از نظر احساسات فوق العاده حساس و پاکباز است و به هيچ صورتي نمي خواهد که عشق شما نسبت به وي خدشه دار باشد زيرا يک عشق خدشه دار طبيعي و ملکوتي نيست


>>   متولدين خرداد
طالع مشترک :
خشن و جنجالي است.هرگز آرام و قرار ندارد.هميشه دچار اين فکر است که تنها خود اوست که حق و حقيقت را در نظر مي گيرد و هرچه مي گويد درست و راست است.ماجراجويي بي پروا ست،به نظر او عشق بايد حقيقي باشد
طالع مرد :
مرد متولد خرداد پدري صبور و آرام و مهربان است.او قادر است که مطالب خود را بدون پرخاش و با زباني نرم و ملايم به فرزندان خود حالي کند و چون از روي شوق و ذوق با بچه ها حرف مي زند و بازي مي کند،لذا فرزندانش قبل از رفتن به مدرسه داراي اطلاعات و آمادگي کافي هستند و از روشنايي ذهن و فکر برخوردار مي باشند.روابط پدر متولد خرداد و فرزندانش صميمي و دوستانه است و آنها به سهولت اسرار دل خود را نزد پدر فاش مي کنند.البته اين حسن روابط هم گاهي موجب آسان گيري و لوس شدن بچه ها مي شود که بايد از توسعه آن جلوگيري کرد و پدر خرداد ماه،گاه هم بايد از جذبه پدرانه و در مقام رياست خانواده بودن استفاده کند و اجازه ندهد که بچه ها هميشه او را پدري دل رحم و بخشنده و نرم و ملايم تلقي کنند
طالع زن :
گوشزد کردن اين نکته لازم است که زن متولد خرداد ماه ممکن است خود را صادقانه عاشق شما بداند و بعد شخص ديگري را به مراتب مناسب تر از شما بيابد او زودتر از هر زن ديگري مي تواند شما را فراموش کند،مگر اينکه دائما در جوارتان باشد.گناهي هم ندارد،طبيعتش طوري است که تغيير و تحول را دوست دارد و حتي مي توان گفت به آن روحاً نيازمند است.تا زماني که گذشت ايام به او نياموخته باشد که در زندگي لازم است نسبت به بعضي چيزها پاي بندي نشان داد زندگي پر ماجرايي را مي گذراند و اين حالت را بالطبع شامل مردي که عاشقش است نيز مي کند


>>   متولدين تير
طالع مشترک :
مهربان و صميمي و هميشه خبرهاي خوش مي دهد.به هيچ کس اعتماد ندارد،مگر به خودش. شناختن او مستلزم صبر بسيار و زمان درازي است.طبيعت و ذات او چنان است که خود را والاتر از ديگران تصور مي کند
طالع مرد :
مرد متولد تيرماه پارچه هايي را که انتخاب مي کند هميشه از رنگ هاي سنگين هستند.پيراهن سفيد يا لباس هايي را هم که انتخاب مي کند هميشه از رنگ هاي سنگين هستند.پيراهن سفيد با دکمه سردست را به پيراهن هاي ديگر ترجيح مي دهد و هيچ علاقه اي ندارد که روي جيب و يا جاي ديگري از اين پيراهن عکس و نقشه اي دوخته شده باشد(اين جور خودنمايي ها با خصلت محافظه کارانه و گوشه گير او وفق نمي دهد) ولو اينکه از نظر مالي وضعش خوب نباشد،کفش هايش هميشه واکس زده و جوراب هايش مرتب است
طالع زن :
حتم داشته باشيد زن متولد تير ماه در مواقعي که در تنگنا باشيد با تمام قدرت پا به پاي شما با مشکلات نبرد مي کند تا از مخمصه نجات پيدا کنيد.در يک چنين مواقعي که شما متوجه مي شويد آن موجود ظريف و شکننده ديروز چگونه مي تواند به صخره اي پابرجا و پر مقاومت تبديل بشود. در لحظات بحراني مغزش مثل يک کامپيوتر شروع به فعاليت مي کند و بهترين راه حل مشکلات را نشان مي دهد.اگر گرفتاري مزبور شامل حال خانواده او بشود سعي مي کند با گرم ترين احساسات و عميق ترين عشق ها خانواده خود را از بلا دور کند


>>   متولدين مرداد
طالع مشترک :
متفکر و مصمم است.زندگيش را وقف هر چيز يا هر کس مي کند.به نصيحت کردن به ديگران تا حد مبالغه پيش مي رود.شعله اي سرکش،غروبي بي پايان و يک وقار غير قابل تصور در وجود اوست که هر لحظه ممکن است از کنترل خارج شود
طالع مرد :
مرد متولد مرداد نظير ندارد.او در هر لحظه به دنبال چيزي است و اغلب هم آن را بدست مي آورد و خوب هم مي داند که چطور بايد آن را نگاه دارد.اگر شما مي خواهيد که او در سراسر سال هاي زندگي مشترک تان وفادار باقي بماند،نياز وي را به عشق و تمجيد بطور کامل برآورده سازيد،زيرا اين نياز به قدري عظيم است و برآورده شدنش براي او به قدري جنبه حياتي دارد که براي تأمين آن ممکن است به دنبال هر کس ديگري برود.اگر عشق بين شما و او حقيقي و عميق است،احتمال اينکه صادق و وفادار باشد خيلي زياد است،اما حتي در اين حالات نيز لااقل چشمهايش به دنبال اين و آن خواهد بود و اين چيزي است که فقط يک راه حل غير عملي دارد:چشمهايش را با چشم بند ببنديد.مرد متولد مرداد عاشق زيبايي است و هر کجا با زيبايي يا زيبارويي مواجه بشود از او تعريف مي کند و اگر شما زني هستيد که اينکار حسادت تان را برمي انگيزاند متأسفانه بايد بگويم چاره اي جز دندان روي جگر گذاشتن و تحمل کردن نداريد
طالع زن :
اگر رئيس خود يا دوست گران پايه اي را براي شام به منزل دعوت بکنيد خواهيد ديد که خداوند ميزباني بهتر از همسر متولد مرداد ماه شما نمي توانست خلق کند.او نه تنها از آقاي رئيس به بهترين وجه ممکن پذيرايي خواهد کرد،بلکه رفتارش چنان خواهد بود که در خانم رئيس نيز حداکثر تأثير ممکن را نيز مي گذارد.اين از خواص ذاتي زن متولد برج اسد است که با تبسم شيرين و صادقانه خود فورا در اطرافيان اعم از مرد يا زن،اثر دلنشيني مي گذارد و جاي خود را در دل ايشان باز مي کند.هر کس در پرتو او قرار بگيرد گرمي اين صميميت را احساس مي کند و مهمتر آن که اين پرتو دائمي و بدون سايه است


>>   متولدين شهريور
طالع مشترک :
پاي بند قوانين است.وقتي شروع به کار مي کند تمام نيرويش را به کمک مي گيرد.مي تواند در بدترين وضعيت ها امکانات مفيدي براي خود بيابد.زندگي اش مملو از جريانات عاشقانه است
طالع مرد :
اگر همسر شما مرد متولد شهريور است بهتر است فکر انجام کارها را از سر بيرون کنيد.او از بي توجهي شما به خودش،حفاظت،افکار بي سر و ته،کثافت،در هم و برهمي خانه واقعاً متنفر است. اگر هنوز زن وي نشده ايد و مي خواهيد راه مخفي دل او را پيدا کنيد،سعي کنيد هميشه خوش لباس باشيد و در زير موهايي که تازه آنها را درست کرده،افکاري روشن و جالب داشته باشيد.صحبت از مو و سلماني شد،در اين مورد اصلا سعي نکنيد از فلان آرتيست سينما و يا مانکن مشهور پيروي کنيد.آرايش موي شما بايد زيبا و ساده بوده موجب تعجب بيننده نگردد.اين جمله اخير را حتما به خاطر بسپاريد مرد متولد شهريور پيوسته در جست و جوي زني است که چه از نظر جسمي و چه از نظر فکري تميز باشد،لباس خوب بپوشد و از پيروان مذهب هاي عجيب و غريب نباشد.
طالع زن :
از نظر وفاداري کمتر ممکن است يک زن متولد شهريور را ببينيد که به خاطر مقابله به مثل و انتقام جويي راه خطا را بپيمايد و اگر او شما را واقعاً دوست داشته باشد.از نظر عشق هم قلب او خيلي گرمتر از آن است که به ظاهر مشاهده مي شود.به اين دليل اگر از او احساسات پر شوري مشاهده نمي شود دليل بر اين نيست که از اين موهبت برخوردار نيست پس اين موضوع را هميشه به خاطر داشته باشيد و نسبت به رفتار او با خودتان و ديگران خيلي سطحي و سريع قضاوت نکنيد.احساسات عاشقانه او حالت آتش زير خاکستر را دارند و هر لحظه ممکن است اين خاکسترها بروند و موجب تعجب شما بشوند


>>   متولدين مهر
طالع مشترک :
بسيار با سليقه است سياستمدار و يک مشاور خوب است و او عاشق رويا ها و افکار دور و دراز است. در امور عاشقانه از منطق و دليل پيروي مي کند. مي توان به طور درست به او اعتماد کامل کرد.
طالع مرد :
کودکان يک مرد متولد مهر از خصلت عدل و انصاف پدر خود مستقيماً بهره مند مي گردند. او کاري مي کند که هيچ يک از بچه ها خود را نسبت به ديگران برتر و عزيزتر احساس نکنند. انضباط را با قدرت تمام به موقع اجرا مي گذارد، و اگر لازم باشد که ايشان را تنبيه کند قبلاً دليل اين کار خود را براي آنها بازگو مي کند و تقريباً هرگز کار را با عصبانيت انجام نمي دهد. بچه ها نيز مثل شما سخت مجذوب او مي گردند، و باز هم مثل شما دائماً در معرض بحث هاي مدام او درباره هر چيز قرار مي گيرند. آنچه عجيب است! اين است که مرد متولد مهر پس از ازدواج علاقه چنداني به بچه دار شدن نمي دهد اما پس از بدنيا آمدن آنها يک عشق کامل پدرانه نثار آنها مي کند.
طالع زن :
زن متولد برج تراز بطور کلي بسيار فهميده است و قدرت تجزيه و تحليل فراوان دارد و مي تواند در حل مشکلات اداري و يا تجاري فوق العاده مفيد باشد. کمتر اتفاق مي افتد که از روي احساسات تصميمي بگيرد و يا در اخذ تصميم عجله به خرج دهد و نظريه اي که او به شما ارائه مي دهد اغلب خيلي بهتر و عملي تر از نظريات وکيل مدافع شماست. الهه حاکم بر اين زن ونوس است و هم اوست که وي را وادار مي سازد و يا بهتر است بگويم اين قابليت را به او مي دهد که گوهر گرانبهاي عقل و درايت خويش را بر تارک زيباترين انگشتري هاي جهان به انگشت همسر خود بکند، اگر نخواهيم مطلب خود را در قالب جملاتي اين چنين اديبانه بيان کنيم مي توانيم بگوييم که دست آهنين او در يک دستکش مخملين قرار دارد و چنان با قدرت و در عين حال نرمي و لطافت در موقع حساس به ميان مي آيد که به سرعت مانع از اشتباهات و ندانمکاري ها مي گردد. مردان متولد فروردين ماه، آبان، مرداد و ارديبهشت معمولاً يک چنين زني را شريک صادق و عاقل و داناي خود مي بينند و به پرستش و ستايش وي مشغول مي شوند، اما يک چنين ستايشي يکجانبه نيست زيرا او نيز شوهر خود را مي پرستد دوستان و اقوام با ديدن زندگي خانوادگي اين زن و شوهر و بچه هايش بي اختيار به ياد زندگي پر از صلح و صفاي آدم و حوا مي افتند.


>>   متولدين آبان
طالع مشترک :
زيرک و ناقلاست. صريح اللهجه است. هرچه به فکرش مي رسد به زبان مي آورد. بي توجه است و براي احساسات آنها ارزش زيادي قائل نيست. مايل است معشوق تمام توجهش را صرف او کند.
طالع مرد :
مواظب باشيد که هرگز به شوهر متولد اين ماه دروغ نگوييد و احساسات او را جريحه دار نکنيد و يا برخلاف پرستيژ و غرور مردانه او رفتار و گفتاري موهن نداشته باشيد زيرا انتقام و عکس العمل خشمگينانه او بسيار سوزنده و خطرناک است. در ميان مردان متولد آبان ماه گل مردان خدا با ايمان که عمر و زندگي خود را وقف خدمت به خلق مي کند و با فداکاري و جانبازي در راه سعادت مردم مي کوشند يافت مي شوند و در نهايت عقل و درايت به وظايف انساني خود عمل مي کنند، و عقايد و نظريات خويش پاي بندي بسيار دارد و حرف و شايعه و اظهار نظر ديگران در تغيير مسير تصميمات او کمتر اثر مي کند.
طالع زن :
زن متولد آبان ماه حاضر است با يک شوهر کم درآمد زندگي کند به شرط آنکه حتم داشته باشد که مرد او رئيس است و اين استعداد در او وجود دارد که هر روز ترقي بيشتري پيدا کند. زن متولد آبان عاشق يک دندگي و تلافي کردن يکي از ديگر اختصاصات زن متولد آبان ماه است. به او يک دروغ بگوييد، او دروغ شما را خواهد گفت اگر شما يک هفته با او حرف نزنيد و او دو هفته مهر سکوت بر لب خواهد زد به اين ترتيب اگر مي خواهيد از کار او انتقاد کنيد بهتر است آن را به عهده کس ديگري واگذار کنيد. زيرا هر انتقادي موجب دو ماه قهر او مي شود او از خطاهاي کوچک شما، به شرط آنکه بفهمد روي منظور خاصي نبوده است، در مي گذرد. اين نکته را هم به خاطر داشته باشيد که حس تشخيص در اين زن بهمان اندازه حس انتقام جويي او قوي است پس مي توانيد مطمئن باشيد که خوبي هاي شما را هم دو برابر جبران خواهد کرد.


>>   متولدين آذر
طالع مشترک :
اهل فکر و منطق است. وسعت فکر دارد. از شدت افکار بزرگ شما سرشار شده است. دچار توقعاتي است که به نظر خودش بزرگ و ارزنده مي آيد. به هيچکس اجازه نمي دهد در زندگي خصوصي او دخالت کند. از عشق فراري است.
طالع مرد :
دخترها در دوستي خود با مرد متولد آذر اغلب دچار اشتباه و رابطه خود را خيلي جدي تر از آنچه که واقعاً هست فرض مي کنند و اين امر بالطبع منجر به قضاوت هاي ناروايي درباره او مي گردد. اما در اينجا نيز شانس معروف به کمکش مي آيد و ديري نمي گذرد که اين دخترها پي مي برند اشتباه از ايشان بوده و نظر خاصي از اين دوستي نداشته است. دمدمي مزاجي او در روابط عاشقانه اي که در دوران تجرد و جواني با جنس مخالف برقرار مي سازد بخوبي مشاهده مي گردد و به قول معروف هر روز با يکي سر مي کند و اگر در اين ميان کسي پيدا شد که اين رابطه را جدي گرفت و درخواست قدمي فراتر بگذارد، به ظن قوي از عکس العمل طنز آميز او افسرده مي گردد.
طالع زن :
اهل منطق و واقعيات،مهمان دوست،بي شيله و پيله و پول هدر ده،بي نظم و انضباط،راست گو اما درشت گو.اگر حسود و بد کينه هستيد هرگز با دختر متولد آذر ازدواج نکنيد.شايد بهترين توصيف زن متولد آذر اين باشد که بگوييم او زني نيست که انتظار داشته باشيد مطابق ميل شما حرف بزند و چه بسا گاه و بيگاه از لحن شديد و نيش دار او آزرده خاطر مي شويد و در مقابل هر چند گاه يک بار آن چنان جملات زيبا و دل انگيز از دهان او خارج مي شود که شما با شنيدن آن عرش را سير خواهيد کرد.زبان زن متولد آذر نيش دار و پر کنايه است اما قلبش پاک و صميمي است


>>   متولدين دي
طالع مشترک :
فيلسوف است با افکاري به وسعت ابعاد خانه اش.قلباً به شدت محافظه کار است.براي کارهاي خودش ارزش زيادي قائل است و به هيچ کس ديگري اعتماد ندارد مگر خودش.زندگي زناشوئي او با حساب و کتاب است
طالع مرد :
مرد متولد دي بطور مطلق دختري را براي همسري انتخاب مي کند که مادري نمونه و زني خانه دار باشد،او در عين حال از زن خود انتظار دارد که خيلي خوش لباس و شيک و مرتب باشد.مطمئن باشيد اگر يک روز سر و وضع شما مرتب نباشد يا در نهايت صراحت آن را مستقيما به رخ شما مي کشد و يا با عکس العمل و بطور غير مستقيم در رفتار و گفتارش اثري آشکار از اعتراض خواهيد يافت.بهترين هديه اي که مي توانيد به شوهر متولد دي خود بدهيد يک کتاب شعر است و هر قدر اين کتاب شاعرانه تر باشد بهتر است
طالع زن :
جاه طلب،کدبانو،منظم و با ديسيپلين،کمي لجباز و زود رنج،هميشه آراسته و خوش لباس.زن متولد دي ذوق سازمان دادن دارد و مي تواند در احزاب و موسسات خيريه مقام رهبري بدست آورد. راستش را بخواهيد بايد بگويم که درباره زن متولد دي يک حکم کلي نمي توان صادر کرد،از لحاظ شغلي با هر کاري قابل تطبيق است.ممکن است مسئول يک بخش از موزه يا خواننده اپرا يا فروشنده سوپر مارکت يا معلم يک مدرسه يا زني خانه دار با هفت بچه قد و نيم قد باشد.در منزل هم ممکن است همکار مشوق و صميمي شوهرش يا مطيع بي چون و چراي او باشد،به اين ترتيب ملاحظه مي کنيد که صدور يک حکم کلي درباره چنين موجود متنوعي واقعاً غير ممکن است اما در عوض يک اصل درباره او حتمي است و آن اين است که در هر لباسي و مصدر هر کاري که باشد بر اعمال و رفتار خود کاملاً مسلط بوده،در نهايت هدف غائي خود را دنبال مي کند


>>   متولدين بهمن
طالع مشترک :
بسيار والا مقام و پر احترام است. هميشه خودش را يک قهرمان مي بيند. يک دوست غير معمولي است. در جمع مثل الماس مي درخشد و موقعيت با ارزش انتخاب مي کند. قادر به بازگو کردن احساسات عاشقانه خود نمي باشد.
طالع مرد :
يادتان باشد بزرگترين دليل ازدواج او با شما اين است که مي خواهد مونس و همدمي داشته باشد، کسي که دائماً با او باشد و احتياجات و نياز هاي وي را مرتفع سازد و به هيچ وجه مايل نيست که خواندن کتاب، تماشاي تلويزيون و يا حتي شرکت در يک مهماني زنانه مانع انجام اين وظايف بشود. نظر او درباره يک مادر و يک زن ايده آل خيلي ساده است. زني که بطور دائم به او بپردازد. وقتي او چيزي خواست متوقّع است که خيلي فوري خواسته او را برآورده سازد. مرد متولد بهمن عشق اول خود را براي تمام عمر در خاطر نگاه مي دارد، اين عشق را يا اولين قرار است که با يک دختر مي گذارد و يا اولين دختري است که با او روابط صميمانه برقرار مي سازد اشتباه نگيريد، عشق اول او، آن دختري است که اولين بار قلب او را به تپيدن وا داشته است. او مي تواند جزئيات اين عشق را جز به جز براي زن خود تعريف کند، آنچه او در اين باره مي گويد ممکن است براي شنونده نا خوشايند باشد.
طالع زن :
براي زن متولد بهمن ماه بين دوستي ساده و عشق فاصله اي بسيار جزئي و مبهم وجود دارد. به اين دليل اگر ديديد که آشنايي شما با او به مراتب کندتر از حد معمول پيش مي رود و ميزان صميميت شما با او سريعاً افزايش پيدا نمي کند آن را حمل بر عدم علاقه و فقدان عشق نکنيد، اين حالت تا بعد از ازدواج نيز ادامه پيدا خواهد کرد. داستان عاشقي که شب و روز فقط به هم مي انديشند براي او داستاني مسخره نيست که انساني در دنيايي که ميلياردها نفر در آن زندگي مي کنند فقط به يک نفر فکر کند؟ او شريک زندگي شما مي شود اما جزئي از شما نمي شود. شما خودتان هستيد او هم خودش هست با استقلالش، اگر نمي خواهيد او را از دست بدهيد، با آزادگي او مخالفت نکنيد. کما اينکه او نيز هرگز چنين نخواهد کرد. بهترين راه بريدن از او نشان دادن حسادت، داشتن سو ظن، گرفتن حالت تملک، محافظه کاري بيش از حد و انتقاد از شيوه خاص زندگي اوست.


>>   متولدين اسفند
طالع مشترک :
تمام برنامه هايش را براي ساختن قصرهايي در ميان ابرها تنظيم مي کند. متمايل به افراط و تفريط است و هرچه بدست مس آورد خرج مي کند. در مسائل عشقي آرام و خونسرد است. موقعيت هاي عالي را با بي اعتنايي از دست مي دهد.
طالع مرد :
يادتان باشد که متولد اسفند ماه مردي است که با تمام غرور ها و خودخواهي ها متوقّع است شما در يک حد معقول و معادل پا از گليم خود بيرون بگذاريد، از سوي ديگر شما بايد سخت مراقب حس حسادت خود نيز باشيد چه او دوستان صميمي فراواني اعم از زن يا مزد دارد که گاهي اوقات بدون توجه به شرايط زماني و مکان با ايشان خيلي گرم مي گيرد. او اصولا رفيق باز است و اگر شما بي جهت از خود عکس العمل هاي شديد نشان بدهيد که به جاهاي باريک خواهد کشيد. اينکه گفتم ((بي جهت)) بدان علت است که او واقعاً قصد خيانت به شما را ندارد و از گرم گرفتن با زن هاي ديگر منظور خاصي را تعقيب نمي کند و در اين ميان زنان متولد فروردين و مرداد نظر او را بيش از ديگران به خود جلب مي کنند. مرد متولد اسفند عاشق زيبايي است و بي اراده به سوي آن جذب مي گردد. شما مي توانيد خيلي ساده اين موضوع را امتحان کنيد.
طالع زن :
دختر متولد اسفند طبيعت آسيب پذير خويش را زير سرپوش يک شخصيت متکي به خود پنهان مي سازد و اين مي رساند که از بي پناهي در دنيا هراسناک است و پيوسته از آن بيم دارد که اگر قلب رئوف خود را صادقانه جلوي کسي باز کند، مانند گرگ آن را از هم بدرد، و شايد به همين دليل هم باشد که بسياري از زنان شاعر متولد اين ماه سرايندگان اشعاري هستند که دقيق ترين نکات عشقي در آنها بيان شده است. براي ايشان تنها کسي که مي توانند مکنونات قلب خود را بدون ترس و واهمه بازگو کنند قلم و کاغذ است. حتي شجاع ترين دختران متولد اسفند نيز در دوستي با جنس مخالف از يک دودلي و ترس عظيم رنج مي برند. اين يک قدم به جلو آمدن ها و يک قدم به عقب رفتن ها بکل موجب سردرگمي و گيجي پسران اطراف او نيز مي گردد و روابط آنها بيش از پيش مغشوش مي شود.


تفرجگاه بازدید : 22 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آشنایی با مراحل یائسگی

زمانی در زندگی هر زنی می رسد که توانایی باروری اش پایان می یابد. قبل از آغاز این مرحله «پرمنوپوز»، مرحله قبل از یائسگی است. در این زمان که ۲ تا ۸ سال (به طور متوسط ۴ سال) به طول می انجامد، بدن دچار تغییرات هورمونی می شود و میزان استروژن، پروژسترون و آندروژن به تدریج کاهش پیدا می کند.


به مرور زمان تخمدان ها غیرفعال می شود و در نهایت مرحله باروری فرد متوقف می شود و بدن سعی می کند خود را با این شرایط وفق دهد. در این مرحله احتمال بروز برخی علایم بیشتر است. فرد در حالی که هنوز دوران قاعدگی را طی می کند، برخی از علایم یائسگی را تجربه می کند. فردی که به مدت یک سال کامل قاعده نمی شود، در واقع وارد دوران یائسگی شده است. توجه داشته باشید بدون تأیید پزشک و کامل نشدن یک سال، احتمال حامله شدن وجود دارد (اغلب بین ۴۰ و ۶۰ سالگی). قبل از ۴۰ سالگی، یائسگی زود هنگام تلقی می شود. یائسگی پس از ۵۵ سالگی نیز دیرهنگام است. ممکن است زمان یائسگی تغییر کند. عوامل موثر در این تغییر عبارت است از:


جراحی که در آن هر ۲ تخمدان برداشته شده است.

شیمی درمانی این نوع درمان روی تخمدان ها اثر می گذارد و در نتیجه فرد دچار یائسگی می شود.

پرتو درمانی در هنگام درمان برای سرطان ممکن است باعث یائسگی شود.

علایم و شدت یائسگی در هر زن متفاوت است. برخی تنها دچار گر گرفتگی کمی می شوند در حالی که افرادی علایم شدیدتری را تجربه می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است از نزدیکان خود مانند مادر، خاله، مادربزرگ سوال کنید.


علایم ورود به یائسگی

نامنظم و کمتر شدن قاعدگی و خفیف تر شدن خون ریزی

گر گرفتگی همراه با احساس گرمای زیاد و عرق کردن

بی خوابی یا مشکل در به خواب رفتن

خارش و خشکی واژن

کاهش هورمون جنسی

 سردرد

 مشکل در تمرکز

 نداشتن کنترل ادرار


تفرجگاه بازدید : 12 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شایع ترین دلایل بی علاقگی زنان به رابطه زناشویی

۱. مصرف قرص‌‌های خوراکی ضدبارداری: برخی از زنان با مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی دچار کاهش میل جنسی می‌شوند. البته این قضیه درباره همه زنان صادق نیست. برعکس در گروهی از زنان به خاطر رفع نگرانی از بارداری ناخواسته میل جنسی افزایش هم پیدا می‌کند. در صورتی که زن وشوهر از این تاثیر کاهنده میل جنسی قرص‌های ضدبارداری در برخی از موارد آگاه نباشند، ممکن است این موضوع به تعارض و اختلاف آن دو بینجامد و این اختلاف هم بیشتر رابطه زناشویی آنها را مختل کند.

یکی از سازوکارهایی که قرص‌های ضدبارداری ممکن است از طریق آن بر میل جنسی اثر بگذارند، افزایش دادن میزان «گلوبولین متصل‌شونده به هورمون جنسی» (SHBG) است. SHBG یک ماده پروتئینی است که به تستوسترون در بدن زنان متصل می‌شود؛ در نتیجه میزان تستوسترون آزاد در خون آنها کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید که هورمون تستوسترون - هورمونی که میل جنسی مردان را هم ایجاد می‌کند- در ایجاد میل جنسی زنان هم دخیل است. هر چه میزان تستوسترون «آزاد» در خون زن کاهش یابد، میل جنسی او نیز کاهش می‌یابد. در این موارد باید از سایر روش‌های ضدبارداری غیرهورمونی استفاده کنید.   ۲. مصرف داروهای ضدافسردگی: مصرف این داروها نیز یکی از علل شایع کاهش میل جنسی در زنان است. البته خود افسردگی هم باعث کاهش میل جنسی می‌شود. در این موارد باید از یک متخصص کمک بگیرید تا هم افسردگی‌تان درمان شود و هم دارویی برایتان انتخاب شود که کمترین اثر جانبی از لحاظ جنسی را داشته باشد. برخی از زنانی که قرص‌های ضدافسردگی از گروه مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) مانند فلوکستین، فلووکسامین، سرترالین یا پاروکستین مصرف می‌کنند، ممکن است دچار کاهش علاقه به فعالیت جنسی شوند. همچنین ممکن است توانایی آن ها برای رسیدن به حالت برانگیختگی یا اوج لذت جنسی (اُرگاسم) هم مختل شود. تا به حال راه حل ایده آلی برای حل این مشکل به دست نیامده است. ممکن است تغییر دوز دارو یا داروهای «تعطیلات دارویی» (کاهش و قطع متناوب دارو) این مشکل را حل کند.

برخی از پزشکان داروهایی مانند ویاگرا را که برای ناتوانی جنسی مردان ساخته شده است، برای این زنان تجویز می‌کنند اما به دلایلی که کاملا درک نشده است، این دارو در برخی از زنان اثر می‌کند، و در برخی دیگر نه. ممکن است پزشک داروی ضدافسردگی از نوع سروتونینی را با سایر داروهای ضدافسردگی که آثار جانبی جنسی کمتری دارند، مانند بوپروپیون، میترازاپین، نفازودون، ربوکستین و غیره تعویض کند.

۳. شیردهی: شیردهی از پستان ( به خصوص اگر با کم‌خوابی همراه باشد) در گروهی از زنان باعث کاهش میل جنسی می‌شود. علت این وضعیت تولید هورمون پرولاکتین در بدن زنان است که تولید شیر در پستان را باعث می‌‌شود. پرولاکتین باعث کاهش میل جنسی هم می‌شود. حال اگر زنی بخواهد یک دوره کامل دوساله به بچه‌اش شیر بدهد، ممکن است در برخی موارد روابط زناشویی با همسرش دچار مشکل شود. البته توجه داشته باشید این یک مشکل همگانی نیست و تنها در گروهی از زنان رخ می‌دهد. در بسیاری از موارد پس از چند ماه شیردهی از پستان میل جنسی زن دوباره افزایش می‌یابد، در غیر این صورت باید پرولاکتین خون اندازه‌گیری شود. پزشک بر اساس نتایج آزمایش، اگر میزان پرولاکتین خون زن خیلی بالا باشد، ممکن است از داروهای ضدپرولاکتینی مانند کابرگولین استفاده کند. البته شیوه عاقلانه این است که ابتدا روابط کلی زن و شوهر مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم شود آیا کاهش میل جنسی زن تحت تاثیر اختلافات آن ها هست یا نه.   ۴. کم‌خوابی: کم خوابی ممکن است یک علت کاهش میل جنسی باشد. خستگی بیش از حد زن ممکن است مانع رابطه جنسی او با همسرش شود. شایع‌ترین علت کم‌خوابی در زنان گرفتاری ناشی از رسیدن به بچه‌ها است. زنی که نوزادی دارد که هر سه تا چهار ساعت باید به او شیر دهد یا کودکی دارد که به سادگی به خواب نمی‌رود و خواباندن او مشکل است، با کابوس‌های شبانه بیدار می‌شود، با فشار زیادی مواجه است و از آنجایی که زنان هنوز هم بیشترین سهم را در مراقبت از کودکان دارند، این مشکلات شبانه ممکن است باعث شود الگوی خواب آن ها مختل شود. در برخی از زنان دیگر مشکلات در رابطه با همسر باعث بیخوابی می‌شود؛ این زنان ممکن است از خوابیدن کنار شوهرشان احساس ناراحتی کنند و برای خوابیدن به کاناپه پناه ببرند. ممکن است دلایل محیطی مانند صدای وسایل نقلیه شهری، حیوانات خانگی و همسایه‌ها، خیابان‌های شلوغ مجاور یا سرو صدای همسایگان باعث به هم خوردن خواب زنان شود. گرچه در اوایل ازدواج این بیخوابی‌ها ممکن است به فعالیت جنسی بیشتر هم بینجامد اما با گذر از این دوره شکوفایی اولیه، خواب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خواب آلودگی هریک از زوجین رابطه جنسی آن ها را دچار اشکال می‌کند. کمک شوهر به زن برای کاهش خستگی او در این موارد اهمیت دارد.   ۵. استرس: فشارهای شغلی، مشکلات مالی، استرس‌های تحصیلی، خانواده‌های گسترده که در آن ها زن باید از سایر نزدیکان هم مراقبت کند و سایر موضوعات مهم در زندگی ممکن است باعث ایجاد استرس در زن و کاهش میل جنسی او شود. زنانی که مشکلات تنش‌زای زیادی بر سرشان ریخته است، ممکن است حتی نتوانند رابطه جنسی را آغاز کنند، حتی لمس هم ممکن است برایشان آزارنده باشد. حال اگر استرس ناشی از اختلافات با خود شوهر باشد، وضع بدتر هم می‌شود. برخی از شوهران ممکن است فکر کنند رابطه جنسی در چنین وضعیتی به رفع استرس همسرشان کمک می‌کند؛ برداشتی که درست نیست. وقتی استرس وجود دارد، بهترین گزینه صحبت کردن با همسر است. برای بسیاری از زنان صرف بیان استرس‌های روزانه‌شان باعث آسودگی‌شان می‌شود. پس از آرامش یافتن زن است که ممکن است فعالیت جنسی برایش قابل‌قبول باشد.   ۶. اختلاف با همسر: در برخی از زنان اختلاف ها و نارضایتی در رابطه با شوهر ممکن است روابط جنسی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. در بسیاری از موارد کاهش میل جنسی نسبت به همسر رخ می‌دهد، گاهی هم مرد در رابطه جنسی فقط همسرش را به عنوان یک شیء در نظر می‌گیرد و رابطه عاطفی عمیق با او برقرار نمی کند. در این موارد خشمی که زن به علت نارضایتی از همسرش احساس می‌کند، با احساسات شهوانی در آمیخته می‌شود. راه حل در این موارد مراجعه به یک درمانگر جنسی است تا به بررسی روابط زوجین بپردازد و شیوه‌هایی برای بهبود زندگی جنسی آنها توصیه کند.   ۷. کاهش میزان تستوسترون آزاد: همانطور که قبلا گفتیم کاهش میزان تستوسترون آزاد در خون در زنان نیز مانند مردان باعث کاهش میل جنسی می‌شود. تستوسترون کل (میزانی که به طور معمول در آزمایش‌ها سنجیده می شود) به ما می گوید که در مجموع چقدر تستوسترون در جریان خون وجود دارد. اما بخشی از این تستوسترون به مولکول‌هایی درون خون مانند «گلوبولین اتصالی هورمون جنسی» (SHBG) متصل هستند. هنگامی که تستوسترون به این مولکول‌ها متصل می شود، آثار فیزیولوژیک خود را از جمله در مورد میل جنسی اعمال نمی‌کند و تستوسترون آزاد است که آثار مربوط به این هورمون را ایجاد می‌کند.  در صورت پایین بودن میزان تسستوسترون آزاد، مکمل تجویز می‌شود. در حال حاضر بهترین راه موجود استفاده از فروارده‌های پوستی (ترانس‌درمال) است. ژل‌های تستوسترون معمولا با دوزی در حد یک دهم دوز مردانه یک نقطه شروع خوب است که معمولا روی پوست باسن یا پشت ساق استعمال می شود. برچسب‌های پوستی حاوی تستوسترون هم در بازار وجود دارند. البته باید توجه داشت که صرف تجویز مکمل تستوسترون همه مشکلات جنسی یک زن را حل نمی‌کند، و باید به سایر ابعاد این مساله که در این ۱۰ مورد به آنها اشاره کردیم، هم پرداخت.   ۸. میزان بالای SHBG: زنی که میزان «گلوبولین اتصالی هورمون جنسی» (SHBG) بالایی دارد ممکن است دچار کمبود میل جنسی شود؛ در این حالت میزان تستوسترون آزاد در دسترس در خون کاهش می‌یاید. شمار زیادی از پژوهشگران جنسی استفاده از قرص‌های ضدبارداری خوراکی را به عنوان یک عامل شایع افزایش SHBG در نظر می‌گیرند. در این صورت استفاده از سایر روش‌های ضدبارداری غیرهورمونی ممکن است مشکل را حل کند.   ۹. ترس از صمیمت:  ناتوانی در رسیدن به حدی از صمیمیت که برای رابطه جنسی و حفظ این روابط ضروری است، یک دلیل بسیار شایع برای کاهش میل جنسی از جمله در زنان است.   ۱۰. تصویر ذهنی نامناسب از بدن: زنانی که تصور ذهنی شان این است که بدن‌شان از چشم همسر‌شان یا خودشان غیرجذاب است، ممکن است به این علت دچار کاهش میل جنسی شوند. در مجموع برای حل این ۱۰ مشکل شایع، برخی از موارد را می‌توان با مطالعه و کسب اطلاعات، تامل در نفس و اندیشیدن به خود، و برقراری ارتباط با همسر حل کرد. در برخی از موارد دیگر هم نیاز به کمک تخصصی به وسیله پزشک، متخصص آزمایشگاهی و درمانگر جنسی وجود دارد.
تفرجگاه بازدید : 28 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آقايون و رابطه ج ن س ي

چگونه معاشقه می کنید؟ آیا در مورد آن مطالعه و تحقیق نموده اید؟ از والدین، دوستان نزدیک و یا همسرتان آموزش دیده اید؟ متاسفانه تعداد انگشت شماری از آقایون هستند که در این زمینه به صورت علمی، آموزش دیده باشند. اگر از آقایون در مورد ورزش، اتومبیل، سیاست، و راههای پول در آوردن سؤال کنیم، برای ساعت های متمادی قادر به حرف زدن هستند. اما اگر از آنها بخواهیم 8 نحوه مختلف ارگاسم در خانم ها را ذکر کنند، متوجه می شوید که حتی نمی توانند یک کلمه به زبان بیاورند. از این گذشته آقایون تصور می کنند که
اگر بخواهند در مورد مسائل ج ن س ی و ارضا کردن بانوان با همقطارهای خود صحبت کنند، مرتکب گناه نابخشودنی می شوند. یک مرد به سادگی می تواند اعتراف کند در مورد بازار بورس اطلاعات کافی در اختیار ندارد، اما هرگز حاضر نیست اعتراف کند که در زمینه مسائل ج ن س ی کم اطلاع و یا به طور کلی بی اطلاع است. شاید دلیلش این باشد که تصور می کنند ممکن است دیگران به چشم یک "مرد واقعی" به آنها نگاه نکنند چرا که یک مرد واقعی باید به تمام جزئیات این موضوع آگاهی کامل داشته باشد.

خانم ها دوستان و رفقایی دارند که می توانند با آنها به راحتی در مورد آقایون صحبت کنند. مجله های مربوط به خانم ها اغلب داستان های متعددی در رابطه با مردان و خصوصیات اخلاقی آنها را ویرایش می کند. محدوده گفتگوی خانم ها قلمرو وسیع تری را در مورد آقایون پوشش می دهد؛ اما از سوی دیگر مجله های آقایون دیدگاههای خانم ها را در مورد ورزش، اتومبیل، سیاست، کار و تجارت و یا در یک کلام هیچ چیز را به تصوری می کشد. در تحقیقات اخیر ثابت شده است که توجه آقایون بیشتر بر روی ظاهر خانم ها معطوف می شود و در طرف دیگر، توجه خانم ها بر روی رفتار آقایون منعکس می گردد. مردها بیشتر به قیافه اهمیت می دهند و به دنبال ارضای خواست های ج ن س یشان هستند، اما خانم ها به روابط عاطفی فکر کرده و برای بقای ارتباط خود به دنبال دلایل مناسب می گردند.

دلیل اینکه شما در حال خواندن این مقاله هستید این است که تمایل دارید پاسخ سؤالات خود را پیدا کرده و در اتاق خواب کنترل بیشتری بر روی رفتار خود داشته باشید تا از این طریق بتوانید کنترل زندگی خود را از نو به دست گیرید. یک ضرب المثل قدیمی می گوید: " زمانیکه یک مرد ثروتمند یک مرد باسواد را ملاقات می کند، مرد ثروتمند از دارایی خود به مرد تحصیل کرده می دهد و مرد تحصیل کرده از سواد خود." تنها ثروتی که شما در این قسمت باید بر روی آن سرمایه گذاری کنید، اندکی وقت و کمی تمرین است.

عشق به صورت اتفاقی پدید نمی آید، نیاز به تصمیم گیری دارد و قبل از ورود به اتاق خواب باید فکر آن را بکنید. قدرتمندترین کلمه 5 حرفی که به "و" ختم می شود و معنای مراوده و مکالمه می دهد، چیزی نیست جز "گفتگو." اگر بتوانید با شریک زندگی خود گفتگو کرده و خالصانه نیازهای یکدیگر را بررسی کنید، آنگاه می توانید از نظر ج ن س ی به راحتی یکدیگر را تحریک کنید. یکی دیگر از ترس هایی که انسان ها همواره با خود به همراه دارند، گفتگو در ملاء عام است. لازم نیست که در انظار عمومی این کار را انجام دهید، تنها مخاطب شما شریک زندگیتان است و می توانید به راحتی و با استفاده از کلمات و عبارات شایسته، تمالات و نیازهای خود را ابراز کنید. باید توجه داشته باشید که منظور از گفتگو، فقط حرف زدن نمی باشد، بلکه گوش دادن نیز یکی از ملزومات امر به شمار می رود. اگر با روی خوش با همسرتان برخورد کنید و برای احساساتشان ارزش قائل شوید، او با روی باز شما را در جریان تمام امور قرار خواهد داد....برای هدایت مکالمه باید صبور باشید. خانم ها عاشق این هستند که آقایون با تمام وجود به حرف های آن گوش دهند، این امر موجب ایجاد اعتماد دو جانبه ما بین زوجین می شود.

دو مورد از محرک هایی که قادر هستند تا احساسات انسان ها را بر انگیزانند به ترتیب شامل: رنج و لذت می شوند. در دنیای امروزی ما عادت کرده ایم که در تمام موارد، برای دست یابی به خواست ها و اهدافمان از محرک "رنج" بهره بگیریم. به جای اینکه "اگر این کار را انجام ندهی، آنگاه عواقب بدی در انتظارت خواهد بود" از اين عبارت محبت آمیز استفاده ميكنيم: "من این کار را انجام می دهم چرا که تو به من اهمیت می دهی و موجبات رضایت مرا فراهم می آوری." بدون اینکه چشم داشتی به ثمر گرفتن از کارهای مثبت خود داشته باشید، ببخشایید. اگر این طرز فکر را در خود پرورش دهید، آنگاه به نتایج مطلوبی دست پیدا کرده و پاداش مناسب تری را دریافت خواهید کرد.

آیا تا کنون برایتان اتفاق افتاده که پس از اتمام رابطه ج ن س ی از همسر خود سؤال کنید: "چطور بود؟"، "خوشت اومد؟" اگر چنین باشد مطمئنم که در بهترین شرایط پاسخ شما "تقریبا" است. اگر همسرتان به شما بگوید که "بهترین چیزی بود که تا به حال تجربه کرده ام" آنگاه می توانید مطمئن باشید که در زندگی خود به طور حتم، موفق می شوید. اما نظر آقایون در این باره کاملاً متفاوت است. آنها معتقدند "زمانی که بگوییم خوب است، منظورمان این است که فوق العاده بوده، و زمانیکه بد باشد باز هم به اندازه کافی خوب است." برای یک خانم، یک س . ک س بد، دقیقا "بد" تلقی می شود و به هیچ وجه فکر بازگشت دوباره را حتی به ذهن خود نیز راه نمی دهد. اگر واقعا میخواهید نظر همسرتان را به خود جلب کنید، او را به جایی دعوت کنید که قبلاً نرفته است. تکنیک های این کار نیز در مقاله های دیگر این سایت موجود می باشد؛ اما اصول ابتدایی که باید همیشه در ذهن داشته باشید این است که نباید در وهله اول تمام حواس خود را بر روی رضایت ج ن س ی فردی متمرکز کنید، بلکه باید کاری کنید که همسرتان همیشه تقاضای برقراری ارتباط بیشتری را با شما بنماید. اغلب آقایون زمانیکه به اوج لذت دست پیدا می کنند، تصور می کنند که س . ک س به اتمام رسیده است، به همین دلیل غلت می زنند و به خواب فرو می روند. البته این امر خود بر پایه مستندات علمی استوار است چرا که در این فرایند مقدار زیادی خون بدون اکسیژن به مغز بازگشت داده می شود که این امر به نوبه خود موجب ایجاد خواب آلودگی در آقایون می شود. اگر بتوانید تنها برای 5 دقیقه با این حالت مقابله کنید، آنگاه بی حسی از وجودتان خارج می شود.

بنابراین اگر تصور می کنید که رسیدن به اوج لذت مساوی است با اتمام رابطه ج ن س ی، باید به شما بگویم که سخت در اشتباه هستید و مجدداً باید در طرز تفکر خود تجدید نظر کنید. در این قسمت راه حلی پیش رویتان قرار می دهیم: از انگشت، زبان، و یا هر چیزی استفاده کنید و او را همچنان در رسیدن به ارگاسم یاری نمایید. در مورد هر 8 حالت مختلف ارگاسم در بانوان مطالعه کرده و راههای هر یک از آنها را آموزش ببینید. به سیگنال های بدن او گوش دهید و سعی کنید تک تک آنها را با تمام وجود احسس . کنید. هر مطلبی که در مورد تحریک پذیری و واکنش خانم ها به چشمتان می خورد را مطالعه کنید. یاد بگیرید که چگونه می توانید به او و واکنش های بدنش گوش بسپارید و کنترل تمام اجزای بدن او را به دست گیرید. به دلیل مقوله های فیزیکی و احساسی همه خانم ها، قادر به تجربه تمام انواع ارگاسم های مختلف نیستند، به حالات او توجه کنید و اصلاً از سوال پرسیدن خجالت نکشید.

واقعاً تعجب می کنم که چطور خانم ها در زمان اسباب کشی به خانه جدید می توانند به آقایون بگویند که تک تک مبلمان و اثاثیه را در کدام قسمت از منزل قرار دهند، اما زمانی که نوبت به رابطه ج ن س ی می رسد نمی توانند از همسر خود در خواست کنند تا خودش را ¼ اینچ تکان دهد.

زمانی که پیرامون این مطلب "تحصیلات" کافی پیدا کردید و با همسر خود با "ثروت" اهمیت و ارزش برخورد کردید، او به ارضای روحی و جسمی می رسد و باعث می شود تا شما نیز به رضایت کامل دست پیدا کنید. به هیچ وجه ظاهر، پول، و سایز مطرح نیست فقط باید "تحصیلات" کافی در این زمینه داشته باشید


تفرجگاه بازدید : 16 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ماکارونی مخلوط

(زمان پخت 15 دقیقه)

مواد لازم برای 4 نفر:

3 یک قاشق سوپخوری روغن زیتون – یک دوم فنجان پیاز خرد شده – 2 فنجان نخود فرنگی – 120 گرم گوشت کم چربی باریک خرد شده – 350 گرم ماکارونی یک چهارم فنجان جعفری – پنیر پیتزا یک چهارم فنجان- نمک و فلفل به میزان لازم


طرز تهیه:

پیاز و نمک و فلفل را با 1.5 ق .س روغن زیتون به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا پیازها نرم شود. سپس نخود فرنگی را اضافه کرده و 5 دقیقه دیگر تفت دهید . سپس گوشت را اضافه کرده و 2 دقیقه دیگر تفت دهید . ماکارونی را آبکش کنید و با بقیه روغن زیتون، مخلوط گوشت ، 2 ق.س پنیر پیتزا و 2 ق.س جعفری مخلوط نمایید. پس از سرد شدن روی آنرا با بقیه پنیر تزئین نمایید.
تفرجگاه بازدید : 27 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

زنان خیابانی و خیابانهای بالای شهر


.zan-k-1.jpg


 اگر از نزدیک شاهد صحنه باشی خواهی دید که در معامله غیر قانونی اما علنی این بازار، فروشنده و خریدار با رضایت خیابان را ترک می کنند!

، هر شب خیابانهای بالا شهر تهران پایتخت ایران  بعد از ساعت ۸ شب چهره دیگری به خود می گیرد.

پیاده باشی یا سواره، وقتی وارد این خیابانهای «کددار» میشوی از همان ابتدای مسیر متوجه تراکم ماشینهای متنوعی مدل بالا میشوی که شتابزده برای کنار کشیدن از وسط خیابان در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند.

اگر برای اولین بار با این منظره مواجه شوی و از ماهیت آن اطلاع نداشته باشی فکر می کنی به اصلاح “حلوا خیرات می کنند” . ولی اینجا از خیرات خبری نیست.

این بازی پر پیچ و خم ماشینها تنها تلاشی است میان مردان بیمارجنسی شهر که سواره برای خرید تن یک زن. رقابتی پر هیاهو در بازار شبانه و تحت الحفظ تن فروشان زن و ترنس هایی که خیابانهای بالاشهر  است میکنند

اگر از نزدیک شاهد صحنه باشی خواهی دید که در معامله غیر قانونی اما علنی این بازار، فروشنده و خریدار با رضایت خیابان را ترک میکنند!

طی دو یا سه ساعتی که در هر کجای این مسیرها ۱۰ کیلومتری ایستاده باشی و به دقت خیابان را در نظر بگیری تعداد زیادی خودرو را در حال چرخش به دور محیط این مسیر مستطیلی خواهی دید.

این ماشین ها عموما تک سرنشین و یا با یک همراه هستند که با وجود روسپیان زیاد این مسیر شاید ساعتها به دنبال روسپی دلخواه خود میگردند.

بنا بر آمار رسمی پلیس تهران هر روسپی حداکثر ۵ دقیقه از وقت خود را در خیابان منتظر مشتری می ماند، بنابراین سرگردانی این ماشین ها تنها به دلیل یافتن زن یا ترنسی ویژه است.

تمرکز و توجه این تعداد از مردان در این مسیر (که البته تنها محل بروز یا وجود چنین مراودات و معاملاتی در کلان شهر تهران نیست) قبل از هر چیز این سئوال را در ذهن شکل می دهد که این مردان به دنبال چه سطحی از ارضای نیازهای جنسی خود هستند که با چنین ولع و حساسیتی به این روشنی وارد این بازی به ظاهر خطرناک میشوند.

در این شرایط که همه نهادهای حکومتی مرتبط با امنیت اجتماعی و ضابطان حفظ اصول و ارزشهای ایران اسلامی در صدد مقابله یا پیشگیری (ولو ظاهری) از بروز چنین انحرافاتی در خیابانها و اماکن عمومی هستند، این عریانی در خرید و فروش تن در خیابانهای پر تردد و اصلی بیش از هر چیز بر سازمان یافته بودن و تحت کنترل بودن فروش روسپی در ایران صحه می گذارد.

586939_orig.jpg

586952_orig.jpg

586945_orig.jpg

586938_orig.jpg

587089_orig.jpg

586942_orig.jpg

586941_orig.jpg

586955_orig.jpg

586946_orig.jpg


تفرجگاه بازدید : 13 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فرهنگ لغت جدید

فرهنگ لغت جدید...

سطل آشغال : وسیله ای ا ست موجود در خیابان ها جهت ریختن زباله در اطراف آنها !    

حراج :اصطلاحی است که در آن به قیمت اصلی کالا درصدی اضافه کرده و با ماژیک قرمزروی آن خط زده و قیمت اصلی کالا را در زیرش درج می کنند …! 

بزرگراه :نوعی پیست رالی به همراه یادگیری به روز ترین فحش های۲۰۱۰ ! 

 بیمه عمر :قراردادی که شما را در تمام عمر فقیر نگه داشته تا شما پولدار مرده و مراسم کفن و دفنتان آبرومندانه برگزار شود !  

گرانی :واژه ای است زاده توهم غربیان که در ایران تاکنون مشاهده نشده است !!         

 مترو :سونای بخار عمومی و متحرک با بوی زیبای عرق نعناع عرق گلاب !عرق جوراب ، عرق گربه مرده ، عرق ماهی سفید ، عرق بوی دهن وزغ و …!!!سر بر میگردونی میبینی یکی هم شبیه گودزیلا تو دهنت وایساده و بر و بر داره نگات میکنه !!! بوی وزغ همچنان ادامه دارد …                              

 شناسنامه یا کارت ملی :دفترچه و کارتی که هرکدام از آنها بدون دیگری فاقد ارزش بوده و حتما جفتشان لازم هستند !اگر کارت ملی بدی شناسنامه میخوان!!شناسنامه بدی کارت ملی میخوان
جدیدا هر دو رو با هم بدی گواهینامه میخوان! هر سه تا رو باهم بدی میگن کارت پایان خدمت کو … !!!

ایرانسل :خط تلفنی است جهت ایجاد مزاحمت و سر به سر دوست و آشنا گذاشتن !
برای کلاه برداران بسیار کاربرد دارد


تفرجگاه بازدید : 15 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اطلاعيه كارگاه آموزشي

مركز خدمات مشاوره اي و روان شناسي شريف

برگزار مي كند

 

كارگاه C.P.R.T

Child- Parent Relationship Therapy

مداخله مبتني بر رابطه والد كودك از طريق بازي

 

پرورش عزت نفس و مسوليت پذيري و خودكنترلي كودك از طريق بازي

ايجاد و بهبود احساس شايستگي در كودك

تقويت و كيفيت بخشي رابطه والد-كودك از طريق بازي

ابراز و برون ريزي افكار و احساسات و تجربيات كودك به وسيله بازي

حق انتخاب دادن به كودك به عنوان يك روش انضباطی و پيامد رفتار

ارائه مدل A.C.T جهت محدوديت گذاري

 

زمان برگزاري كارگاه :

روزهاي جممعه  ازساعت 10تا13

 

هزينه كارگاه: 20000تومان


تفرجگاه بازدید : 92 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سرزنش اینجا ممنوع است

یکی از رفتارهای مخربی که اثرات زیان‌آور و جبران‌ناپذیری بر روابط بین همسران جوان به خصوص در دوران عقد دارد، سرزنش و تحقیر و خرد کردن شخصیت یکدیگر است.

صد بار گفتم این کار رو نکن! گوش نکردی حالا بکش!

تو همینی دیگه! می‌‌دونستم این جوری میشه... بفرما اینم نتیجه‌ی هنر جناب‌عالی!

یکی از رفتارهای مخربی که اثرات زیان‌آور و جبران‌ناپذیری بر روابط بین همسران جوان به خصوص در دوران عقد دارد، سرزنش و تحقیر و خرد کردن شخصیت یکدیگر است. حتماً برای شما هم پیش آمده که اشتباهی کرده‌اید و به خاطر عمل اشتباه شما اتفاقات ناراحت کننده‌ای افتاده و مشکلاتی رخ داده که خودتان هم نمی‌خواستید اتفاق بیفتد. حال تصور کنید در وضعیتی هستید که می‌دانید اشتباه کرده‌اید و اشتباه‌تان را قبول دارید. در همین اوضاع و احوال یک نفر مدام عمل یا سخن اشتباه شما را به رخ‌تان بکشد و هر لحظه به شما یاد‌آوری کند که " می‌بینی؟ خطای تو باعث بوجود آمدن این اوضاع شد!" و" اگر کمی فکر می‌کردی این‌طورنمی‌شد" و .... واقعاً در این اوضاع چه حالی می‌شوید؟!

اگر همه‌ی ما می‌توانستیم گاهی خودمان را به جای طرف مقابل‌مان بگذاریم، شاید خیلی از مشکلات و مسائل لاینحل زندگی هرگز اتفاق نمی‌افتاد. سرزنش و سرکوفت زدن به یکدیگر خصوصاً در دوران عقد و نامزدی یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های زندگی زناشویی به شمار می‌رود. زوج جوانی که تازه عقد کرده‌اند و هنوز به خصوصیات اخلاقی و رفتاری یکدیگر آگاه نیستند، مسلماً مدتی طول می‌کشد تا به درک درستی از رابطه‌شان برسند و در طی این مدت هر لحظه ممکن است بین آن‌ها سوءتفاهم یا دلخوری پیش بیاید که ناشی از عدم شناخت درست آن‌ها از یکدیگر است. حال تصور کنید زن یا شوهر به محض پیش آمدن کوچک‌ترین مشکل یا اشتباهی از جانب طرف مقابل، شروع به سرزنش او کرده و بارها و بارها چه در روابط خصوصی‌شان و چه در جمع خانواده و دوستان و... مدام اشتباه همسرش را به روی او بیاورد و تکرار کند و او را مورد تمسخر قرار دهد و... به نظر شما چه بر سر طرف مقابل این رابطه می‌آید؟ در بهترین حالت ممکن، او اعتماد به ‌نفسش را از دست می‌دهد و نه تنها نمی‌تواند رفتار اشتباهش را اصلاح کند، بلکه به دلیل عدم اعتماد به نفس ممکن است روز به روز بدتر شود و از ترس این‌که نکند اشتباهی مرتکب شود کم‌کم به این نتیجه برسد که بهتر است دست به هیچ کاری نزند و به این ترتیب تبدیل به انسانی ضعیف‌النفس و منفعل شود که هم خود و هم اطرافیانش او را موجودی ترسو و بی‌اعتماد به نفس تلقی کنند.

رابطه‌ای که مدام در آن سرزنش و سرکوفت نسبت به یکدیگر وجود دارد، رابطه‌ای متزلزل و ناپایدار است که هر لحظه امکان گسست و از هم پاشیدگی در آن وجود دارد. زن و شوهری که مدام در حال ایراد گرفتن از یکدیگر و یاد‌آوری اشتباهات گذشته‌شان به هم هستند، دچار نوعی کینه و دلخوری دائمی در رابطه‌شان می‌شوند و مدام به دنبال نقطه ضعفی از دیگری هستند تا به قول معروف مچ‌گیری کنند و بدین وسیله، به خیال خودشان تلافی کنند و انتقام بگیرند! به نظر شما چنین رابطه‌ای به کجا خواهد انجامید؟
اگر در دوران عقد، بنای زندگی مشترک بر پایه‌ی مهر و محبت استوار باشد و همسران به خصوص زوج‌های جوان با این تفکر تشکیل زندگی ‌دهند که یکدیگر را برای رسیدن به کمال انسانی یاری کنند، مسلماً در صورت بروز اشتباه و خطایی از طرف مقابل بلافاصله سعی می‌کنند آن را بپوشانند و اجازه ندهند این اشتباه از رابطه‌ی دو نفره‌شان فراتر رود

خداوند در قرآن تشبیه بسیار زیبایی دارد آنجا که زن و شوهر را لباس یکدیگر می‌خواند. اولین و مهم‌ترین خاصیت لباس پوشانندگی است. پس فراموش نکنید شما لباس همسرتان هستید و مهم‌ترین وظیفه‌ی شما وقتی اشتباهی از او سر می‌زند، پوشاندن و مخفی نمودن آن اشتباه است. شک نکنید اگر با چنین تفکری در زندگی پیش بروید، بزرگترین خطاها و اشتباهات هم در چهار دیواری خانه و بین خودتان رفع و رجوع خواهد شد و هیچ‌کس جز شما و همسرتان از اشتباهات شما مطلع نخواهد شد.


تفرجگاه بازدید : 4 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ماده غذایی که موجب بهبود کیفیت اسپرم در مردان جوان می شود

/**/

مصرف 75 گرم گردو در روز موجب بهبود کیفیت اسپرم در مردان جوان می شود مصرف روزانه 75 گرم گردو، بقا، حرکت و ویژگی های ظاهری اسپرم را در مردان 21 تا 35 ساله بهبود می بخشد

تقریبا 70 میلیون زوج در سراسر دنیا با مشکل ناباروری مواجهند و 30 تا 50 درصد این موارد به دلیل اختلالاتی است که به مرد مربوط می شود. در برخی مطالعات مشخص شده است که کیفیت اسپرم مردان به دلیل آلودگی، شیوه زندگی نامناسب و رژیم های غذایی ناسالم کاهش یافته است.

در تحقیق اخیر که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، تاثیر افزایش اسیدهای چرب غیر اشباع که برای بلوغ اسپرم و عملکرد غشای آن ضروریند، بر روی کیفیت اسپرم مردان جوان مورد مطالعه قرار گرفت.

بهترین منابع اسیدهای چرب غیر اشباع روغن ماهی و یا مکمل های آن، دانه کتان و گردو می باشند. گردو سرشار از آلفالینولنیک اسید (ALA) بوده و یکی از بهترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا3به شمار می رود

در این مطالعه که 12 هفته به طول انجامید، 117 مرد سالم 21 تا 35 ساله شرکت کردند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند. 58 نفر از مغزهای گیاهی به ویژه گردو استفاده نکردند و به 59 نفر دیگر روزانه 75 گرم گردو داده شد. تحقیقات قبلی نشان داده بود که 75 گرم گردو، مقداری است که موجب تغییر در سطح چربی های خون می شود اما معمولا تغییری در وزن افراد سالم ایجاد نمی کند

قبل و بعد از بررسی، کیفیت اسپرم مردان با سنجش معیارهای رایج باروری آنها از جمله غلظت اسپرم، بقا، حرکت، ویژگی های ظاهری و اختلالات کروموزومی مورد مطالعه قرار گرفت. در طی 12 هفته تغییر قابل توجهی در شاخص توده بدن، وزن و میزان فعالیت افراد مورد مطالعه ایجاد نشد

در گروهی که  گردو مصرف کرده بودند، سطح اسیدهای چرب امگا- 3 و امگا- 6 افزایش قابل توجهی داشت و بقای اسپرم، حرکت و خصوصیات ظاهری آن بهبود یافت. در این افراد اختلالات کروموزومی کمتری نیز در اسپرم ها مشاهده شد. در گروهی که گردو مصرف نکرده بودند، هیچ تغییری ایجاد نگردید.


تفرجگاه بازدید : 7 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اطلاعيه كارگاه آموزشي

مركز خدمات مشاوره اي و روان شناسي شريف

برگزار مي كند

 

كارگاه C.P.R.T

Child- Parent Relationship Therapy

مداخله مبتني بر رابطه والد كودك از طريق بازي

 

پرورش عزت نفس و مسوليت پذيري و خودكنترلي كودك از طريق بازي

ايجاد و بهبود احساس شايستگي در كودك

تقويت و كيفيت بخشي رابطه والد-كودك از طريق بازي

ابراز و برون ريزي افكار و احساسات و تجربيات كودك به وسيله بازي

حق انتخاب دادن به كودك به عنوان يك روش انضباطی و پيامد رفتار

ارائه مدل A.C.T جهت محدوديت گذاري

 

زمان برگزاري كارگاه :

روزهاي جممعه  ازساعت 10تا13

 

هزينه كارگاه: 20000تومان


تفرجگاه بازدید : 5 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

میوه و سبزی برای زیبایی پوست

هر نوع پوست نیازهای مخصوص به خود را دارد و میوه و سبزیجات اگر درست انتخاب و مصرف شوند می‌توانند به این نیاز‌ها پاسخ دهند.

گذر زمان، آلودگی هوا، آسیب‌های خورشید، لطافت و درخشندگی پوست را به تاراج می‌برند و خال‌ها و لکه‌های رنگی به ارمغان می‌آورند. برای مقابله با این آسیب‌ها و صاف و مرطوب نگه داشتن پوست، میوه‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند. هر نوع پوست نیازهای مخصوص به خود را دارد و میوه و سبزیجات اگر درست انتخاب و مصرف شوند می‌توانند به این نیاز‌ها پاسخ دهند.

انگور

 در طب سنتی هند به انگور «خون گیاهی» یا «مروارید حیات» گفته می‌شود و هزاران سال است که از آن برای درست کردن مواد آرایشی - زیبایی و فیتوتراپی یا‌‌ همان درمان بیماری‌ها با داروهای گیاهی استفاده می‌شود.


خواص زیبایی انگور: انگور سرشار از ویتامین‌ها، اسیدهای میوه و آنتی اکسیدان‌ها بوده و قابض فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. این میوهٔ خوشمزه، همهٔ پوست‌ها را تقویت، مرطوب و روشن می‌سازد.

انگور در خدمت سلامتی: انگور با توکسین‌ها مبارزه می‌کند و باعث پاک‌سازی عمقی بدن می‌شود. انگور دارای خواص ضدخستگی است و باعث تقویت قوای جسمی و فکری می‌شود. این «مروارید حیات» روح را از افکار تکراری و مزاحم خلاص می‌کند و بهترین میوه برای حفظ و تقویت و نشاط و شادابی بدن محسوب می‌شود.

توصیه می‌کنیم پوستتان هر نوعی که باشد از خوردن انگور غافل نشوید.

میوه‌های قرمز

میوه‌های قرمز رنگ: رنگدانه‌های جوانی
در فصل تابستان، توت فرنگی، انگور فرنگی، شاه‌توت و تمشک، زینت و شادابی را به باغ‌ها و پوستمان هدیه می‌دهند.

این میوه‌ها اثرات گذر عمر را به تعویق می‌اندازند. پس تا می‌توانید از این میوه‌های بخورید.

خواص زیبایی میوه‌های قرمز رنگ: میوه‌های قرمز خواصشان را مدیون رنگشان هستند. در واقع آنتوسیانین‌های موجود در آن‌ها (پیگمان‌های طبیعی گیاهی آن‌ها) به احیای سلول‌ها و ترمیم برخی آسیب‌های پوستی کمک می‌کنند. علاوه بر این بتاکاروتن آن‌ها از پوست حفاظت کرده و باعث می‌شوند پوست بهتر نفس بکشد.

میوه‌های قرمز در خدمت سلامت: میوه‌های قرمز و به ویژه شاه توت، انگور فرنگی و تمشک با خواص تصفیه کنندگی که دارند کیفیت خون را بهتر می‌کنند و بازسازی بافت‌ها را تسهیل می‌بخشند. همچنین زمانی که دچار گرمازدگی شده باشید این میوه‌ها معجزه می‌کنند.

همه با تمام انواع پوست‌ها می‌توانند از خواص زیبایی این میوه‌های خوشمزه بهره‌مند شود.

هویج: خواص جاودانی

هویج یکی از آن سبزیجات ضد پیری فوق‌العاده محسوب می‌شود و به تقویت کنندهٔ چشم معروف است.

خواص زیبایی هویج: هویج سرشار از ویتامین‌ها و به خصوص ویتامین A می‌باشد. هویج ضدالتهاب و احیا کنندهٔ قابلی است که نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد بلکه با عفونت‌های پوستی نیز مقابله می‌کند.

هویج در خدمت سلامت: در فیتوتراپی نیز هویج به خاطر داشتن خواص زه‌کشی بافت‌ها، معروف است. این نارنجی خوش‌رنگ و مفید «ضد سم» واقعی محسوب می‌شود و در خون و طحال وارد عمل شده و سموم بدن را خنثی می‌کند.

همهٔ انواع پوست‌ها می‌توانند از خواص زیبایی هویج بهره‌مند شوند.

پرتقال: لیفتینگ ویتامینه

این میوهٔ پرطرفدار در تابستان نیز همانند زمستان باعث ایجاد آرامش می‌شود زیرا دارای خواص بی‌شماری است.

خواص زیبایی پرتقال: پرتقال همانند لیموترش سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است. پرتقال هر چه شیرین‌تر باشد خواص قابضی بیشتری دارد و می‌تواند پیری سلول‌ها را به تأخیر بیندازد و از پیدایش چین و چروک جلوگیری کند. این میوهٔ خوش طعم همچنین باعث مرطوبی پوست شده و از خشکی آن در مقابل نور خورشید جلوگیری می‌کند.

پرتقال در خدمت سلامت: پرتقال سیستم دفاعی طبیعی بدن را تقویت می‌کند و از آن (و همچنین پوست) در مقابل آسیب‌های خارجی حفاظت می‌کند. پرتقال مقوی‌تر از لیموترش است و در صورتی که بدن با استرس، خستگی یا فشارهای کاری درگیر شده باشد باعث آرامش و تسکین بافت‌های آسیب دیده می‌شود. در ‌‌نهایت باید بگوییم که پرتقال در مبارزه با می‌گرن و کوفتگی بسیار موثر عمل می‌کند.

همهٔ انواع پوست‌ها حتی پوست‌های حساس نیز می‌توانند از خواص زیبایی پرتقال بهره‌مند شود.

گوجه فرنگی: پاک‌سازی پوست

خوشبختانه امروزه گوجه فرنگی در طول سال در بازار موجود است و می‌توان به راحتی از خواص آن بهره‌مند شد. گوجه فرنگی این قابلیت را دارد که مشکلات پوستی را چه درونی و چه سطحی رفع کند.

خواص زیبایی گوجه فرنگی: گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است و در عین حال که پوست را پاک‌سازی می‌کند، ضدعفونی کننده و روشن کننده نیز محسوب می‌شود. گوجه فرنگی باعث رفع جوش‌های سر سیاه می‌شود و لایهٔ سطحی پوست را پاک‌سازی می‌کند. از این گذشته گوجه فرنگی ضدالتهاب است و برای درمان زخم‌های پوستی و سوختگی‌های سطحی موثر عمل می‌کند.
هویج ضدالتهاب و احیا کنندهٔ قابلی است که نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد بلکه با عفونت‌های پوستی نیز مقابله می‌کند

احتیاط: گوجه فرنگی یکی از اسیدی‌ترین میوه‌ها محسوب می‌شود که میزان اسید آن حتی از لیموترش نیز بیشتر است. بنابراین استفادهٔ خارجی از گوجه فرنگی به عنوان ماسک برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه نمی‌شود. از نظر تغذیه نیز توصیه می‌شود افرادی که معدهٔ حساسی دارند در مصرف گوجه فرنگی احتیاط کنند. توجه داشته باشید که هیچ‌وقت تخم‌های گوجه فرنگی را دور نریزید زیرا این تخم‌های ریز اسیدیتهٔ گوجه فرنگی را کاهش و هضم آن‌را راحت‌تر می‌کنند.

استفادهٔ زیبایی از گوجه فرنگی برای پوست‌های چرب و میکس مناسب است.

خیار: مرطوب کنندهٔ پوست


شاید خیلی نیاز به توضیح نداشته باشد که خیار خواص مرطوب کنندگی و پاک‌سازی دارد.

خواص زیبایی خیار: خیار حاوی ۹۵ درصد آب است و زمانی که به عنوان ماسک استفاده می‌شود به راحتی لایه سطحی پوست را مرطوب می‌کند. خیار توکسین‌های پوست را دفع کرده و پوست را صاف و شاداب می‌کند.

خیار در خدمت سلامت: یونانی‌های باستان معتقد بودند که خیار خواص آرامش بخشی دارد و آن‌را برای کاهش میل جنسی خیلی زیاد توصیه می‌کردند. امروزه از خیار به خاطر دارا بودن ویتامین B۶ و خواص آرام بخشی در برخی معالجات ضد استرس استفاده می‌کنند.

همهٔ انواع پوست‌ها می‌توانند از خیار برای داشتن پوستی زیبا استفاده کنند.

گریپ‌فروت: دفع سموم

از ۴۰۰۰ سال پیش، از گریپ‌فروت به دلیل خواص درمانی‌اش استفاده می‌شود. گریپ‌فروت مؤثر‌ترین میوه برای دفع سموم است و همچنین یکی از بهترین میوه‌ها برای پاک‌سازی پوست محسوب می‌شود.

خواص زیبایی گریپ‌فروت: گریپ‌فروت ضدعفونی کننده، قابض و تقویت کننده است. این میوهٔ پُرخاصیت، همهٔ انواع پوست‌ها را تقویت و بازسازی می‌کند و پوست‌های چرب را تمیز و پاک‌سازی می‌کند. همچنین از این میوه برای تقویت و شادابی پوست سر استفاده می‌شود.

گریپ‌فروت در خدمت سلامت: گریپ‌فروت مدر است و از این رو توکسین‌ها یا‌‌ همان سموم بدن را دفع می‌کند و احتباس آب را کاهش می‌دهد. این میوهٔ پرطرفدار جریان خون را افزایش می‌دهد و باعث لاغری و همچنین سلامت کلیه‌ها می‌شود. از این گذشته گریپ‌فروت درمان طبیعی افسردگی به شمار می‌رود.

افرادی که پوست‌های چرب و میکس دارند می‌توانند با خیال راحت از خواص زیبایی گریپ‌فروت استفاده کنند.


تفرجگاه بازدید : 9 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فروش اینترنتی ویگرکس پلاس +VigRX |خرید ویگرکس پلاس +VigRX

قرص ویگرکس پلاس اصل

1910 قيمت: 1,200,000 ریال روش پرداخت وجه: پرداخت درب منزل و یا واریز به حساب فروشنده

 

ویگرگس پلاس یک مکمل گیاهی کاملاً طبیعی میباشد که جهت افزایش سایز ( طولی و قطری ) و حجم کلی آلت تناسلی مردانه در کنار افزایش ضریب سلامتی جن..سی ، قدرت و سختی نعوظ ، افزایش زمان نزدیکی و جلوگیری از انزال زود هنگام و ... مورد استفاده قرار میگیرد. در این مکمل از گیاهان متنوعی از فرهنگ ها و تمدن های شهیر سراسر جهان برای افزودن به حجم بافت های تهییج پذیر ، اسفنجی و خون پذیر آلت تناسلی (Erectile Tissues) بهره گرفته شده است.

مکمل جن..سی VigRXplus دارای مواد غنی شده محرک جن..سی گیاهی میباشد که برگرفته از فرهنگ ها و تمدن های کهن چین ، اروپا و آمریکای جنوبی برای بزرگ و قطور کردن آلت تناسلی ، تحریک فعالیت های جن..سی ، نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی و افزایش تعداد و تولید اس.پرم های ترشحی در بیضه ها بوده که سال های متمادی از آنها بهره گرفته میشده است. این مکمل اتساع عروقی (Vasodilation) نسوج پیرامونی آلت تناسلی را افزایش داده و از این طریق موجب بهبود و درمان مشکلات شریانی نظیر شق پذیری

تناسلی (Arterial Erectile Dysfunction) میگردد. از سوی دیگر بدون آنکه هیچگونه تاثیری در فشار خون سیستماتیک بدن داشته باشد ، شدت جریان خون را در سرخ رگ ها و سیاه رگ های مستقر در آلت تناسلی با تاثیر مستقیم بر سلول های اپیتلیال داخل عروقی (Epithelial Cells) بهبود می بخشد.

 

 
محصول قرص ویگرکس پلاس اصل
قیمت 1,200,000 ریال
بازديد 5,753
فروشنده satcoiran
گروه پزشکی و بهداشتی
 
 
 
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
 
 

 

برخی از امکانات و قابلیتها:

 

  • این مکمل از ترکیبات صد درصد گیاهی تشکیل شده
  • عاری از هرگونه مواد مصنوعی و شیمیایی میباشد
  • مکمل VigRXplus دارای گواهینامه ها و تاییدیه های متعددی در سطوح کشوری و بین الملل
  • بروز هرگونه عارضه جانبی نظیر سرطان زائی
  • نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی


ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 بهمن 1391 - 8:53 توسط : مسپاسو
تفرجگاه بازدید : 3 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

در انتخابتان تفاوت سنی زیاد را جدی بگیرید

ازدواج یک امر مقدس و گرامی است که نباید با کوتاهی و سبک شمردن آن را به تعویق انداخت یا از حول حلیم افتاد تو دیگ. ازدواج اگر چه مهم بوده و بسیار به آن تاکیده شده است اما مهمتر از آن، حفظ و نگهداری زندگی، توام با آرامش است.

اما برای رسیدن به این آرامش نیاز به رعایت یک سری اصول در آغاز راه یعنی قبل از ازدواج است. یکی از این اصول توجه به سن و سال زوجین می باشد، زن و مرد باید از لحاظ سنی فاصله زیادی نداشته باشند در غیر این صورت احتمال بروز بسیاری از مشکلات پیش بینی می شود.


غالبا ًسن مردان در جریان ازدواج بیش از زنان است و گاهی زنان سن بیشتری نسبت به مردان دارند. اما باید در نظر داشت فاصله سنی مناسب میان زن و شوهر را می توان 6- 2 سال در نظر گرفت. فاصله زیاد زوجین با 25، 15،20،13 سال و سال­های بین این ارقام توصیه نمی شود. وجود فاصله سنی زیاد موجب بروز مشکلات در زندگی افراد می شود. به طور یقین می توان گفت که پول، تحصیلات و شغل مناسب و... هیچ یک جایگزین مناسبی برای این فاصله سنی نخواهند بود .


بنا بر آنچه گزارش شده و مشهود است، زن و مردی که فاصله سنی زیادی با یکدیگر دارند، نمی توانند یکدیگر را به خوبی درک کنند و با هم تفاهم داشته باشند. این افراد توانایی برقراری ارتباط درست و درک شرایط و موقعیت های یکدیگر را نخواهند داشت. با گذشت زمان تناسب زیادی در توانایی های جسمی ندارند، وقتی كه فاصله سنی بین زن و شوهر زیاد باشد، هر یك در دوره ای از زندگانی به سر می برند كه به لحاظ قوت و توان با همسر خود تفاوت های عمده دارند.


انسان ها در دوران جوانی قابل تغییر و انعطاف پذیرتر هستند و با حوصله و صبر بیشتری به امور رسیدگی خواهند کرد و داشتن هیجان و تحرک زیاد اقتضای سن آنها است ؛ در صورتی که افراد با پا به سن گذاشتن تمایل بسیاری به آرامش و استراحت دارند. و همین اختلاف نظرهای کوچک مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.


یكی از اهداف ازدواج، ارضای غرایز است و این خود می تواند عامل مؤثری در تداوم زندگی خانوادگی باشد. اما در سنین بالا، به لحاظ طبیعی قوای غریزی افول می نماید، به نحوی كه زوجین نمی توانند موجبات رضایت یكدیگر را در روابط زناشویی به نحو مطلوب تأمین کنند و همین امر ممكن است موجبات درگیری را فراهم آورده ، محیط خانواده را متشنج می كند.


فرد بزرگتر به دلیل داشتن تجربه، خود را ملزم می داند كه مدام به همسر خود امر و نهی كند و او را بخاطر کوچک ترین اشتباه سرزنش کند، فرد بزرگتر احساس می كند كه باید به فرد كوچكتر آموزش دهد.


فرد كوچكتر، در برخورد با همسر خود بیشتر دچار تردید و وسواس ، ترس و وحشت و.. می شود. گاهی فرد به دلیل ترس و وحشت احساس واقعی خود را نشان نمی دهد. فرد کوچکتر به دلیل داشتن تجربه کمتر عملکرد متفاوتی در شرایط و موقعیت های مختلف خواهد داشت که از نظر فرد بزرگتر نکوهیده بوده و مورد پسند نیست.


طلاق معضل دیگری است. گاه در خانواده هایی كه تفاوت سنی زوجین زیاد است ، مسئله عدم تحمل یكدیگر و وقوع طلاق محتمل است.

کسانی که قصد ازدواج دارند، نباید تحت تاثیر پول، مقام اجتماعی، مقام علمی و سایر امتیازهای ارزشمند، سن همسر آینده خود را نادیده بگیرند.


تفرجگاه بازدید : 6 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بهترین حالات جنسی

یکی از چالش های متعدد آقایون این است که در روابط جنسی خود با همسرشان چه حالتی را انتخاب کنند. بزرگترین ترس آن ها این است که خانمشان از آن وضعیت همیشگی خسته شده و درنتیجه میل و علاقه خود را به رابطه جنسی با آن ها از دست بدهد. پس سوال این است که بهترین مواضع و جایگاه های جنسی چه مواضعی است؟

بهترین راه برای توضیح مسئله این است که چه کارهایی را نباید انجام بدهید. با به یاد داشتن این، به 5 مورد از اشتباهات آقایون در مسائل جنسی اشاره می کنیم تا شما دیگر مرتکب آن ها نشوید.


اشتباه اول: تقلید همه چیزهایی که در فیلم های پورنو می بینید. این می تواند بزرگترین اشتباه آقایون در مسائل جنسی باشد. مردان بی تجربه ممکن است تصور کنند که فیلم های پورنو می تواند الگوی خوبی برایشان باشد، اما با واقعیت مسئله آشنا نیستند. مشکل اینجاست که آن دسته فیلم ها تلاش می کنند که صحنه خوبی را برای بیننده بسازند، نه اینکه لذت و میل هنرپیشه ها را بیشتر کنند.

و درواقع، یکی از بدترین راه های تحریک اندام جنسی خانم ها، زمانی است که وی پاهایش را روی شانه هایتان بگذارد. در این حالت که لگن او آنقدر به عقب خم شده است، ممکن است در گردنه رحم احساس درد کند. همچنین این وضعیتی است که فشار زیادی به زن وارد می کند.

اشتباه دوم: تلاش زیاد برای نینداختن وزنتان روی زن، در هر وضعیت برای خانم ها رابطه جنسی راهی برای نزدیکتر شدن به آقایون است. وقتی وزنتان را روی بدن او می اندازید او لذت زیادی می برد. پس دفعه بعد که با همسرتان رابطه جنسی برقرار می نمایید سعی کنید وزنتان را بیشتر روی او بیندازید. همانطور که می بینید، طی رابطه جنسی، تقریباً همه خانم ها از اینکه بدن مردشان به بدن آن ها بچسبد بسیار لذت می برند.
اما چه مقدار از وزنتان را باید روی آن ها بیندازید؟ آنقدر که بعد از تمام شدن رابطه جنسی خانمتان نگوید احساس می کند که تریلی از روی او رد شده و صافش کرده. حد و مرز را نگه دارید. چون اگر به مدتی طولانی همه وزنتان را روی او بیندازید برای او دردناک خواهد بود. اما واقعیت این است که اکثر خانم ها دوست دارند که طی رابطه جنسی کمی از وزن همسرشان روی آن ها بیفتد.


اشتباه سوم: اینکه وقتی همسرتان روی شماست، اجازه بدهید همه کارها را او انجام دهد. تقریباً برای همه خانم ها، رابطه جنسی عملی پویا است. به همین خاطر اگر شما هم بی حرکت باشید و هیچ کاری انجام ندهید، رابطه جنسیتان کاملاً برهم خواهد خورد و مفهوم رابطه جنسی برای او تغییر خواهد کرد. صحبت های تحریک کننده و آرام در حین رابطه جنسی نیز تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت که نباید از آن غافل شوید.

اشتباه چهارم: منفعل بودن.
خیلی از آقایون انواع کتاب های”آقایونی مریخی” را خوانده اند و به همین خاطر تصور می کنند که زن ها دوست دارند که همه چیز را به او بسپارید و برای هر کاری که می خواهید بکنید اجازه بگیرید. به جای این روش فقط هر کاری که می خواهید را انجام دهید. حتی وقتی می خواهید حالتتان را تغیر دهید، خشن رفتار کنید و به اینطرف و آنطرف پرتابش کنید و مطمئن باشید که عاشق این رفتارتان خواهد شد. اصلاً نگرانش نباشید. اگر چیزی اتفاق بیفتد که همسرتان دوست نداشته باشد، مطمئناً به شما خواهد گفت.

اشتباه پنجم: تصور اینکه حالت های عجیب و غریب بهتر عمل می کند. لازم نیست معکوس از سقف آویزان شوید و کاری دیوانه وار انجام د هید. فقط طبیعی باشید. قدیمی ترین حالت رابطه جنسی (مرد روی زن خوابیده) برای اکثر افراد بهترین حالت رابطه جنسی است.
حالت های عجیب و غریب فقط بدنتان را خسته می کند و روحیه تان را هم برهم می زند، چون گمگشتگی در این حالت ها هم زیاد اتفاق می افتد و نمی دانید دستتان را کجا بگذارید و پایتان را کجابگذارید.


تفرجگاه بازدید : 3 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ریشه های سردمزاجی زنان و مردان در چیست؟

 یکی از مضامین مشترک در سوالات درباره سلامت جنسی دلایلی است که زنان را به رابطه جنسی با همسرشان بی‌علاقه می‌کند.

10 موردی که در زیر می‌آوریم از جمله شایع‌ترین دلایل بی علاقگی زنان به رابطه زناشویی است.


1- مصرف قرص‌‌های خوراکی ضدبارداری

برخی از زنان با مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی دچار کاهش میل جنسی می‌شوند. البته این قضیه درباره همه زنان صادق نیست. برعکس در گروهی از زنان به خاطر رفع نگرانی از بارداری ناخواسته میل جنسی افزایش هم پیدا می‌کند.

در صورتی که زن وشوهر از این تاثیر کاهنده میل جنسی قرص‌های ضدبارداری در برخی از موارد آگاه نباشند، ممکن است این موضوع به تعارض و اختلاف آن دو بینجامد و این اختلاف هم بیشتر رابطه زناشویی آنها را مختل کند.

یکی از سازوکارهایی که قرص‌های ضدبارداری ممکن است از طریق آن بر میل جنسی اثر بگذارند، افزایش دادن میزان «گلوبولین متصل‌شونده به هورمون جنسی» (SHBG) است. SHBG یک ماده پروتئینی است که به تستوسترون در بدن زنان متصل می‌شود؛ در نتیجه میزان تستوسترون آزاد در خون آنها کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید که هورمون تستوسترون- هورمونی که میل جنسی مردان را هم ایجاد می‌کند- در ایجاد میل جنسی زنان هم دخیل است. هر چه میزان تستوسترون «آزاد» در خون زن کاهش یابد، میل جنسی او نیز کاهش می‌یابد. در این موارد باید از سایر روش‌های ضدبارداری غیرهورمونی استفاده کنید.

2- مصرف داروهای ضدافسردگی

مصرف این داروها نیز یکی از علل شایع کاهش میل جنسی در زنان است. البته خود افسردگی هم باعث کاهش میل جنسی می‌شود. در این موارد باید از یک متخصص کمک بگیرید تا هم افسردگی‌تان درمان شود و هم دارویی برایتان انتخاب شود که کمترین اثر جانبی از لحاظ جنسی را داشته باشد.

برخی از زنانی که قرص‌های ضدافسردگی از گروه مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) مانند فلوکستین، فلووکسامین، سرترالین یا پاروکستین مصرف می‌کنند، ممکن است دچار کاهش علاقه به فعالیت جنسی شوند. همچنین ممکن است توانایی آنها برای رسیدن به حالت برانگیختگی یا اوج لذت جنسی (اُرگاسم) هم مختل شود. تا به حال راه حل ایده آلی برای حل این مشکل به دست نیامده است. ممکن است تغییر دوز دارو یا داروهای «تعطیلات دارویی» (کاهش و قطع متناوب دارو) این مشکل را حل کند.

برخی از پزشکان داروهایی مانند ویاگرا را که برای ناتوانی جنسی مردان ساخته شده است، برای این زنان تجویز می‌کنند اما به دلایلی که کاملا درک نشده است، این دارو در برخی از زنان اثر می‌کند، و در برخی دیگر نه. ممکن است پزشک داروی ضدافسردگی از نوع سروتونینی را با سایر داروهای ضدافسردگی که آثار جانبی جنسی کمتری دارند، مانند بوپروپیون، میترازاپین، نفازودون، ربوکستین و غیره تعویض کند.

3- شیردهی

شیردهی از پستان ( به خصوص اگر با کم‌خوابی همراه باشد) در گروهی از زنان باعث کاهش میل جنسی می‌شود. علت این وضعیت تولید هورمون پرولاکتین در بدن زنان است که تولید شیر در پستان را باعث می‌‌شود. پرولاکتین باعث کاهش میل جنسی هم می‌شود. حال اگر زنی بخواهد یک دوره کامل دوساله به بچه‌اش شیر بدهد، ممکن است در برخی موارد روابط زناشویی با همسرش دچار مشکل شود.

البته توجه داشته باشید این یک مشکل همگانی نیست و تنها در گروهی از زنان رخ می‌دهد. در بسیاری از موارد پس از چند ماه شیردهی از پستان میل جنسی زن دوباره افزایش می‌یابد، در غیر این صورت باید پرولاکتین خون اندازه‌گیری شود. پزشک بر اساس نتایج آزمایش، اگر میزان پرولاکتین خون زن خیلی بالا باشد، ممکن است از داروهای ضدپرولاکتینی مانند کابرگولین استفاده کند. البته شیوه عاقلانه این است که ابتدا روابط کلی زن و شوهر مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم شود آیا کاهش میل جنسی زن تحت تاثیر اختلافات آنها هست یا نه.

4- کم‌خوابی

کمخوابی ممکن است یک علت کاهش میل جنسی باشد. خستگی بیش از حد زن ممکن است مانع رابطه جنسی او با همسرش شود. شایع‌ترین علت کم‌خوابی در زنان گرفتاری ناشی از رسیدن به بچه‌ها است. زنی که نوزادی دارد که هر سه تا چهار ساعت باید به او شیر دهد یا کودکی دارد که به سادگی به خواب نمی‌رود و خواباندن او مشکل است، با کابوس‌های شبانه بیدار می‌شود، با فشار زیادی مواجه است و از آنجایی که زنان هنوز هم بیشترین سهم را در مراقبت از کودکان دارند، این مشکلات شبانه ممکن است باعث شود الگوی خواب آنها مختل شود.

در برخی از زنان دیگر مشکلات در رابطه با همسر باعث بیخوابی می‌شود؛ این زنان ممکن است از خوابیدن کنار شوهرشان احساس ناراحتی کنند و برای خوابیدن به کاناپه پناه ببرند. ممکن است دلایل محیطی مانند صدای وسایل نقلیه شهری، حیوانات خانگی همسایه‌ها، خیابان‌های شلوغ مجاور یا سرو صدای همسایگان باعث به هم خوردن خواب زنان شود. گرچه در اوایل ازدواج این بیخوابی‌ها ممکن است به فعالیت جنسی بیشتر هم بینجامد اما با گذر از این دوره شکوفایی اولیه، خواب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خواب آلودگی هریک از زوجین رابطه جنسی آنها را دچار اشکال می‌کند. کمک شوهر به زن برای کاهش خستگی او در این موارد اهمیت دارد.

5- استرس

فشارهای شغلی، مشکلات مالی، استرس‌های تحصیلی، خانواده‌های گسترده که در آنها زن باید از سایر نزدیکان هم مراقبت کند و سایر موضوعات مهم در زندگی ممکن است باعث ایجاد استرس در زن و کاهش میل جنسی او شود.

زنانی که مشکلات تنش‌زای زیادی بر سرشان ریخته است، ممکن است حتی نتوانند رابطه جنسی را آغاز کنند، حتی لمس هم ممکن است برای‌‌شان آزارنده باشد. حال اگر استرس ناشی از اختلافات با خود شوهر باشد، وضع بدتر هم می‌شود. برخی از شوهران ممکن است فکر کنند رابطه جنسی در چنین وضعیتی به رفع استرس همسرشان کمک می‌کند؛ برداشتی که درست نیست. وقتی استرس وجود دارد، بهترین گزینه صحبت کردن با همسر است. برای بسیاری از زنان صرف بیان استرس‌های روزانه‌شان باعث آسودگی‌شان می‌شود. پس از آرامش یافتن زن است که ممکن است فعالیت جنسی برایش قابل‌قبول باشد.

6- اختلاف با همسر

در برخی از زنان اختلاف ها و نارضایتی در رابطه با شوهر ممکن است روابط جنسی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. در بسیاری از موارد کاهش میل جنسی نسبت به همسر رخ می‌دهد، گاهی هم مرد در رابطه جنسی فقط همسرش را به عنوان یک شیء در نظر می‌گیرد و رابطه عاطفی عمیق با او برقرار نمی کند. در این موارد خشمی که زن به علت نارضایتی از همسرش احساس می‌کند، با احساسات شهوانی در آمیخته می‌شود. راه حل در این موارد مراجعه به یک درمانگر جنسی است تا به بررسی روابط زوجین بپردازد و شیوه‌هایی برای بهبود زندگی جنسی آنها توصیه کند.

7- کاهش میزان تستوسترون آزاد

همانطور که قبلا گفتیم کاهش میزان تستوسترون آزاد در خون در زنان نیز مانند مردان باعث کاهش میل جنسی می‌شود. تستوسترون کل (میزانی که به طور معمول در آزمایش‌ها سنجیده می شود) به ما می گوید که در مجموع چقدر تستوسترون در جریان خون وجود دارد. اما بخشی از این تستوسترون به مولکول‌هایی درون خون مانند «گلوبولین اتصالی هورمون جنسی» (SHBG) متصل هستند. هنگامی که تستوسترون به این مولکول‌ها متصل می?شود، آثار فیزیولوژیک خود را از جمله در مورد میل جنسی اعمال نمی‌کند و تستوسترون آزاد است که آثار مربوط به این هورمون را ایجاد می‌کند.

در مواردی که مکمل‌های تستوسترون برای حل کاهش میل جنسی به زنان تجویز می‌شود، باید میزان تستوسترون آزاد تحت نظر باشد تا هم آثار مفید آن ظاهر شود و هم از آثار جانبی آن مانند رشد موهای اضافی جلوگیری شود.

 

البته از آنجایی که بسیاری از آزمایشگاه‌ها تستوسترون آزاد را اندازه نمی‌گیرند، با اندازه گیری تستوسترون کل و ‌ SHBG می‌توان تستوسترون آزاد را محاسبه کرد. میزان طبیعی تستوسترون آزاد در یک زن 4/0 تا 8/0 نانوگرم در دسی‌لیتر است. در صورت پایین بودن میزان تسستوسترون آزاد، مکمل تجویز می‌شود. در حال حاضر بهترین راه موجود استفاده از فروارده‌های پوستی (ترانس‌درمال) است. ژل‌های تستوسترون معمولا با دوزی در حد یک دهم دوز مردانه یک نقطه شروع خوب است که معمولا روی پوست باسن یا پشت ساق استعمال می شود. برچسب‌های پوستی حاوی تستوسترون هم در بازار وجود دارند. البته باید توجه داشت که صرف تجویز مکمل تستوسترون همه مشکلات جنسی یک زن را حل نمی‌کند، و باید به سایر ابعاد این مساله که در این 10 مورد به آنها اشاره کردیم، هم پرداخت .

8- میزان بالای SHBG

زنی که میزان «گلوبولین اتصالی هورمون جنسی» (SHBG) بالایی دارد ممکن است دچار کمبود میل جنسی شود؛ در این حالت میزان تستوسترون آزاد در دسترس در خون کاهش می‌یاید.

شمار زیادی از پژوهشگران جنسی استفاده از قرص‌های ضدبارداری خوراکی را به عنوان یک عامل شایع افزایش SHBG در نظر می‌گیرند. در این صورت استفاده از سایر روش‌های ضدبارداری غیرهورمونی ممکن است مشکل را حل کند.

9- ترس از صمیمت

ناتوانی در رسیدن به حدی از صمیمیت که برای رابطه جنسی و حفظ این روابط ضروری است، یک دلیل بسیار شایع برای کاهش میل جنسی از جمله در زنان است.

10- تصویر ذهنی نامناسب از بدن

زنانی که تصور ذهنی شان این است که بدن‌شان از چشم همسر‌شان یا خودشان غیرجذاب است، ممکن است به این علت دچار کاهش میل جنسی شوند. در مجموع برای حل این 10 مشکل شایع، برخی از موارد را می‌توان با مطالعه و کسب اطلاعات، تامل در نفس و اندیشیدن به خود، و برقراری ارتباط با همسر حل کرد. در برخی از موارد دیگر هم نیاز به کمک تخصصی به وسیله پزشک، متخصص آزمایشگاهی و درمانگر جنسی وجود دارد.

نازایی:
اگر عفونت یا زخم های فوق مداوا نشود، به مرور زمان سبب نارسایی ها و در نتیجه اختلال در عملکرد باروری و نازایی می شوند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
تفرجگاه بازدید : 3 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ایران در ۵۰ ساله آینده

ایران در ۵۰ ساله آینده

فکر میکنید 50 سال آینده چه اخباری سر تیتر روزنامه های ایران خواهدبود؟............- رادیو بی بی سی دیشب در تحلیل خبری خود گفت : در حالی که 20 سال استکه از تجزیه وفروپاشی آمریکا می گذرد معلوم نیست که مردم ایران چراهنوزمرگ بر آمریکا می گویند- یکی از نمایندگان مجلس خواهان کاهش سن ازدواج شد وی گفت دولت باتدابیر صحیح واصولی سعی دارد متوسط سن ازدواج دختران را از 50 سال به 45تا 40 سال کاهش دهد- با مسدود شدن سایت قرآن دات کام تعداد سایتهایی که هنوز ف.ی.لتر نشدهاند به سه عدد رسید .- دولت موفق شدنرخ تورم را کاهش دهد وآن را از 63% به 59/5درصد برساند- یکصدو شصت وسومین قطعنامه شورای امنیت در مورد فعالیتهای هسته ایایران به تصویب رسید در عین حال رئیس آژانس هسته ای اعلام کرد علیرغمهشتصدو سی ودومین گزارش ایران در مورد فعالیتهای هسته ای هنوز ابهاماتیدر این زمینه وجود دارد که امیدواریم به زودی بر طرف شود.- قیمت هر سکه طلا امروز در بازار 60 میلیون تومان کاهش داشت وازیک میلیاردو دویست میلیون تومان به یک میلیارد وصدو چهل میلیون تومانرسید.- به علت اتمام ذخایر نفت وگاز دولت در اطلاعیه ای از مردم عزیز ایرا نخواست امسال در مصرف ذغال جداً صرفه جویی نمایند ..- رئیس سازمان حمایت از حقوق مردان خواهان نقش ومشارکت بیشتر از سویمردان در فعالیتهای اجتماعی شد وی گفت در نظام طبیعت اصولا مرد نیزمانند زن حق مشارکت در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی را دارد .- نیروی انتظامی کرج چند سارق را که به سرقت دیش های ماهواره مردماقدام می کردند دستگیر کرد ودیش های مسروقه را به صاحبانشان بر گرداند.- شورای نگهبان 2999 نفر از 3000 کاندیداهای اصلاح طلب نمایندگی مجلس رارد صلاحیت کرد به علت برخی مشکلات ونواقص چشم انداز 20 ساله باز هم تمدیدشد .- برای اولین بار در تاریخ ایران یک اصلاح طلب رئیس صدا وسیما شد-برای اولین بار یک روزنامه از سیاستهای اصول گرایان انتقاد کرد وتوقیفنشد.- برای اولین بار ایران به دور دوم مسابقات جام جهانی راه یافت-علی دایی: هنوز قصدی ندارم که از دنیای فوتبال خدا حافظی کنم .- کنفرانس "بررسی علل عدم محو اسرائیل از صفحه روزگار " با حضوراندیشمندان به زودی بر گزار می گردد .- قیمت هر کیلو مرغ به هفت میلیون تومان رسید جالب است بدانید در 50سال قبل مردم با هفت میلیون می توانستند یک اتومبیل بخرند .- رئیس جمهور گفت: هشتاد سال است که از انقلاب اسلامی می گذرد وحالا وقتآنست که فکری به حال مشکلات ازدواج ومسکن جوانان بکنیم .- به علت مکانیزه شدن کلیه کارها وفعالیتها ساعات کاری باز هم کاهشیافت واز 2 ساعت به یک ساعت وچهل دقیقه در روز رسید .با کامل شدن سیستم دانلود اجناس از اینترنت آخرین سو پر مارکت در تهراننیز تعطیل شد .- سازمان هواشناسی اعلام کرد به علت شهاب باران آسمان مسیر زمین - مریخوبر عکس از امشب به مدت 24 ساعت مسدود می باشد..- روءسای جمهوری اسلامی انگلیس وجمهوری اسلامی آلمان از عمل نشدن وعدماجرای صحیح اسلام در ایران ابراز نگرانی کردند .- عجیب ترین واقعه سیاسی سال: یک اصول گرا با ازدواج دخترش با یک اصلاحطلب موافقت کرد .- امروزصدا وسیما برای اولین بار خبری در مورد آمریکا پخش کرد که مربوطبه جرم وجنایت وفساد در در آن کشور و تحقیر سیاستمداران آمریکایی نبود .- آگهی استخدام شرکت دام وطیور: به چند نظافتچی فنی با مدرک کارشناسیارشد نیازمندیم { کسانی که دارای مدرک دکترایند در اولویت می باشند }- خطیب نماز جمعه تهران گفت : متاسفانه بعد از هشتاد سال که از انقلابمی گذرد همچنان نمی توانیم با آمریکا رابطه دوستی برقرار کنیم به سهدلیل اول اینکه اگر با آمریکا دوست شویم برای شرکت در انتخابات مردم بهدهان چه کسی مشت گره کرده بزنند دوم اینکه مردم در تظاهرات مرگ بر چهکسی بگویند سوم اینکه دولت از کار بیکار می شود از همه اینها گذشتهمشکل اساسی دیگری هم هست وآن حمایت آمریکا از کودتای 28 مرداد صد سالقبل یعنی 1332است از سویی رئیس مجلس نیز گفته است اگر رابطه ما باآمریکا شکل گیرد اینبار مجبوریم به سفارت انگلیس یا آلمان حمله کنیم!!وی گفت مصیبت این نیست که ما دشمن داشته باشیم بلکه مصیبت روزی است کهما دشمن نداشته باشیم .- امسال مراسم سالروز پیروزی انقلاب از 4 ماه به 5ماه افزایش می یابد- 60 در صد مردم زیر خط فقر زندگی می کنند این در حالی است که این آمارنسبت به سال قبل کاهش خوبی را نشان می دهد- از این به بعد صدا وسیمای ایران برای انتخاب مجریان زن مسابقه ملکهزیبایی بر گزار می کند.- نیروگاه اتمی بوشهر به زودی به بهره بر داری می رسد.


تفرجگاه بازدید : 8 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

علل خارش و سوزش واژن پس از رابطه ‌زناشویی

مشکلات مختلف واژن می‌تواند موجب سوزش و خارش آن شود. ازآنجاکه این علائم تاثیرات طبیعی رابطه‌ جنسی نیستند، می‌توانند نشانه این باشد که مشکلی در ناحیه واژن شما وجود دارد.

مشکلات مختلف واژن می‌تواند موجب سوزش و خارش آن شود، مخصوصاً بسیاری از عفونت‌ها که البته همه آنها با رابطه‌ جنسی در ارتباط نیستند. در زیر به برخی از این مشکلات اشاره می‌کنیم:

... عفونت قارچی: خارش و سوزش دو نشانه از نشانه‌ های بسیار زیاد عفونت قارچی هستند که کاندیدیاز نیز نامیده می‌شود و بسیار متداول است. علائم دیگر عبارتند از ترشحات غلیظ و سفید رنگ کشک مانند و تورم لب‌های واژن. عفونت قارچی گاهی ممکن است از طریق رابطه‌ جنسی سرایت کند، اما نه همیشه، زیرا دخترهایی که رابطه‌ جنسی ندارند هم ممکن است دچار عفونت قارچی شوند. اگر تصور می‌کنید دچار عفونت قارچی شده‌اید اما تابحال این مشکل را نداشته‌اید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. آن هایی که مکرراً دچار عفونت قارچی می‌شوند از داروهای بدون نسخه موجود در داروخانه‌ها که کرم‌های ضدقارچ هستند یا از درمان‌‌های شیاف واژن استفاده می‌کنند.

... تریکوموناسیس: یک انگل تک‌سلولی که می‌تواند در غده پروستات مردها نیز زندگی کند می‌تواند موجب بروز ترشحات کف ‌مانند زرد و سبز رنگ و همچنین خارش شود. این مشکل با داروهای بدون نسخه قابل درمان نیست و نیاز است به پزشک مراجعه کنید.

... واژینیت: به معنای التهاب واژن است. واژینیت درنتیجه رابطه‌ جنسی یا هر عامل دیگری که توازن عادی واژن را که حاوی باکتری‌هایی که به تمیز کردن واژن و حفظ رطوبت عادی آن کمک می‌کند، اخلال ایجاد می‌کند.

... سوزش واژن: عوامل مربوط به رابطه‌ جنسی که ممکن است موجب سوزش و خارش واژن شوند شامل استفاده از کرم‌ها و ژل‌های اسپرم‌کش یا سایر وسایل جلوگیری از بارداری است. همچنین خانم‌های یائسه، که سطح پایین استروژن در بدنشان گاهی موجب خشک شدن رطوبت واژن‌شان می‌شود، رابطه‌ جنسی برایشان ناراحت‌کننده خواهد بود. کرم‌های واژن که بدون نسخه از داروخانه قابل تهیه هستند و می‌توانند رطوبت واژن را حین رابطه‌ جنسی افزایش دهند، برای این مشکل مفید هستند.

... واکنش‌های حساسیتی: این مشکل که نسبت به عفونت تداول کمتری دارد نیز می‌تواند موجب خارش و سوزش واژن بعد از رابطه‌ جنسی شود. خانم‌ها ممکن است گاهی نسبت به مایع منی مرد آلرژی داشته باشند. تشخیص آلرژی‌های مایع‌ منی بخاطر علائم بسیار مشخصی که دارند و ممکن است خانم‌ها با پزشک خود درمیان نگذارند، بسیار دشوار است. بعد از تشخیص عفونت، خانم‌هایی که متوجه می‌شوند دچار آلرژی به مایع‌ منی هستند، ممکن است از همسر خود درخواست کنند که از کاندوم استفاده کند. اگر بعد از استفاده از کاندوم علائم قبلی از بین رفت، احتمالاً مشکل حساسیت بوده است.

خودِ کاندوم نیز ممکن است موجب خارش و سوزش واژن در خانم‌هایی شود که به لاتکس (پلاستیکی که برای ساخت کاندوم‌ها استفاده می‌شود) حساسیت داشته باشند. افرادی که به لاتکس حساسیت دارند، معمولاً با قرار گرفتن در معرض آن پی به حساسیت خود می‌برند. ازآنجاکه حساسیت به لاتکس مسئله‌ای کاملاً جدی است که حتی ممکن است علائم کشنده و بسیار پرخطری مثل ایجاد مشکل تنفسی داشته باشد، به خانم‌هایی که این مشکل را دارند توصیه می‌شود از کاندوم‌های بدون لاتکس یا وسایل جلوگیری دیگر استفاده کنند.


تفرجگاه بازدید : 5 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سه باور نادرست درمورد باکرگی

این باورها به شدت درمیان نوجوانان رواج دارد و آسیبهای زیادی هم به آنها میزند. اجازه بدهید این موضوعات را یکی یکی بررسی کنیم:


۱. از دست دادن باکرگی همیشه بسیار دردناک است. این اصلاً درست نیست. تحقیقات نشان داده است که در بسیاری از موارد، فرد هیچ دردی را تجربه نکرده است. بعضی از دخترها احساس درد میکنند اما اگر کاملاً ریلکس باشید این درد کمتر خواهد بود.

۲. از دست دادن باکرگی با مقدار زیادی خونریزی همراه است. باز هم این باور اشتباه است. زنان بسیاری مقدار خونریزی بسیار کمی داشته که در اثر پاره شدن پرده بکارت ایجاد میشود؛ اما خیلی از دخترها هم اصلاً دچار خونریزی نمیشوند. فقط در موارد بسیار نادر این خونریزی شدید است.

۳. از دست دادن باکرگی هم لذت آور و هم ترسناک است. این اصلاً درست نیست. تحقیقات نشان میدهد که در بسیاری از خانمهای جوان، باعث ناامیدی شده است. آنها خیلی لذت نبرده و متعجبند که این همه سروصدا درمورد رابطه جنسی برای چه بوده است.


همانطور که قبلاً گفتیم، اکثر خانمهای جوان در ابتدای رابطه جنسی چندان از آن لذت نمیبرند. معمولاً چندین سال طول میکشد که یاد بگیرند از آن لذت ببرند.

علاوه بر این، تعداد کمی از زنان هستند که وقتی باکرگی خود را از دست میدهند، ارگاسم را تجربه کنند.



تفرجگاه بازدید : 1 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اقسام اجمالى اغذيه و ادويه ( مركّب القوى و تأثير ان )

اقسام اجمالى اغذيه و ادويه 

بيان مركّب القوى و  تأثير آن


بدان كه مراتب قواى ادويه منحصر است در سه مرتبه.

 و قوّت، عبارت از مبدأ و سبب موجب افعال و ظهور آن هاست در مواضع لايقه:

 مرتبه ى اوّلى: 

افعال محسوسه ى ادويه است به سبب كيفيّت متشابهه ى حاصله از مبدأ فيّاض - جلّ اسمه بر ايشان; از تركيب عناصر و امتزاج ايشان با يك ديگر و اين را مزاج اوّلي نامند.


 مرتبه ى ثانيه: 

افعال محسوسه ى حاصله از امزجه ى ثانويه ى اشياى صاحب امزجه ى ثانويّه است در ملاقى خودها. و آن، از لوازم مرتبه ى اولى است; زيرا كه اشياى صاحب مزاج ثانوى، مركّب اند از اجزايى كه هر يك را كيفيّتى و مزاجى اوّلي و مختلفة الأثر باشد; مانند تسخين بعضى و تبريد بعضى. كه از اجتماع و تفاوت كيفيّات اوّلي، كيفيّت ثانوى حاصل مى گردد و اثر اين، وراى اثر آن اجزاست; مانند روح قبض و تسخين و تبريد و تيبيس و غيرها كه اين را مزاج ثانوى نامند.

هر چه را مزاج ثانوى طبيعى باشد، مركّب القوى نامند. و هر چه صناعى باشد: اگر مزاج ثانوى آن را اثر موافق از آثار اجزاى مفرده ى آن است، آن را متوافقة القوّه نامند. و اگر مخالف آن هاست; مثلاً هم تسخين و هم تبريد نمايد، آن را متضادة القوه گويند. و طبيعت، به اذن خالق - جلّ و علا هر يك را به مكان لايق استعمال مى نمايد اگر او را مانعى و عايقى نيايد.


 مرتبه ى سيوم: 

از لوازم مرتبه ى اُولى و ثانويّه است به واسطه ى افعال صورت نوعيّه. 


بالخاصّيّه،

عبارت از آن است; مانند »حجر اليهود«، در تفتيت حصات، كه از لوازم كيفيّت مزاجيه ى آن است و تقطيع اخلاط را لازم دارد. و مانند اختصاص »اسطوخودوس« به دماغ، كه از لوازم حرارت مزاجيّه ى آن است و تلطيف اخلاط دماغيّه مى كند به صورت نوعيّه خود. و مانند »ترياق«، كه دفع سم مى نمايد به لوازم مزاج ثانوى و به واسطه ى صورت نوعيّه ى خود.


بدان كه بنابر مذهب شيخ الرئيس - قدّس سرّه - و محقّقين حكما كه قايل اند به بقاى صور عنصريّه ى مركّبات، بايد كه مراتب قوّت ها چهار باشد; چه تصريح نموده اند كه: مركّب را كه مزاج اوّلىِ حاصل از كيفيّات اجزاء متفاعله ى متماسّه باشد و تأثير آن، مرتبه يى است از مراتب، و هم چنين مزاج ثانوى را اثرى است غير آن; مانند »لبن« كه مركّب است از مائيّت و دهنيّت و جبنيّت و تأثير آن به مرتبه ى ثانويّه، مرتبه يى ديگر است از مراتب. و بر اين قياس، صورت نوعيّه ى تركيبيّه را اثرى است غير آثار مذكوره. و تأثير اجزاء غير متفاعله ى مركّبات را مرتبه يى از مراتب نشمرده اند. و قياس، مقتضى آن است كه قوّت ها به قدر فواعل باشند. و اندراج مرتبه ى اثر صور نوعيّه ى اجزاء غير متفاعله ى غير متماسّه در تحت مرتبه ى اثر صورت نوعيّه ى تركيبيّه، ظاهر نيست.

بدان كه بعضی از مركّبات ناقصه، بى صورت نوعيّه اند; مانند خاك مخلوط با آب، و كفى كه مركّب است از آب و هوا، و بخارى كه مؤلَّف است از آب و آتش.

بدان كه هر چه با صورت نوعيّه است، يا محكم التركيب است و يا غير محكم التركيب. و تفصيل اين - إن شاء اللَّه تعالى خواهد آمد.تفاصيل باقيه، بالإجمال اين است:


مركّب القوى:


دوايى است كه مركّب باشد جوهر آن از چند چيز كه هر يك را بر سر خود مزاجى خاص باشد مباين مزاج ديگرى، و بعد از تركيب و صيرورت شيى ء واحد و تلبّس به لباس صورت وحدانى، امتزاجى تام نيافته باشند آن اجزا با هم كه بعد ورود در بدن و تأثير و تأثّر از آن از هم جدا و متمايز نتوانند گشت و تأثير واحد نمود; بلكه اجزاى آن بعد ازورود در بدن از هم جدا گشته و هر يك تأثيرى و احداث كيفيّتى خاص نمايند و منشأ آثار متخالفه ى متضادّه گردند; بعضى به زودى و بعضى به ديرى به حسب تركيب و امتزاج و لطافت و كثافت هوا و اجزاى خود چنان چه به تفصيل - إن شاء اللَّه تعالى خواهد آمد; مانند حجر التّيس وجدوار و چوب چينى و ورد احمر و ماء ورد - كه گلاب نامند - و اكثر ادويه ى فادزهريّه و كلّ ادويه ى باهيّه نيز; مانند شقاقل و بهمنين و بوزيدان و جوزبوا و زراوند طويل و مدحرج و زنجبيل و زرنباد و مانند اين ها. و در چنين دواى نباتى، رطوبت فضليّه البتّه غالب بر رطوبت اصليّه ى آن مى باشد و لهذا آن را به زودى كرم مى خورد و تباه مى گردد. و »رطوبت فضليّه«، عبارت از رطوبتى است كه در تمام اجزاى آن چيز كماينبغى ممتزج نگشته باشد، و به اندك زمانى بعضى از آن به تحليل رود و جرم آن به سبب خلأ منشقّ بود و بعضى به سبب تعفين، صورت كرمى يافته و جرم آن را بخورد و به تدريج فانى سازد.

 منبع: کتاب خلاصه الجکمه


تفرجگاه بازدید : 6 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اصطلاحات طب سنتی

اصطلاحات طب سنتی

اصطلاحات مربوط به افعال داروها (۴)

طبقة چهارم: افعالی که به‌‌سبب کیفیت یبوست پدید می‌آیند.

مجفّف: یعنی خشک‌کننده. دوایی است که رطوبت‌های عضو (یا بدن) را تلطیف می‌کند و به تحلـیل می‌برد و در آن خشکی ایجاد می‌کند، مانند سندروس.

قابض: به‌مفهوم حابس است، یعنی دوایی که با به‌هم آوردن و ایجاد انقباض در اجزای عضو، مواد را در آن حبس و نگهداری می‌کند، مانند میوة ابهل.

عاصر: یعنی فشارنده. دوایی است که با قوة قبض و جمع شدید خود اجزای عضو را چنان می‌فشارد که رطوبات رقیق موجود در خلل و فرج آن جدا می‌شوند و از منافذ عضو بیرون می‌روند، مانند ضماد هستة تمر هندی در دمل.

مسدّد: یعنی آنچه باعث تسدید و منع شود. دوایی است که به‌‌سبب یبوست و کثافت خود (مانند گوشت گاو) یا به‌‌سبب تغریه و لزوجت خود (مانند رشته و نشاسته) تدریجاً مجاری دفع مواد زاید را بند می‌آورد و در آنها سدّه ایجاد می‌کند.

مغرّی: یعنی تغریه‌کننده. دوای یابسی است که در آن رطوبت لزجی باشد که به منافذ و دهانة منافذ بچسبد و آنها را مسدود کند و مانع سیلان مواد از آن گردد، مانند صمغ عربی، کتیرا و نشاسته.

مُنبِت‌اللّحم: يعني رويانندة گوشت (آن را مُلحّم نيز می‌نامند). دوايي است كه با تعدیل مزاج و تجفیف لطیف و عقد (ستبر کردن و به‌هم آوردن) خوني كه وارد جراحت می‌شود باعث می‌شود آن خون به لحم (گوشت) استحاله یابد. دوای منبت موجب می‌شود که در محل جراحت، گوشت جديد صالح منعقد گردد و جراحت التیام پیدا کند، مانند بیخ انجدان.

خاتِم: یعنی ختم‌کننده. دوایی است که با قوة مجفّف خود رطوبت‌های سطح جراحت را خشک می‌کند و روی آن خشک‌ریشه پدید می‌آورد و زخم را هنگام التیام یافتن از آسیب‌های خارجی نگهداری می‌کند.[14]

منبع:کتاب مروری بر کلیات طب سنتی ایران

 


تفرجگاه بازدید : 8 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کتاب دفع المضار-ابن سینا

 

کتاب دفع المضار (۴)

کتاب دور ساختن هر گونه زيان از تن آدميان

از انجا که دانلود کتابها از اینترنت اغلب با مشکل همراه است، جهت استفاده آسان و همگانی،تعدادی از کتابها با فرمت word  برای استفاده دوستان در وبلاگ قرار داده شده است. لازم به ذکر است به دلیل محدودیت در حجم وبلاگ، کتب بصورت فصلهای جداگانه در دسترس می باشد.

 

تأثیرات اغذیه

 

مقرر است که غذاست که در بدن بدل اجزایی می‌شود که از او به تحلیل می‌رود. پس واجب است که عاقلِ حافظ صحت طلب غذایی کند که بیشتر از آن جزو بدن او شود و در مزاج موافق بدن باشد تا اعتدال مدتی بماند. بنابراین باید که ترها و میوه‌ها کمتر استعمال کند، مگر به حسب تعدیلِ غذایی که با آن تناول کنند. مثلاً اگر گوشت گوسفندی بزرگ یا شکنبه یا مثل این‌ها باشد، ترهایِ تیزِ گرم بخورند تا تلطیف آن بکند که اگر با غذایی معتدل بخورند بسوزاند و آن معتدل، صفراوی و سوداوی کند.

و اگر غذایی لطیف مثل آب گوشت مرغ و شیرینی‌ها واقع شود، آن را با ترهای سرد مثل کاهو بخورند تا آن غذای لطیف به اعتدال آید و نگذارد که بسوزد. پس مناسب آن است که بر غذاهای معتدل کم فضله مثل نان گندم پاک و گوشت گوسفند جوان یا گاو کوچک فربه و حلواهای قندی یا دوشاب انگوریِ نیکو ساخته اکتفا کند و اگر میل میوه و تره شود، میوه‌هایی که به غذائیت اقرب باشد مثل انگور و انجیر و رطبِ خوب و ترهایی که مفرط نباشد و مقوی معده باشد مثل اندکی از نعناع و ترب و طرخون، برحسب اقتضای طبع و احتیاط نماید، استعمال کنند و ترشی‌ها و شیرینی‌ها به همین سبیل.

و باید که این ملاحظه‌ها بعد از ملاحظۀ وقت غذا باشد تا ادخال نشود که بد ترین چیزها آن است که غذا هنوز هضم نشده، غذایی دیگر واقع شود که این خود فاسد می‌شود و آن چه نضج نیافته و نگذشته هم فاسد می‌کند و سبب اکثر مرض‌ها می‌شود.

پس واجب است بر حافظ صحت که تا بدن خود سبک و اشتها صادق نیابد میل غذا نکند. و وقت غذا به حسب هر مزاج مختلف است، تعلق به زود گذشتن دارد و گاه باشد که معده به قوت به شش ساعت و زودتر هضم کند و به دو ساعت جگر هم بگذراند و در عروق چهار ساعته و در اعضا هم به چهار ساعت، بدل ما به تحلیل شود. اگر چه به حسب حقیقت، وقت غذا زمانی است که جمیع هضم‌ها تمام شده باشد، لیکن به حسب عادت و عرف بعد از هضم عروقی تناول می‌کنند، چنانچه عادت مردم است و العادة طﺒﯿﻌة ثاﻧﯿة. اما مقرر است که عاقلِ متامل در غلط کم افتد. این مقدار در این محل کفاف است.

اما بحث آب و خواب و حرکت بر آن[1]، در محل خود مذکور شود. پس باز آیم به دفع مضرت بسیار خوردن که سبب آن می‌شود که غذا به وصلۀ بدن کمتر می‌نشیند از جهت آن که نیکو هضم نمی‌شود و غذای کم فضله، پر فضله می‌شود و خلط خام در بدن پیدا می‌شود و موجب سدّﻩ و شکم رفتن و ضعف معده و تب‌های عفن و تنگی نفس و درد‌های مفاصل می‌گردد.

تدارک این

به امساک باید کرد و اگر در معده خلط فاسد یابد، زود دفع باید کرد به قی یا به اسهال. اگر سرد مزاج باشد معجون شهریاران یا کمونی یا معجون ملوکی باید داد و اگر گرم مزاج باشد به شراب گل و قرص طباشیرِ ملین. و باید که از شراب تمرهندی و شراب آلو اجتناب کند، زیرا که مضعف معده‌اند و بر هر تقدیر تخفیف طعام چند روز واجب است تا طبیعت به حال خود آید.

  مضرت کم خوردن

بسیار است. که از کم خوردن قوت ساقط می‌شود و غشی و ضعف پیدا می‌شود و به دق می‌انجامد. اگر چه سرد مزاج باشد، غایت این است که سرد مزاج، دقِ پیری، یعنی خشکی بی گرمی‌ پیدا می‌کند و گرم مزاج گداختن اعضا به سبب گرمی پیدا می‌کند.

تدارک این

آن است که اندک اندک شروع در غذا خوردن کند و از الطف میل به اغلظ کند تا بار به حد معتاد رسد. بسیار دیده‌اند که بعضی مردم از قحط‌ها به غذای وافر رسیده‌اند و خویشتن را نتوانسته‌اند گرفتن و بسیار خورده و مرده‌اند از حرص و امتلا، و بسیاری که قول دانایان گوش کرده خلاص شده؛ و غذاهای مناسب در این حال، بال‌های مرغ است در آش جو و اماجهای نازک با روغن بادام و نرم مالیدن سرهای پهلو.

  مضرت غذاهای گرم

خواه خفیف الجوهر باشد، مثل عسل و شیر و خواه ثقیل الجوهر باشد مثل گوشت اسب و گوشت شتر و قدید و ماهی شور و بادنجان.

اما مضرت قسم اول به دماغ بیش است، به سبب گرم کردن خون و تعفن او و مضرت قسم دوم به اعضای اسافل بیشتر است، مثل جگر و سپرز، به سبب پیدا شدن خون غلیظ سودایی، چه به ورم و چه به سدّﻩ، و دیگر اعضا نیز به مشارکت خراب می‌کند، لیکن مضرت دوم دیرتر ظاهر می‌شود و هر کس نمی‌فهمد، و مضرت اول زودتر حاصل می‌شود.

تدارک قسم اول

به نشاندن خون است یا اندک تقطیع مثل سکنجبین و شراب لیمو یا با چیزی که مانع بخار باشد، مثل شراب گل، شراب به و شراب عناب.

اما قسم دوم

می‌باید که علاج او به نشاننده و گشاینده و قطع کننده هر سه باشد، مثل سکنجبین بزوری و سکنجبین افتیمونی.

و بسیار است که شراب دفع این می‌کند و هرکس که این غذا‌ها بسیار تناول کند می‌باید زود به زود فصد کند و اسهال به چیزی چند که مسهل سودا باشد به حسب هر مزاج بکند. و اگر زود جبر نکند در امراض بد مثل جذام و بهق سیاه و قوبی و تب‌های ربع و ورم سپرز و صرع و بواسیر و دوالی و داءالثعلب و داءالحیه و داءالفیل و اکله و مانند این‌ها واقع شود.


 

مضرت غذا‌های سرد

و این نیز بعضی خفیف است مثل ماش و جو و بعضی ثقیل است مثل ماهی تازه و شیر ترش و گوشت گاو. پس اما خفیفۀ رطبه، سستی حرکت و مثانه و سلس البول و مثل این‌ها پیدا می‌کند و ثقیلۀ رطبه بلغم خام پیدا می‌کند و سبب فالج و لقوه و صرع و سکته و رعشه و دردهای مفاصل می‌شود. و اگر خشک است، سوداهای ساکن مثل ورم‌های سپرز و سرطان ساکن و دوالی و وسواس و این‌ها پیدا می‌کند و متعفن می‌شود.

[نکته:] همانا که از غذای گرم [نیز]، ثقیل پیدا می‌شود، بل [ غذای گرم، ثقیلی] بدتر و پرمضرت تر [از ثقیلِ ایجاد شده از غذاهای سرد] حاصل می‌کند.

تدارک این

اگر خفیف است به مثل ماءالعسل و شراب صرف و شراب راسن[2] باید کرد و اگر غلیظ است زود سعی باید کرد تا بیرون کنند آن را از بدن به معالجه‌های مناسب به حسب هر مزاج. فی الجمله تناول کنند کمونی و فلافلی و شهریاری و تمری.

 و اگر در خود فهم کند که طبع، آن را به خود دفع تواند کرد، اولی آن است که بگذارند بعد از آن مددِ طبع کنند به ماءالعسل و سکنجبین بزوری به قوت، تا نیکو جلا دهد و رگ‌ها بگشاید. اما غذای ثقیل سرد و خشک، علاج او شراب صرف کهنه است، اگر مزاج اصلی این کس گرم نباشد والا سکنجبین بزوری و افتیمونی مناسب است. و هر چه روی نماید به ضد، مقابله باید کرد.

  مضرت غذاهای بی قوام

یعنی غذایی چند، که تری‌های ایشان به خشکی نیک ممتزج نشده باشد، مثل شفتالو و زردآلو و خربزه و شیر و ماستِ بد نیز از این قبیل است. و مضرت این‌ها آن است که به هر چه در بدن است، خواه صفرا، خواه بلغم و خواه سودا زود منقلب شوند و قابلیت عفونت سریعه دارند. از این جهت است که تب‌های صفراوی و بلغمی پیدا می‌کنند و خونی که از این‌ها پیدا می‌شود تُنُک و سریع العفونت است و باز به همان اخلاط ردیه می‌شود..

تدارک این

به سکنجبین ساده است و شراب سیب ترش، اگر گرم مزاج باشد، و اگر سرد مزاج باشد به سکنجبین بزوری و ماءالعسل باید کرد و فی الجمله سعی باید کرد تا این شخص عرق کند و دفع رطوبات عفنه از او بشود.

  مضرت غذا‌های ذی قوام

یعنی غلیظ، مثل ذرت و برنج و بلوط که دیر قبول هضم می‌کند. از این‌ها قبض طبیعت و باد‌ها و دردها و مرض‌های خام پیدا می‌شود.

 

تدارک این

اگر گرم مزاج باشد، شراب صرف کهنه و ماءالعسل غلیظ باید کرد. بعد از آن تناول چیزی کند که این را از معده و روده بیرون برد مثل معجون تمری با روغن بادام و شهریاران با زیت و فی الجمله چیزهای نرم لطیف.

  مضرت غذاهای بدطعم

نفرت طبع است از آن و به سبب این، قوت‌ها متوجه نمی‌شوند تا او را نگاه دارند و هضم کنند و فضلهای او دفع کنند. پس فاسد می‌شود و مزاج معده فاسد می‌گرداند و اشتها قطع می‌کند.

تدارک آن

به قی باید کرد و بعد از آن تناول غذایی که نفس آن را دوست دارد. خواه شیرین و خواه ترش و خواه تلخ، به حسب اقتضای مزاج.

و چیزهای ترش مُحَلّی به قند، مخصوص است به ازاله بشاعة طعام.

  مضرت غذاهای چرب

معده را ضعیف می‌کند و رگها را می‌بندد و نمی‌گذارد که غذا بگذرد. ولیکن غذائیت او بسیار است.

اگر معده به قوت باشد و اگر مزاج مایل به خشکی است، غذای چرب بسیار نافع است، به شرط آنکه حرارت نیز غالب نباشد که صفرا پیدا شود و مضرتش بیش شود.

تدارک مضرت او

به چیز‌های خشکِ قابضِ مقطع باید کرد، مثل سرکه وسکنجبینِ به و اگر خواهند که زود از بدن بیرون رود، به چیزی که جَلی دهد و سکنجبین بزوری و ماءالعسل باید آشامید و اگر خواهند که به چیزی دافع بیرون رود، ماءالجبن و غوره و بِه تناول باید کرد.

  دفع مضرت غذاهایی که نُتن و زُهومَت و گَندگی دارند

مثل ماهی و بقلنقار و مرغ آبی، چند همان مضرت غذاهای چرب است با آنکه زود متعفن می‌گردد به چوب‌های خوشبو مثل دارچینی و قرفه و هیل و گشنیز خشک باید کرد و اگر ادویه مذکوره با این گوشت‌ها بپزند زهومت و گندگی دفع شود.

  دفع مضرت غذاهای تیز

مثل پیاز و سیر و رشاد و آن خرابی فم معده و اسقاط قوت جاذبه و ماسکه و‌هاضمه و دافعه و ریش سطح معده و روده‌هاست به مثل دوغ و چربی‌ها و شیرینی‌های تر مثل پالوده و چیزهای بی طعم مثل خیار بادرنگ و کدو و تورک و غذاهای چند که از این‌ها سازند باید کرد و سرکه در این محل استعمال نکنند که موجب زیادتی مضرت می‌شود، زیرا که از خاصیت سرکه رسانیدن چیزهاست به اعضا. پس اگر با چیزی مضر بیاشامند مضرت، آن به اعضا رساند و با نافع همچنین.

  غذای تلخ

ضد شهوت و طبیعت و مزاج است و دورترین چیزهاست از جوهر بدن، زیراکه جوهر غذا نزد جالینوس شیرین است. زیراکه آنچه از غذا حاصل می‌شود و جزو بدن می‌گردد، خواه تنها و خواه به اعانت دیگر اخلاط، خون است و طعم خون چنانچه در کتب طب مقرر است، شیرین است، پس جوهر بدن باید که شیرین باشد و چون چنین باشد، غذاهای شیرین مناسبت با خون و بدن بیشتر داشته باشد و نیز در علم طبیعی مقرر است که شیرینی از گرمی معتدل و مادۀ غلیظ پیدا می‌شود و تلخی از حرارت مفرط و مادۀ غلیظ. پس مآل شیرینی به تری است و مآل تلخی به خشکی؛ پس ضد آن باشد و بسیار است که آن غذای تلخ به سبب خشکی و نفرت طبیعت تشنج و به هم کشیدن اعضا پیدا می‌شود.

دفع مضرت او

به شیرینی‌ها و چیزهای مناسب مزاج هرکس باید کرد و بوی‌های خوش ببوید و جاهای خوب بخسبد.

  غذای ترش

به معده و جگر سبب زیادتی خشکی مضر است و نیست می‌کند تری‌ها از پی و روها و سطح‌های اعضا و حرارت را می‌نشاند و قوای حساسه را به سبب گزندگی ضد می‌نماید و فواق و تشنج و کزاز پیدا می‌کند.

دفع مضرت او

به چیزهای لعابی مثل لعاب بنکو[3] و به دانه و صمغ عربی و نشاسته و حلوای تر و چیزهای سست کننده مثل مرق‌های چرب و روغن بادام و روغن گوسفند و دنبه باید کرد و شیخ ابوعلی گفته که روغن و شیر با هم در این باب بسیار نافع است.

  مضرت غذاهای خشک

مضرت غذاهای خشک مثل کشک و بلوط و پنیر، قولنج و خشکی است و برچیدن تری‌های بدن، خواه طبیعی و خواه غیر طبیعی.

دفع آن

دفع [مضرت] آن به چیزهای تر باید کرد، مثل زرد آلو و آلو و آش‌های این‌ها به روغن بسیار.

  مضرت غذاهای باددار

مثل آشهای آرد خام و گندم و گذر[4] و شلغم، قولنج بادی و درد سر و منع هضم غذا و نفخ و درد شکم و فتق و آواز گوش است.

دفع آن

به جاویدن مصطکی و کندر و تناول کمونی و فودنجی و آب نخوردن باید کرد و چون چهار ساعت بر آن بگذرد، شراب صرف کهنه اندکی نافع است.

  مضرت تناول غذای زودگوار بر غذایی که دیر گوارد

آن است که زود هضم می‌شود و هنوز اولی هضم نشده و راه گذشتن نمی‌یابد و می‌ماند و فاسد می‌شود و اولی را نیز فاسد می‌کند و سبب عفونت اخلاط می‌شود و بخار او به دماغ می‌رسد و افساد مزاج او می‌کند.

دفع آن

به بعضی مسهلات سبک مثل آلو و شیرخشت و ترنجبین و بعضی میوه‌های مسهل باید کرد، اگر گرم مزاج باشد؛ و اگر سرد مزاج باشد به مثل شهریاران و ملوکی و افسنتینی و علاج نیکوترِ غریب آن است که چیزی چند که دیر هضم شوند اما مصلح اول باشند مثل گشنیز و خشک[5] و پنیر تناول کنند تا اصلاح هردو کنند و با هم از معده بگذراند.

  مضرت غذاهای مزلق

یعنی زود رونده. گاهی که پیش از دیر گوارنده تناول کنند مثل آلو و زردآلو و خربزه و توت و انار و بعد از آن غذایی که دیر هضم شود تناول کنند، اولی زود از معده برود و دومین نیز به مصاحبت با او برود و پیش از آنکه هضم شود و سده پیدا کند، دفع این به اسهال باید کرد تا زود هر دو بروند و اگر ممکن باشد که پیش از این غذایی زِبر بخورند یا بعد از آن نیکو باشد و بعد از آن چیزی که سده بگشاید و آب پیش براند باید آشامید، مثل شراب لطیف و سکنجبین بزوری و ماءالعسل به حسب هر حال.


 

مضرت غذاهای فشارنده مانند به و سیب

آن است که زود غذای لطیف از معده میراند و با غذای کثیف دیر می‌ماند. پس از وجهی مضرت او مثل مضرت مزلق باشد.

دفع مضرتش

به چیز‌های نرم باید کرد، مانند تمرهندی و شیرخشت و آش آلوچه و ماش، اگر گرم مزاج باشد؛ و اگر سرد مزاج باشد به مانند شهریاران و ملوکی و عسل و شکر باید کرد. بعد از آن چیز‌هایی که جلا دهد و بول راند مثل نخودآب با رازیانه و لوبیا و دارچینی باید آشامید و هر غذا که دیر در معده ماند دفع آن به ملینات باید کرد، چنانچه مذکور شد.

هرچه سبب عفونت شود

مانند سیر و پیاز و کرنب.

دفع آن

به ملطفات مقطعه یعنی چیزهایی که حرارت نشاند و خلط پاره کند مثل سکنجبین یا به چیزهای قابض مقوی مثل رب به و رب سیب و رب غوره باید کرد .

  و هرچه چیزها در معده بندد

مانند پنیر که شیر در معده می‌بندد و سرکه نیز گفته‌اند بعد از شیر می‌بندد و همچنین پنیر و تخم مرغ و به و ماهی،[6] به سبب بستن، قولنج و دردهای شکم پیدا کند.

دفع آن

به چیزهای مقطع محلل مانند فنجنوش و شراب خبث باید کرد و قی باید فرمود به آب شبت، اگر هنوز در معده باشد و اگر در روده باشد، شهریاران و ملوکی و مانند این‌ها تناول باید کرد.

  مضرت ادخال طعام بر طعام

از سه وجه است:

·   یکی آنکه هنوز قوت‌هاضمه از هضم اول فارغ نشده باشد و استراحت نیافته، به غذایی دیگر متوجه شود و چون استراحت نیافته، عمل چنانچه باید نتواند کرد.

·      دوم آنکه غذایی غیر منهضم با منهضم آمیخته شود و در جگر و رگ‌ها روان شود و موجب خامی خلط سده[7] شود.

·   سیوم آنکه طبیعت، غذای اول را درنگی بدهد در معده تا غذای دوم غیر منهضم را به او رساند و نتواند که هضم هر دو مساوی شود. پس اول فاسد شود و دوم را نیز فاسد کند.

دفع مضرت او

هیچ به از قی نیست و اگر قی نتواند کرد اسهال به مثل معجون به نرم و شهریاران و ملوکی و تمرهندی و شیرخشت به حسب هر مزاج باید کرد. بعد از آن، جلا دادن معده و شستن او به گوارش‌های مقوی مانند گوارش زرشک و گوارش آمله و گوارش مصطکی لیمویی و انوش دارو به حسب مزاج هرکس و گرسنگی و خواب بسیار و حرکت بعد از خواب مفید است.

مضرت تناول غذایی که سبب خلطی شود که آن در بدن بسیار باشد

مثل آنکه صفراوی مزاج عسل خورد یا بلغمی مزاج که شیر و ماست خورد تا سبب مرض‌های مناسب آن خلط شود.

دفع آن

به قی و اسهال باید کرد، به حسب هر مزاج و تبدیل مزاج، واجب است، اگر صفراوی باشد، به مثل شراب غوره و شراب انار و سکنجبین.

و شیخ ابوعلی گفته که سکنجبین یا بنکو در این باب خیلی نافع است و اگر بلغمی باشد، تبدیل به شراب صرف و ماءالعسل و سکنجبین راوندی و گوارش کمونی کند. و باید که اسهال، بعد از هضم و نضج خلط باشد و غافل از این نمی‌باید شد که مضرت این بسیار است.

افساد حرکت بر طعام

از سه وجه است:

·      یکی آنکه طعام را می‌جنباند، پیش از آنکه هضم شود و معده و آلات حوالی آن که ممدّ هضم اند، نیکو مجتمع نمی‌شوند.

·      دوم آنکه حرارت غریزی که فاعل هضم است، متوجه ظاهر می‌شود و از باطن، قصور می‌یابد و قوۀ‌هاضمه ضعیف می‌گرداند.

·      سیوم آنکه غذای هضم نشده، به عروق می‌برد و موجب سدّﻩ می‌شود.

دفع این فساد

آن است که جهد کنند تا این طعام فاسد، اخراج کنند، اگر زود به وقت افتد، و بعد از آن به پاکی ِ معده و جلا کوشند. و اگر دیرتر به وقت افتند، تدبیر فسادی که ظاهر شود باید کرد.

سکون بسیار بر طعام

خام می‌گرداند غذا را و مواد در بدن، خاصّه در مفاصل، حبس می‌کند و حرارت غریزی را می‌نشاند.

تدارک این

به گرسنگی و ریاضت و استعمال ملینات و مدرات است، مثل سکنجبین بزوری و سکنجبین افتیمونی و سکنجبینی که در او تربد و دارچینی باشد.

 


[1] منظور حرکت و فعالیت بعد از غذا است.

[2] مخزن الادویه: شرابی که با گیاه راسن درست می کنند و معروف به شراب ملیکه است.

[3] مفرده ای به نام بنکو نداریم. احتمالاً واژه مذکور تلفظی از گیاه بالنگو است که به لعابدار بودن مشهور می باشد.

[4] جزر یا هویج ایرانی

[5]بین گشنیز و خشک در نسخه خطی واو وجود دارد. اگر واو را اشتباه کاتب بدانیم عبارت صحیح «گشنیزِ خشک» است و اگر واو به جا باشد احتمالاً منظور از کلمه خشک، خشکبار یا غذاهای خشک است.

[6] در نسخه در این جا یک واو آمده است: به و ماهی و به سبب ...

[7] به نظر می رسد عبارت، بصورتِ « و موجب خامی خلط و سده شود» صحیح تر باشد. ولی در نسخه خطی بین «خلط» و «خامی» واو وجود ندارد.

منبع کتاب دفع مضار- طرح احیای آثار مکتوب


تفرجگاه بازدید : 5 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

كبودي دور‌چشم‌ها

اگرچه داشتن صورتي شاداب و بدون پف و چين و چروك براي همه خوشايند است، اما با غصه خوردن و مدام جلوي آينه رفتن و نگاه كردن به چشم‌هاي كبود و پف كرده‌تان نمي‌توانيد كاري از پيش ببريد. از سوي ديگر چشم‌ هم يكي از اعضايي است كه اولين علائم پيري در آن ديده مي‌شود. با بالا رفتن سن، پوست ناحيه اطراف چشم شروع به نازك شدن مي‌كند. دور آن چين و چروك ظاهر شده و در برخي افراد هم پف و سياهي ديده مي‌شود. اين عارضه در اصطلاح پزشكي به چشم راكوني شهرت دارد.  

اين كبودي‌ها از كجا پيدا مي‌شود؟

سياهي و كبودي دور چشم علل متفاوتي مي‌تواند داشته باشد، ولي عمده‌ترين دلايل بروز آن مي‌تواند موارد زير باشد:

ـ نازك شدن پوست اطراف چشم‌ها كه با بالا رفتن سن ايجاد مي‌شود، از دلايل كبودي دور چشم‌هاست كه باعث مي‌شود عروق خوني در آن ناحيه برجسته‌تر شده و بيشتر جلب توجه كند كه به‌صورت هاله‌هاي سياه و كبود بروز مي‌كنند.

ـ خستگي مفرط و كمبود خواب باعث رنگ‌پريدگي پوست و برجسته‌تر شدن عروق خوني زيرپوستي در ناحيه اطراف چشم‌ها مي‌شود.

ـ كمبود مواد مغذي و پرارزش و ويتامين‌ها در رژيم غذايي مي‌تواند منجر به رنگ پريدگي ناحيه اطراف چشم‌ها و ظاهري كبودرنگ شود. استفاده بيش از حد از مواد سرخ كرده، منجمد و كنسروي و نيز مواد كافئيني و كشيدن سيگار نيز در اين امر موثر است.

ـ داشتن يك زندگي پرمشغله و سرشار از استرس و گذراندن ساعات طولاني از وقت خود پشت رايانه، مي‌تواند منجر به ايجاد كيسه‌هاي پف‌آلود و كبود‌رنگ زير پوست شود.

ـ ارثي بودن آن، كه وجود اين كبودي در يكي از اعضاي خانواده، احتمال بروز آن را در ساير افراد بالا مي‌برد. پوست زير چشم بسيار نازك است. زماني كه خون از عروق خوني بزرگ نزديك سطح پوست عبور مي‌كند، مي‌تواند رنگ كبودي به آن ناحيه بدهد.

ـ قرار گرفتن در معرض نور خورشيد حتي در افرادي با پوست تيره بويژه در ماه‌هاي گرم تابستان بيشتر از حد طبيعي مي‌تواند باعث كبودي و سياهي پوست اطراف چشم شود. در واقع مواجهه با نور آفتاب، رنگ طبيعي پوست را بيشتر كرده و اين رنگ را به سطح پوست مي‌كشاند.

 

ـ حساسيت، آسم، اگزما و هر وضعيتي كه باعث خارش چشم‌ها شود، به خاطر ماليدن يا خاراندن چشم آن ناحيه مي‌تواند باعث تيره‌تر شدن پوست زير چشم شود. افرادي كه حساسيت‌هاي بهاره دارند بيشتر با اين مشكل دست به گريبان هستند.

ـ هر گونه داروي مصرفي كه باعث اتساع و گشاد‌شدن عروق خوني شود، مي‌تواند تيرگي اطراف چشم‌ها را به همراه داشته باشد. پوست ناحيه زير چشم به دليل ظرافت زياد، با هرگونه افزايش جريان خوني به صورت تيرگي و كبودي جلوه مي‌كند.

ـ پوست در دوران بارداري و قاعدگي رنگ‌پريده‌تر شده و باعث نمايان‌تر شدن عروق زير پوست مي‌گردد.

ـ شرايطي مانند بيماري‌هاي قلبي، تيروئيدي، كليوي و كبدي كه باعث تجمع مايعات مي‌شوند و نيز مصرف غذاهاي پرنمك مي‌تواند باعث كبودي اطراف چشم‌ها شود.

ـ كم خوني ناشي از آهن نيز مي‌تواند از جمله اين دلايل باشد.

ـ كم آبي بدن هم مي‌تواند باعث كبودي دور چشم شود.

مهم‌ترين دليلي كه مي‌توان براي بروز اين حالت اشاره كرد، گرفتگي بيني است. زماني كه بيني دچار احتقان و گرفتگي مي‌شود، عروقي كه آب چشم‌ها را به درون بيني تخليه مي‌كنند، متسع شده و تيره‌تر به نظر مي‌رسند.

ـ تورم پلك‌ها در طول خواب هم مي‌تواند باعث اين نوع كبودي شود. زماني كه دراز كشيده‌ايد، جاذبه زمين باعث تجمع مايعات در پلك‌هاي پاييني شده و ظاهري سايه مانند در زير چشم‌ها ايجاد مي‌كند.

چگونه از هاله‌هاي كبود و پف‌آلود خلاص شويم؟

در اغلب مواقع ،كبودي و پف زير چشم مشكل پزشكي به شمار نمي‌رود و با استفاده از محلول‌ها و برخي كرم‌ها مي‌توان آنها را پوشاند، ولي اگر به دنبال درمان‌هاي ديگر هستيد، بهتر است با يك متخصص پوست مشورت كنيد. پزشك با توجه به علت ايجادكننده اين هاله‌هاي كبود‌رنگ، كرم‌هاي تجويزي يا تركيبي از درمان‌ها را جهت كاهش يا از بين بردن اين هاله‌ها توصيه مي‌كند. در مواردي استفاده از ليزر درماني و حلال‌هاي شيميايي مي‌تواند مفيد باشد. گودرفتگي‌هاي زير چشم را مي‌توان با مواد پوشاننده تزريقي و پلك‌هاي پف‌آلود را مي‌توان با عمل جراحي درمان كرد. متعارف‌ترين درمان‌هايي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرند شامل استراحت و نيز استفاده از داروهاي حساسيت‌زاست. ولي به‌طور كلي بيشتر سياهي‌ها و پف‌هاي اطراف چشم به اين دسته از درمان‌ها پاسخ مثبت مي‌دهند:

ـ داشتن يك رژيم غذايي مناسب، خوردن غذاهاي كامل، رژيم غذايي گياهي، نوشيدن آب به مقدار كافي و پرهيز از مصرف الكل، قهوه، چاي و نوشيدني‌هاي گازدار در جلوگيري از بروز پف و كبودي اطراف چشم موثر است.

مصرف ويتامين C به دليل تقويت ديواره عروق خوني بسيار مفيد است. از عمده‌ترين كمبودهاي ويتاميني مي‌توان به كمبود ويتامين‌هاي C، E ، B12 و K اشاره كرد كه همگي حاوي آنتي‌اكسيدان هستند و به كاهش كبودي دور چشم كمك مي‌كنند. در اين ميان كمبود ويتامين B12 (مرتبط با كم‌خوني) مي‌تواند باعث بروز اين حالت در چشم شود. براي جبران كمبود ويتامين‌ها، روزانه از ميوه و سبزيجات بويژه كلم، اسفناج و ساير سبزيجات برگ سبز مي‌توان استفاده كرد و در كنار آنها در صورت لزوم، مكمل‌هاي ويتاميني را روزانه مصرف كنيد و براي بهبود گردش خون مايعات زياد بنوشيد.

ـ از كمپرس آب سرد با پارچه خيس چند بار در روز و به مدت 5 دقيقه روي چشم‌ها استفاده كنيد. اين كار به انقباض عروق خوني و كاهش تيرگي اطراف چشم‌ها كمك كرده و تورم آن ناحيه را كم مي‌كند. اين كار را مي‌توانيد شب‌ها قبل از خواب انجام دهيد و پارچه خيس را تا صبح روي چشم‌هايتان قرار دهيد.

ـ براي جلوگيري از ايجاد تورم و پف زير چشم‌ها به دليل تجمع مايعات در پلك‌هاي پاييني، يك يا دو بالش زير سر بگذاريد تا سر كمي از بدن بالاتر قرار بگيرد.

ـ اگر چه كم‌خوابي معمولا باعث ايجاد كبودي اطراف چشم‌ها نمي‌شود، ولي ممكن است باعث رنگ پريدگي پوست و گودرفتگي چشم‌ها شده و سايه‌هاي سياه رنگ در زير چشم‌ها ايجاد كند. بنابراين به مقدار كافي بخوابيد.

ـ براي جلوگيري از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد از عينك‌هاي آفتابي و كرم‌هاي ضدآفتاب استفاده كنيد.

ـ استفاده از محلول و اسپري شستشودهنده بيني مي‌تواند به كاهش احتقان و گرفتگي آن كمك كرده و مشكل ناشي از بروز كبودي اطراف چشم‌ها را كاهش دهد.

- مي‌توانيد براي كاهش هاله‌هاي سياه رنگ و جلوگيري از بروز آنها، از كرم‌هاي مختلفي استفاده كنيد كه در بازار وجود دارد بويژه كرم‌هاي حاوي ويتامين C، E و K كه در درمان اين مشكل موثرترند.

ـ در روش ديگر مي‌توانيد با حركتي ساده، روشي درماني را در قالب اعمال فشار روي چشم‌ها ايجاد كنيد. چشم‌ها را ببنديد و به آرامي انگشت خود را زير يك چشم فشار دهيد و از داخل به سمت خارج چشم حركت دهيد. اين كار را 10 تا 15 بار تكرار كنيد و سپس همين حركت را روي چشم ديگر هم انجام دهيد.

ـ براي كاهش تورم زير چشم‌ها، صبح‌ها پس از بيدار شدن از خواب صورت خود را با آب سرد بشوييد. اين كار علاوه بر شادابي شما، منافذ صورت‌تان را بسته و پوست‌تان را روشن‌تر مي‌كند.

ـ براي حفظ نرمي و لطافت پوست اطراف چشم و كاهش هاله‌هاي كبود‌رنگ، از مرطوب‌كننده‌ها استفاده كنيد.

ـ براي كاهش تورم زير چشم‌ها مي‌توانيد از قالب‌هاي كوچك يخ استفاده كنيد و براي كاهش كبودي اطراف چشم‌ها مي‌توانيد جعفري را در قطعات كوچك منجمد كرده و سپس به جاي استفاده از كرم، روي پوست ناحيه اطراف چشم قرار دهيد.

ـ استفاده از خيار و سيب‌زميني. حلقه‌هايي از خيار و سيب زميني را آماده كنيد. چشم‌ها را بسته و به مدت 15 تا 20 دقيق روي پلك‌ها قرار داده و سپس با آب ولرم بشوييد. همچنين مي‌توانيد خيار را رنده كنيد و آب آن را بگيريد و با آبليمو مخلوط كرده و به مدت 10 تا 15 دقيقه به اطراف چشم‌ها بماليد و بگذاريد بماند. در روش ديگر، پارچه‌اي را به عصاره مخلوط آب خيار و سيب زميني آغشته كرده و به مدت 20 دقيقه روي چشم‌ها بگذاريد و سپس صورت را با آب سرد بشوييد.

ـ به مدت 2 هفته هر روز هنگام خواب، روغن بادام تلخ را در اطراف چشم‌ها بماليد و ماساژ دهيد.

ـ طب سنتي چين بر اين باور ا ست كه كبودي و پف زير چشم به دليل مشكلات كليوي است. بنابراين استفاده از غذاهاي تنظيم‌كننده فعاليت كليه‌ها مي‌تواند به كاهش اين مشكل كمك كند.

بيشتر درمان‌هايي كه به آن اشاره كرديم، درمان‌هاي ساده و در دسترسي بود كه در موارد خفيف كبودي و پف اطراف چشم‌ها مي‌تواند موثر باشد. ولي در خصوص مشكلاتي كه ناشي از بيماري‌هاي جدي‌تر باشد، اين درمان‌ها تنها راهكارهاي موقتي بوده و براي درمان‌هاي طولاني‌مدت و اثربخش‌تر بايد حتما به پزشك مراجعه كرده و تحت نظر او از داروهاي مناسب استفاده كنيد.

منبع


تفرجگاه بازدید : 8 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سرما درمانی

استفاده از كيسه يخ در كاستن دردهاي عضلاني و ضرب ديدگي‌ها از قديم الايام رايج بوده است و مردم بدون اين‌كه بدانند از كرايوتراپي در كاهش درد بهره مي‌بردند اما از علت اين‌كه چرا كيسه يخ دردهاي عضلاني را كاهش مي‌دهد، شايد فقط تعداد اندكي از افراد آگاهند.

درماني از نوع سرما

كرايوتراپي يا همان سرمادرماني به معناي پايين آوردن دماي  قسمتي از بدن به صورت موضعي است. كرايوتراپي از طريق كيسه‌‌هاي يخ، حمام‌هاي آب سرد، اسپرهاي خنك‌كننده و دستگاه‌هاي هدايت نيتروژن صورت مي‌گيرد.
استفاده از سرما در درمان به دوره سقراط برمي‌گردد. سقراط از اين روش براي  جلوگيري از خونريزي استفاده مي‌كرد. در طب قديمي ايران نيز ابن سينا از سرما در درمان استفاده مي‌كرد.

سرما درمانی

كيسه‌هاي يخ درمانگر

سرمادرماني اثرات متفاوتي بر بدن دارد، اما آنچه به صورت طبيعي رخ مي‌دهد، اين است كه سرما موجب تنگي مويرگ‌ها مي‌شود و اين مساله منجر به كمترشدن سوخت و ساز و انتشار عوامل التهابي مانند هيستامين مي‌گردد از اين اثر فيزيولوژيك سرما در آسيب‌ديدگي‌هاي عضلاني استفاده مي‌شود كه سرما به وسيله كيسه‌هاي يخ به بافت عضلاني منتقل گرديده و ميزان تراوش و ورم در قسمت آسيب‌ديده كاهش مي‌يابد، همچنين در انقباضات عضلاني نيز قابل استفاده است. بايد از سرما درماني در آسيب‌هاي عضلاني و رگ به رگ شدن‌ها حداكثر تا 24 ساعت پس از آسيب ديدن استفاده كرد و حداقل 20 دقيقه بايد كيسه يخ را روي محل آسيب قرار داد.

سرمادرماني در كنار جراحي

از سرطان‌هاي شايع در ميان مردان، سرطان پروستات است كه خود را با علائمي چون عدم توانايي در ادرار كردن، درد هنگام ادرار كردن، بي‌اختياري ادرار و سوزش نشان مي‌دهد و بسرعت به درجه‌هاي بالا مي‌رسد. امروزه علاوه بر درمان‌هاي جراحي، شيمي‌درماني و راديوتراپي از سرمادرماني نيز در درمان اين سرطان استفاده مي‌شود. در اين روش شكاف كوچكي بين مقعد و كيسه‌هاي حاوي بيضه ايجاد و نيتروژن مايع را به اين قسمت هدايت مي‌كنند. اين نيتروژن منجر به انجماد و از بين رفتن سلول‌هاي سرطاني مي‌شود. همچنين سرمادرماني در درمان زگيل‌ها نيز موثر است. زگيل‌ها ضايعاتي برآمده از پوست هستند كه مسطح يا پايه‌دارند و سرمادرماني در موارد زگيل كم يا متوسط توصيه مي‌شود.

سرمادرماني روشي موثر

جنبه ديگر استفاده از سرمادرماني در عفونت گردن رحم است. اين مشكل، يك بيماري عفوني است كه مي‌تواند منشا باكتريايي يا ويروسي داشته باشد و خود را با كمردرد، خونريزي، ترشحات زياد و احساس ناراحتي هنگام دفع ادرار نشان مي‌دهد. اين بيماري در مراحل اوليه با دارو درمان مي‌شود، اما در مراحل بالاتر از سوزاندن الكتريكي و جراحي استفاده مي‌شود.

سرمادرماني در اين بيماري نيز كاربرد دارد و با استفاده از نيتروژن مايع بافت‌هاي غيرطبيعي را منجمد كرده و از طريق سرمادرماني بافت‌هاي غيرطبيعي را از بين مي‌برند.

منبع


تفرجگاه بازدید : 5 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فروش ویگرکس پلاس درمانگر مشکلات نعوظ و جنسی آقایان

قرص ویگرکس پلاس اصل

1910 قيمت: 1,200,000 ریال روش پرداخت وجه: پرداخت درب منزل و یا واریز به حساب فروشنده

 

ویگرگس پلاس یک مکمل گیاهی کاملاً طبیعی میباشد که جهت افزایش سایز ( طولی و قطری ) و حجم کلی آلت تناسلی مردانه در کنار افزایش ضریب سلامتی جن..سی ، قدرت و سختی نعوظ ، افزایش زمان نزدیکی و جلوگیری از انزال زود هنگام و ... مورد استفاده قرار میگیرد. در این مکمل از گیاهان متنوعی از فرهنگ ها و تمدن های شهیر سراسر جهان برای افزودن به حجم بافت های تهییج پذیر ، اسفنجی و خون پذیر آلت تناسلی (Erectile Tissues) بهره گرفته شده است.

مکمل جن..سی VigRXplus دارای مواد غنی شده محرک جن..سی گیاهی میباشد که برگرفته از فرهنگ ها و تمدن های کهن چین ، اروپا و آمریکای جنوبی برای بزرگ و قطور کردن آلت تناسلی ، تحریک فعالیت های جن..سی ، نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی و افزایش تعداد و تولید اس.پرم های ترشحی در بیضه ها بوده که سال های متمادی از آنها بهره گرفته میشده است. این مکمل اتساع عروقی (Vasodilation) نسوج پیرامونی آلت تناسلی را افزایش داده و از این طریق موجب بهبود و درمان مشکلات شریانی نظیر شق پذیری

تناسلی (Arterial Erectile Dysfunction) میگردد. از سوی دیگر بدون آنکه هیچگونه تاثیری در فشار خون سیستماتیک بدن داشته باشد ، شدت جریان خون را در سرخ رگ ها و سیاه رگ های مستقر در آلت تناسلی با تاثیر مستقیم بر سلول های اپیتلیال داخل عروقی (Epithelial Cells) بهبود می بخشد.

 

 
محصول قرص ویگرکس پلاس اصل
قیمت 1,200,000 ریال
بازديد 5,753
فروشنده satcoiran
گروه پزشکی و بهداشتی
 
 
 
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
 
 

 

برخی از امکانات و قابلیتها:

 

  • این مکمل از ترکیبات صد درصد گیاهی تشکیل شده
  • عاری از هرگونه مواد مصنوعی و شیمیایی میباشد
  • مکمل VigRXplus دارای گواهینامه ها و تاییدیه های متعددی در سطوح کشوری و بین الملل
  • بروز هرگونه عارضه جانبی نظیر سرطان زائی
  • نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی


ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 بهمن 1391 - 8:53 توسط : مسپاسو
تفرجگاه بازدید : 5 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بيماري‌هاي فصل‌گرما

طبق بررسي‌ها، تغييرات آب و هوا مي‌تواند بزرگ‌ترين تهديد براي سلامت جهاني در قرن بيست و يكم باشد؛ به طوري كه با گرم شدن هوا، هر ساله حدود 15 هزار مرگ و مير و 5 ميليون مورد بيماري در جهان اتفاق مي‌افتد. سازمان بهداشت جهاني برآورد مي‌كند يك‌چهارم از بيماري‌هاي دنيا، از آلودگي هوا، آب، خاك و غذا سرچشمه مي‌گيرد كه بالارفتن دماي هوا بويژه در تابستان، نقش مهمي در شيوع اين بيماري‌ها دارد كه يا مستقيما ناشي از امواج گرمايي هستند يا به طور غيرمستقيم از طريق غذاها و آب‌هاي آلوده و حشرات منتشر مي‌شوند.

عوارض ناشي از امواج گرمايي

افزايش دماي محيط مي‌تواند خطرناك باشد. بالارفتن درجه حرات بدن مي‌تواند به مغز و ساير ارگان‌هاي حياتي آسيب برساند. گروه‌هاي خاص جمعيتي مانند افرادي كه مشكلات خاص ريوي و آسم دارند يا سالمندان و كودكان در برابر افزايش گرما آسيب‌پذيرتر هستند. در اين ميان عواملي مانند چاقي، تب، از دست‌رفتن آب بدن، بيماري‌هاي قلبي و گردش خون ضعيف نيز باعث تشديد عوارض ناشي از گرما مي‌شوند. قرارگرفتن در برابر نور آفتاب به مدت طولاني باعث قرمزي، دردناك شدن و گرماي غيرطبيعي پوست يا آفتاب‌سوختگي مي‌شود كه به پوست آسيب رسانده و منجر به بيماري‌هاي خطرناكي مي‌شود. گرمازدگي نيز زماني اتفاق مي‌افتد كه بدن نمي‌تواند دماي خود را كنترل كند، در مراحل اوليه بدن آب و سديم زيادي را با عرق‌كردن از دست مي‌دهد و چنانچه وضعيت ادامه پيدا كند، درجه حرارت بدن سريعا افزايش مي‌يابد، بدن نمي‌تواند عرق كند و قادر به سرد كردن خود نيست و علائم هشداردهنده‌اي مانند پوست قرمز و داغ، سردرد، تهوع، سرگيجه، ضعف و گرفتگي عضلات، نبض تند و احتمال بيهوش‌شدن وجود دارد. گرمازدگي شديد مي‌تواند در صورت درمان‌نشدن فوري، باعث مرگ شود.

از سوي ديگر، نور خورشيد و دماي بالا با افزايش غلظت ازن لايه سطحي و آلوده‌كننده‌هايي مانند اكسيد نيتروژن و تركيبات ارگانيك مي‌توانند به بافت ريه، بخصوص در بيماران مبتلا به آسم و ساير بيماري‌هاي ريوي آسيب برساند.

پيشگيري از آفتاب سوختگي و گرمازدگي

با عرق‌كردن، آب بدن به همراه سديم و مواد معدني مورد نياز از بدن دفع مي‌شود، بنابراين نوشيدن بيشتر آب و مايعات ديگر در هواي گرم ضروري است.

سعي كنيد فعاليت‌هاي بيرون از خانه را در گرم‌ترين ساعات روز يا بعد از ظهر به حداقل برسانيد و آنها را براي قبل از ظهر يا شب بگذاريد و هنگامي كه بيرون هستيد، در مكان‌هاي سرپوشيده خنك و حتي‌الامكان داراي تهويه مطبوع يا نواحي سايه‌دار قرار بگيريد.

بهتر است لباس‌هاي سبك و روشن بپوشيد و براي خنك نگهداشتن سر، از كلاه‌هاي پهن لبه‌دار استفاده كنيد و اگر مستقيما در زيرنور آفتاب قرار داريد، از كرم‌هاي‌ ضدآفتاب با SPF 30 به بالا استفاده و هر 2 ساعت آن را تجديد كنيد.

در صورت گرمازدگي، دوش آب سرد مي‌تواند مفيد واقع شود.

بيماري‌هاي گوارشي شايع در فصل گرما

بيماري منتقل‌شونده از طريق آب و مواد غذايي (مسموميت‌هاي غذايي)‌ به 2 دليل در تابستان افزايش مي‌يابند. نخست به دلايل طبيعي، به طوري كه باكتري‌هاي موجود در خاك، هوا، آب و بدن افراد، در هواي گرم (از 90 تا 110 درجه فارنهايت)‌ سريع‌تر شد مي‌كنند. چراكه باكتري‌ها براي رشد، نياز به رطوبت دارند و هواي تابستان اغلب گرم و مرطوب است. علت ديگر افزايش بيماري در اين فصل، اين است كه فعاليت‌هاي بيرون از خانه به دليل مسافرت‌ها و گردش‌ها افزايش مي‌يابد.

همچنين از طرفي ديگر كنترل سلامت غذا در بيرون از خانه براي پخت و نگهداري غذاهايي مانند كباب كه در پيك‌نيك‌ها تهيه مي‌شود، وجود ندارد و امكانات شستشو معمولا در دسترس نيست. پاتوژن‌هاي (ميكروب‌هاي بيماريزا)‌ ناشي از آب و غذا مي‌توانند از طريق آب آشاميدني (كه با‌ آلودگي مدفوعي همراه باشد)‌، غذاهاي دريايي (به دليل خطرات ميكروبي طبيعي، سموم يا آب‌هاي فاضلابي)‌ يا محصولات سبزي و صيفي به انسان منتقل مي‌شوند. اين عوامل ميكروبي از طريق باران و هرزآب‌ها انتقال يافته و باقي مي‌مانند و با اضافه شدن فاكتورهايي مانند درجه حرارت، رشد مي‌كنند. عوامل بيماريزاي منتقل‌شونده از طريق آب مي‌توانند بيماري‌هايي مانند هپاتيت، وبا، گاسترو آنتريت (التهاب معده‌اي ـ روده‌اي)‌، اسهال، بيماري‌هاي انگلي، زخم معده و حتي سرطان (ناشي از باكتري هليكوباكتر)‌ را افزايش دهند. بيش از 100 نوع باكتري، ويروس و پروتوزآ (موجودات تك‌ياخته‌اي)‌ در آب‌هاي آلوده يافت شده است.

علل به وجود آورنده گاستروآنتريت كه در تابستان شايع است، نفوذ باكتري‌هايي مانند سالمونلا، شيگلا، اشريشياكلي، استافيلوكوك، كلستريديوم، ويبريوكلرا (عامل بيماري وبا) و نيز انگل‌هايي مانند ژيارديا به روده كوچك، از راه غذاست و علائم آن شامل تهوع، استفراغ، تب، درد شكمي، بي‌اشتهايي، اسهال ساده يا اسهال خوني است.

همچنين در كودكاني كه از شير خشك استفاده مي‌كنند، باكتري‌ها مي‌توانند از شيشه شير آلوده سرايت كنند. سالانه حدود 2 ميليون كودك،‌ به دليل گاستروآنتريت حاد، جان خود را از دست مي‌دهند. تمامي ميكروارگانيسم‌ها اعم از باكتري‌ها، انگل‌ها و ويروس‌ها كمي در علائم متفاوت هستند، اما همه آنها به اسهال منجر مي‌شوند. سوءهاضمه نيز يك مشكل شايع است كه در سراسر سال، هنگامي كه غذاي زياد يا ناسالم مي‌خوريد، اتفاق مي‌افتد، اما در تابستان حادتر شده و غذا به سادگي هضم نمي‌شود.

نوشيدن آب‌هاي مشكوك مانند آب چشمه‌ها يا چاه‌ها مي‌تواند باعث آلودگي به ژيارديا و اسهال شود. همچنين آب‌هاي شور كه در تابستان براي شناكردن مورد استفاده قرار مي‌گيرند، در صورت آلوده بودن مي‌توانند باعث ابتلا به عفونت‌هاي چشم، گوش، بيني، پوست و بيماري‌هاي تنفسي و گوارشي شوند.

حيوانات نيز مي‌توانند عامل انتقال بسياري از بيماري‌ها در انسان شوند. شير غيرپاستوريزه مي‌تواند حاوي پاتوژن‌هايي مانند سالمونلا، كمپيلوباكتر، كوسيلابرنتي‌ عامل تب كيو و بروسلا عامل تب مالت باشد. در گوشت‌ها نيز به دليل پروتئين و رطوبت بالا، ‌افزايش تعداد پاتوژن‌هايي مانند ليستريا مي‌تواند باعث بيماري شود. سبزيجات و ميوه‌جات آلوده نيز مي‌توانند ميكروارگانيسم‌هايي مانند اشريشياكلي، سالمونلا، كلستريديوم و بوتولينوم را منتقل كنند.

علائم مسموميت‌هاي غذايي كه با مصرف غذاهاي خوب پخته‌نشده يا مواد غذايي كه به طور مناسب نگهداري نشده‌اند، اتفاق مي‌افتد و به طور معمول از 2 تا 72 ساعت پس از مصرف بروز مي‌كنند. شناسايي عامل عفونت‌زا با انجام تشخيص صحيح، براي درمان موثر ضروري است.

پيشگيري از بيماري‌هاي منتقل‌شونده از طريق آب و موادغذايي: شستشوي دست‌ها قبل از غذاخوردن و پس از استفاده از دستشويي يا تعويض پوشك بچه و دست‌زدن به حيوانات اهلي، ضروري است. همچنين براي جلوگيري از احتمال آلودگي بايد موادغذايي از محل‌هاي معتبر تهيه شود و در عين حال از خريد ميوه‌ها و سبزيجات بسيار كثيف كه احتمال آلودگي در آنها بيشتر است جدا خودداري شود. جداكردن برگ‌هاي خارجي سبزيجات برگ سبز مانند كاهو و كلم بخصوص برگ‌هايي كه روي زمين قرار داشته‌اند، ضدعفوني‌كردن ميوه‌هايي مانند خربزه و هندوانه قبل از برش‌زدن و نيز ساير ميوه‌ها و سبزيجات با مايعات ظرفشويي يا ضدعفوني‌كننده هم اكيدا توصيه مي‌شود. همچنين شستشو و ضدعفوني تمامي وسايل آماده‌سازي ميوه و سبزي و ممانعت از آلوده شدن مجدد اين مواد غذايي قبل از مصرف و نيز ممانعت از تماس مواد غذايي خام با پخته مانند انواع گوشت و شستشوي گوشت يا مرغ خام پيش از استفاده براي غذاهاي پخته لازم است. محافظت گوشت‌ها ا‌ز آلودگي در طي آماده‌سازي، گريل‌كردن يا پخت و سرو غذا كه علت اصلي بيماري‌هاي منتقل‌شونده از راه غذاست و نيز استفاده از درجه حرارت لازم براي پخت (74 ـ 71 درجه سانتي‌گراد يا 165 ـ 160 درجه فارنهايت) و انتقال موادغذايي پخته‌شده بويژه غذاهاي حاوي گوشت چرخ‌كرده، تخم‌مرغ و سس مايونز به يخچال حداكثر 2 ساعت پس از ماندن در دماي اتاق و حرارت دادن مجدد غذاهاي گرمي كه مدتي در بيرون از يخچال مانده‌اند نيز بايد مد نظر قرار داده شود. همچنين مي‌بايست از خوردن كنسروها يا باقيمانده غذاها كه داراي بوي ماندگي و طعم تند و نامطبوع هستند و نيز مصرف سالاد و سبزيجات خام در اماكن عمومي بويژه در غذاخوري‌‌هاي بين راه اجتناب شود، گفتني است كه گاستروآنتريت ويروسي، يك بيماري بسيار واگيردار است، بنابراين اجتناب از محل‌هاي پرازدحام مانند بازارها يا مراكز خريد براي افرادي كه مقاومت بدنشان كم است، مي‌تواند به پيشگيري از ابتلا به بيماري كمك كند.

پيشگيري و درمان بيماري‌هاي عفوني

گاستروآنتريت مي‌‌تواند با ايمن‌سازي پيشگيري شود. سازمان غذا و داروي آمريكا (FDA)‌ براي جلوگيري از گاستروآنتريت ويروسي، واكسن مربوطه را براي نوزادان از سن 6 هفتگي تا 32 هفتگي توصيه كرده است. همچنين انواع مختلفي از واكسن‌هاي سالمونلا و ويبريوكلرا مي‌توانند براي افرادي كه قصد مسافرت به مناطق پرخطر را دارند، مورد استفاده قرار گيرند. در ضمن برخي از پروبيوتيك‌ها نيز براي جلوگيري و درمان انواع مختلف گاستروآنتريت مفيد شناخته شده‌اند به طوري كه هم طول بيماري و هم تكرر دفع را كاهش مي‌دهند. محصولات تخميري مانند مالت نيز طول دوره بيماري را كم مي‌كنند. درمان اوليه گاستروآنتريت هم براي كودكان و هم بزرگسالان با جبران آب و الكتروليت‌هاي از دست‌رفته بر اثر اسهال، به صورت تزريق وريدي (سرم قندي يا نمكي)‌ يا خوراكي (ORS)‌ است، نوشيدني‌هاي شيرين مانند نوشابه‌ها و آبميوه‌ها براي گاستروآنتريت در كودكان زير 5 سال توصيه نمي‌شوند، چون ممكن است اسهال را تشديد كنند. براي درمان اسهال ميكروبي يا انگلي، از آنتي‌بيوتيك‌ها استفاده مي‌شود، ولي ويروس‌ها به آنتي‌بيوتيك پاسخ نمي‌دهند و به طور طبيعي كودكان معمولا پس از چند روز بهبود پيدا مي‌كنند. از لحاظ تغذيه‌اي نيز توصيه مي‌شود شيردادن به نوزادان ادامه پيدا كند و شير خشك نيز بلافاصله پس از دريافت آب و الكتروليت‌ها، به نوزاد داده شود. همچنين كودكاني كه غذاي نيمه‌جامد و جامد دريافت مي‌كنند نيز بايد رژيم معمولي‌شان در طول دوره اسهال ادامه يابد. رژيم موز، برنج، سيب، نان تست و چاي به مدت طولاني توصيه نمي‌شود، زيرا داراي مواد مغذي ناكافي است. سازمان بهداشت جهاني توصيه مي‌كند كه كودكان و نوزادان پس از بيماري گاستروآنتريت، يك مكمل غذايي حاوي روي را به مدت 2 هفته دريافت كنند.

منبع


تفرجگاه بازدید : 1 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تربیت جنسی کودکان دبستانی (1)

ویژگی های کلی دوره ابتدایی

این دوره که از حدود 7 تا 12 سالگی ادامه می‌یابد، شخصیت کودک سازمان یافته‌تر می‌شود و کودک به صورت فردی مستقل در می‌آید. تغییرات شگرف و رشد سریعی از نظر جسمانی، ذهنی و اجتماعی در او به وجود می‌آید. از مهم‌ترین تحولات زندگی او در این دوره، وسعت محیط اجتماعی اوست. ارتباط کودک با گروه همسالان و بزرگسالانی غیر از والدین و محیط دبستان به عنوان دومین نهاد مهم زندگی کودک پس از خانواده، در مجموع فرصت‌هایی مناسب برای رشد فردی و اجتماعی کودک در ابعاد مختلف فراهم می‌سازند.

بسیاری از روانشناسان سن 7- 12 را سن نهفتگی یا اختفاء جنسی معرفی کرده‌اند و برنامه تربیت جنسی هم باید با این نهفتگی هماهنگ باشد و نباید اطلاعات به گونه‌ای باشد که باعث بیداری زودرس جنسی گردد و باعث شعله‌ور شدن آتش زیر خاکستر شود. با این حال نباید این تصور ایجاد شود که کودکان قدرت فهم و درک مطالب جنسی را ندارند. کودک با توجه به ویژگی‌های عقلی و اینکه به سطح نسبتاً مطلوبی از ادراک و قدرت تمیز زشت و زیبا رسیده است، قدرت فهم اینکه چرا باید برای ورود به اتاق خصوصی والدین اجازه بگیرد و چرا باید بستر خواب او از دیگران جدا باشد، را درک می‌کند.


 نقش والدین

با توجه به اینکه کنجکاوی کودک در این مرحله شدید و جهت دار است لذا مراقبت‌هایی که والدین در رابطه با خود و در رابطه با فرزندان دارند، همانند دوره پیش از دبستان باید با شدت بیشتری صوت گیرد؛ ضمن این که میل شدید کودکان دبستانی به تقلید از بزرگترها باعث می‌شود که با سادگی مخصوص خودشان، رفتار آن ها را قبول و کپی کنند، مثلاً، کودکان همراه با والدین‌شان ورزش می کنند، شطرنج بازی می‌کنند، کتاب می‌خوانند، نقاشی می‌کشند یا به موضوعات ادبی تمایل نشان می‌دهند و یا ناسزا یاد می‌گیرند.
بنابراین لازم است والدین برای رشد و سلامت روانی و جنسی کودک خود، مراقبت‌هایی در رفتار خود داشته باشند که مهم ترین آن ها بدین قرارند:

1- در آرایش

2- در پوشش

 3- در خواب و استراحت

4- در میان دوستان

 

همچنین مراقبت هایی که والدین در ارتباط با فرزندان باید داشته باشند بدین شرح است:

1- مراقبت در پوشش

2- تفکیک بستر

3- در معاشرت‌ها (دختر و پسر، افراد بالغ با غیر بالغ)

4- ایجاد عادت‌های مناسب در خواب و استراحت، ورود به اطاق والدین، مشغول داری فکر و دست، نظافت خود و.  . .

5- در بازی‌ها

6- در شنیدنی‌ها و دیدنی‌ها

والدین باید بدانند محیط زندگی کودک با محرک‌های فراوان و گوناگون می‌تواند رشد جنسی را تسریع کند یا بر عکس به تعویق اندازد. به همین دلیل لازم است والدین رفتار و کردار خود را در حضور کودکان دقیقاً کنترل کنند و به موقع آن‌ها را راهنمایی کنند.

 نقش مدرسه

 شکی نیست که مدرسه در رابطه با تربیت به ویژه تربیت جنسی نقش مکمل دارد. مسئولیت اصلی تربیت جنسی کودک و نوجوان به عهده پدر و مادر است. در صورت نبود مادر در محیط خانواده (به دلیل طلاق، مرگ و یا بیماری طولانی و بستری شدن در بیمارستان)، لازم است آموزش مسائل مربوط به بلوغ دختران، توسط زنان دیگر خانواده نظیر عمه، مادر بزرگ و خاله صورت گیرد و در صورت نبود پدر در محیط خانواده، پدر بزرگ، عمو و دایی می‌توانند این مسئولیت را به عهده گیرند؛ در غیر این صورت ترجیح دارد این گونه مسائل به وسیله یکی از مربیان مدرسه به دانش آموزان آموزش داده شود.

نکته‌ای که معلمان و والدین باید در این سنین توجه داشته باشند این است که دختران از نظر جنسی نسبت به پسران آسیب پذ‌یرتر هستند. زیرا از لحاظ جسمی ‌از پسران ضعیف‌ترند و دیگر اینکه سن بلوغ در آن‌ها کمتر از سن بلوغ در پسران است. دختران معمولاً در سن بلوغ از آگاهی و تعلیمات جنسی لازم برخوردار نیستند، لذا به سهولت در دام انحراف جنسی می‌افتند. بنابراین ضروری است والدین و مربیان در این زمینه مراقبت‌های کافی داشته باشند و در زمینه آماده‌سازی دختران برای ورود به دوران بلوغ مؤثر باشند.


تفرجگاه بازدید : 10 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اسرار مربوط به روابط جنسی خانمها

آیا می دانید چه روزهایی خوب است برای:  پوستتان ، خلاقیتتان ، اُرگاسمتان


نوسانات ماهانه ی هورمون ها می تواند باعث افسردگی و یا خوشحالی، خستگی یا پر انرژی بودن، بی علاقگی به سکس و یا  شهوتی شدن شما شود. اما اگر شما بتوانید این تغییرات را پیش بینی کنید، می توانید از لحظاه های خوبتان بهترین استفاده را برده و این زمان را طولانی تر کنید. در اینجا چرخه ی خصوصیات شما را از روز 1 تا 28 بررسی کرده و راهبردها و متدهایی برای کنترل و تنظیم رفتارهایتان به شما معرفی می کنیم.  

روز  1  تا  7 :

هفته ی بدی است برای بدنتان
دوران قاعدگیتان روز اول شروع شده است و به همراه خود حالات بدی مثل اسهال نیز می آورد (به خاطر بالا رفتن میزان پروستاگلاندین، ماده ی شیمیایی که باعث تحریک روده می شود این حالت ایجاد می شود). افرادی که مبتلا به آسم یا میگرن هستند، بیماریشان در این دوره تشدید می شود.  

هفته ی خوبی است برای مغزتان
همینطور که به روز ششم نزدیک می شوید، وارد یک مرحله ی فولیکولی می شوید. این زمان دوران آرامی است که تخمک ها رشد کرده و آماده می شوند که از تخمدان بیرون بیایند. برای کارهایی که نیاز به خلاقیت و ابتکار دارد، دورانی فوق العاده است.

رابطه ی جنسی در این دوره
میزان کم استروژن باعث می شود که دیرتر تحریک شوید، به همین خاطر باید از شریک جنسیتان بخواهید که کمی بیشتر فعالیت کند.

روز  8  تا  14:

هفته ی خوبی است برای بچه سازی
همینطور که بدنتان خود را برای تخمک گذاری در روز 14 آماده می کند، میزن استروژن کم کم افزایش می یابد. علائمی که به شما کمک می کند تا بفهمید تخمک گذاری انجام شده است یا خیر و قدرت باروری دارید شامل موارد زیر است:  تغییر رنگ مایع تخلیه شده از مهبل از زرد-سفید گرفته تا اینکه کاملاً شفاف می شود. در بعضی زن ها خونریزی و دل درد هم اتفاق می افتد.

هفته ی خوبی است برای خُلقتان
استروژن در ابتدا به صورت یکنواختی افزایش می یابد، اما بعد این افزایش سرعت میگیرد. روز 14 (تخمک گذاری) شما دیگر احساس تعادل می کنید. حال و حوصله پیدا می کنید و اعصابتان راحت است. 

رابطه ی جنسی در این دوره
رابطه ی جنسی در این دوره بسیار پرلذت خواهد بود و اُرگاسم بهتری خواهید داشت. شریکتان نیز همراه شما در این دوران لذت زیادی خواهد برد.

روز 15  تا  21:

هفته ی بدی است برای پوستتان
پوشش رحم دوباره در حال ساخته شدن است و ممکن است در این دوره جوش و لک روی پوستتان مشاهده کنید. در چنین وضعیتی می توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید. احتمالاً متخصص مربوطه برایتان آنتی بیوتیک برای مصرف یک هفته تجویز خواهد کرد.

هفته ی خوبی است برای اعتماد به نفستان
به اواسط هفته که می رسید، میزان پروژسترون رو به افزایش می رود که یک خوشحالی و خوشبینی ناگهانی به شما می دهد. در قرعه کشی ها شرکت کنید، یا ترفیع رتبه ای که خیلی وقت بود می خواستید را با رئیستان در میان بگذارید. تا میتوانید از این دوران لذت ببرید.  


روز 22  تا  28:

هفته ی بدی است برای PMS (علائم قبل از قاعدگی)
میزان پروژسترون به بالاترین حد خود رسیده و نشانه ای است برای اینکه شما به دوره قبل از قاعدگی وارد شده اید. البته ممکن است هیچگونه علائمی (همه ی علائم، از درد سینه گرفته تا سردرد) نداشته باشید و یا فقط بعضی از آنها را در خود مشاهده کنید. به خاطر ترشح میزان کمی هورمون مردانه ی تستوسترون در این دوره، ممکن است با علائمی مثل زیاد شدن موی صورت یا تند شدن عرق بدن مواجه شوید.

هفته ی بدی است برای روحیه تان
ممکن است در این دوران احساس افسردگی کنید. اشتهایتان نیز بسیار بالا خواهد رفت و ممکن است برای رفع این گرفتگی و افسردگی زیادتر از معمول غذا بخورید. پس بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که حال شما را هم بهتر کند مثل برگر بوقلمون یا سیب زمینی پخته که هر دو حاوی آمینو اسیدی هستند که باعث بالا بردن روحیه می شود. اگر احساس نفخ داشتید از غذاهای پر-پروتئین، کم کربوهیدرات و کم نمک استفاده کنید، هم حالت نفخ را از بین خواهد برد و هم به تقویت روحیه ی شما کمک می کند. نگران چاق شدن هم نباشید، به خاطر بالاتر بودن درجه حرارت بدن کالری بیشتری خواهید سوزاند.

علی سلطانی مجد


تفرجگاه بازدید : 9 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

قرص ویگرکس پلاس, کپسول ویگاریکس, افزایش سایز, درمان زود انزالی

قرص ویگرکس پلاس اصل

1910 قيمت: 1,200,000 ریال روش پرداخت وجه: پرداخت درب منزل و یا واریز به حساب فروشنده

 

ویگرگس پلاس یک مکمل گیاهی کاملاً طبیعی میباشد که جهت افزایش سایز ( طولی و قطری ) و حجم کلی آلت تناسلی مردانه در کنار افزایش ضریب سلامتی جن..سی ، قدرت و سختی نعوظ ، افزایش زمان نزدیکی و جلوگیری از انزال زود هنگام و ... مورد استفاده قرار میگیرد. در این مکمل از گیاهان متنوعی از فرهنگ ها و تمدن های شهیر سراسر جهان برای افزودن به حجم بافت های تهییج پذیر ، اسفنجی و خون پذیر آلت تناسلی (Erectile Tissues) بهره گرفته شده است.

مکمل جن..سی VigRXplus دارای مواد غنی شده محرک جن..سی گیاهی میباشد که برگرفته از فرهنگ ها و تمدن های کهن چین ، اروپا و آمریکای جنوبی برای بزرگ و قطور کردن آلت تناسلی ، تحریک فعالیت های جن..سی ، نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی و افزایش تعداد و تولید اس.پرم های ترشحی در بیضه ها بوده که سال های متمادی از آنها بهره گرفته میشده است. این مکمل اتساع عروقی (Vasodilation) نسوج پیرامونی آلت تناسلی را افزایش داده و از این طریق موجب بهبود و درمان مشکلات شریانی نظیر شق پذیری

تناسلی (Arterial Erectile Dysfunction) میگردد. از سوی دیگر بدون آنکه هیچگونه تاثیری در فشار خون سیستماتیک بدن داشته باشد ، شدت جریان خون را در سرخ رگ ها و سیاه رگ های مستقر در آلت تناسلی با تاثیر مستقیم بر سلول های اپیتلیال داخل عروقی (Epithelial Cells) بهبود می بخشد.

 

 
محصول قرص ویگرکس پلاس اصل
قیمت 1,200,000 ریال
بازديد 5,753
فروشنده satcoiran
گروه پزشکی و بهداشتی
 
 
 
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
 
 

 

برخی از امکانات و قابلیتها:

 

  • این مکمل از ترکیبات صد درصد گیاهی تشکیل شده
  • عاری از هرگونه مواد مصنوعی و شیمیایی میباشد
  • مکمل VigRXplus دارای گواهینامه ها و تاییدیه های متعددی در سطوح کشوری و بین الملل
  • بروز هرگونه عارضه جانبی نظیر سرطان زائی
  • نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی


ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 بهمن 1391 - 9:00 توسط : مسپاسو
تفرجگاه بازدید : 6 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

راههای جذب

راه و روش های جذب دختر – راز هایی کهپسر ها نمی دانند

سلام  به تمامی وبلاگ خوان های مخاطب ببخشید که چند مدتی بود چیزی براتون ننوشتم ولی  بجاش امروز یه مطلب خیلی جالب براتون نوشتم اگه چیز های بیشتری در باره این موضوع می خواین یه سر تو hamid7275.parsiblog.com بزنید

راز اول شناخت دختر
دختر عاشق این هستند که مطمئن باشند ، به انها فکر میکنید ، با یک تلفن و احوالپرسی کوتاه در میان روز مطمئن باشید ، بیش از انچه که فکر میکنید در رابطه ی خود اثر مثبتی خواهید گذاشت
راز دوم شناخت دختر
چنانچه دوستتان این کتاب را به شما داده است ، معنایش این نیست که از دست شما شکایتی دارد یا مشکل اصلی شما هستید یا این که رابطه تان تا کنون خوب نبوده است ،
او فقط می خواهد رابطه تان ادامه داشته باشد ، همه چیز بهتر از قبل باشد و ضمنا" با زبان بی زبانی می گوید ، خیلی دوستت دارم ، همیشه می توان قدری بهتر شدن روابطمان کاری بکنیم .

راز سوم شناخت دختر
اگر پسری فکر می کند ، کنترل و انجام کارهای خانه و بچه داری کار سختی نیست ، بد نیست چند روزی را به این کار اختصاص دهد. به این ترتیب لااقل متوجه می شود ،
که دختر چه اعصاب پولادینی دارند و اگر روزهایی وجود دارند که آنها از همه چیز شکایت دارند ، دلیل اش چیست.

راز چهارم شناخت ز دختر
خیلی وقتها زن ها نیازی به شنیدن راه حل شما ندارند، آنها فقط نیاز به یک گوش شنوا دارند . پس
زمانی که حرف می زنند و مشکل شان را مطرح می کنند ، فقط سراپا گوش باشید و اجازه بدهید ، حرف شان را تمام کنند . وقتی پسری گوش دادن را می آموزد و احساسات دوستش را به درستی تفسیر می کند ، ارتباط ساده بر قرار می شود . گوش دادن هم همانند سایر هنرها به تمرین احتیاج دارد . هر روز که به خانه می روید ، از همسر خود بخواهید که برای شما چه طوری سپری کردن روز را توضیح دهد . این کار به شما کمک می کند که شنونده بهتری شوید .

راز پنجم شناخت دختر
 دختر ها دوست دارند برای حرف زدن شان ارزش قائل باشید و زمانی که با شما صحبت می کنند ،
دست تلفن همراه خود بردارید و به چشم هایشان نگاه کنید

راز ششم شناخت دختر
دختر ها همیشه دوست دارند و شاید بتوان گفت نیازمند به آن هستند که بدانند دوستشان به یاد او هست. باید به نوعی این نیاز آنها را برآورده کنید و هر از گاهی خاطرشان را از این بابت جمع کنید

راز هفتم شناخت دختر
دختر  متولد فروردین مثل پسر متولد این ماه کمی خواهان رهبری و پیشتازی است
ین فرصت را از او نگیرید تا همدلی بیشتری داشته باشید و مانع پیشرفت های او نیز نشوید

راز هشتم شناخت دختر
در آخر روز دختر  ها می خواهند که احساسات شان را درباره روزی که پشت سر گذاشته اند بروز دهند ،
سعی کنید در این هنگام شنونده ی خوبی باشید و با این مسئله به صورت منطقی برخورد کنید

راز نهم شناخت دختر

پسر اغلب به اشتباه تصور میکند که وقتی یکباره همه ی نیازهای عشقی دوستش را برآورده کرده و

او را راضی و خوشحال کرد ، از این پس دختر باید بداند که دوستش او را دوست داشته و عاشق اوست . غافل از این که دختر دائما" به این موضوع نیاز دارد که علاقمندی دوستش به وی یادآوری شود

راز دهم شناخت دختر
دختر  متولد ماه اول سال با وجود مقاومت و قدرت بسیار ، قادر به ایفای کامل نقش یکدختر است
یعنی فرو ریختن اشک در موقع لزوم و از طرفی در صورتی که مردی در زندگی اش نباشد ، می تواند نقش و وظایف یک مرد را به عهده بگیرد

راز یازدهم شناخت دختر
یک دختر  وقتی احساس می کند که او را دوست دارند و مورد توجه دوستش قرار دارد ، به خود می بالد.

راز دوازدهم شناخت دختر  

وقتی پسری در برخورد با دختر  به او احترام می گذارد و حق و حقوق خواسته ها و نیازهای او را مقدم شمرده و آن ها را تایید می کند

دختر  احساس می کند که مورد احترام قرارگرفته است و قطعا" دانسته یا ندانسته با تغییر در رفتار و افکار خودش از دوستش تشکر و قدردانی درخور و شایسته ای به عمل می آورد

راز سیزدهم شناخت دختر

دختر  متولد فروردین ماه در مقابل مشکلات چنان پایداری از خود نشان می دهد و چنان خود را با محیط تطبیق می دهد که


باورش به راستی مشکل است

راز چهاردهم شناخت دختر
دختر معمولا" در یک دختر  متولد اردیبهشت آن قدر عزت نفس و تسلط به نفس وجود دارد که بتواند به هر نوع خواسته و تمایلی لگام بزند ،

به این ترتیب او با بسیاری از مشکلات و سختی های زندگی کنار خواهد آمد و بسیاری از کاستی های شما را درک و تحمل می کند



راز پانزدهم شناخت دختر خیلی بر این عقیده نباشید که قدرت ، توان جسمانی وروانی تان از دختر  بیشتر است . تحقیقات جدید نشان می دهند که دختر از نظر جسمی

و روانی به مراتب تواناتر از پسر اند . آنها در تحمل درد نیز کوی سبقت را از پسرها ربوده اند . در حالی که بسیاری از پسر ها زیر بار دردهای معمولی تحمل خود را از دست می دهند ، طوری که اگر قرار بود درد زایمان را پسر ها تحمل کنند ، قطعا" نسل آدمی میلیون ها سال قبل برمی افتاد

راز اول شناخت پسرها

 پسر ها دوست دارند، برای دوستان و اقوامشان یک قهرمان باشند، از کاستیهای آنان ، بااحتیاط و در زمان تنهایی صحبت کنید. هیچ وقت غرور آنها را جلوی دیگران خورد نکنید

راز دوم شناخت پسر
یادتان باشد ، پسر در مقابل فشار روانی ناشی از سقوط اقتصادی یا ورشکستگی از دختر ها ضعیف ترند و زودتر دچار عوارض و بیماری هایی مانند
سکته ی قلبی می شوند ، در چنین مواقعی از او حمایت کنید ، سرزنش فایده ای ندارد


راز سوم شناخت پسر
پسر دوست دارند شما ایمان داشته باشید ، که آنها همه ی کارها را مانند یک "پسر" انجام میدهند ، از قدیم و ندیم گفته اند که دختر  ها هنر پیشه های خوبی هستند ،
در این قسمت مورد بخصوص ، تظاهر مهم تر از ایمان قلبی است

راز چهارم شناخت پسر
هیچ پسری از رابطه داشتن در کنار دوستی قرقرو ، احساس خشنودی و رضایت نمی کند ، همیشه حد را نگه دارید

راز پنجم شناخت پسر
یکی از مهمترین نیازهای پسر، اطمینان از این موضوع است ، که دوستشان به آنها افتخار می کند ، پول و قدرت همه چیز نیستند ،
شرافت ، اخلاق خوب ، سخت کوشی، امید ، وفاداری ، تسلیم نشدن در مقابل حوادث روزگار ، همه و همه قابل تحسین هستند ، بهانه ای برای تحسین کردن بیابید.

راز ششم شناخت پسر
پسر متولد فروردین رک و راست ، تند و آتشین مزاج و پر حرارت ، عاشق پیشه ف حادثه جو ، حسود ، پرتوقع و ریاست طلب هستند که دوست دارند رهبر و فرمانده باشند . اگر در جستجوی یک پسرسربراه ، همیشه یکنواخت ، و صد درصد مطمئن و امن و امان هستید ، قبل از گفتن " بله " به پسر فروردین ، تمام فکرهای تان را بکنید . اما اگر طالب عشق و هیجان هستید ، او بهترین پسر دنیاست



راز هفتم شناخت پسر
اگر دوستتان  متولد اولین ماه سال است ، فقط و فقط وقتی به کمکش بروید که از شما مدد بخواهد . درست است که شما
دوستش هستید اما باید همیشه یکی دو قدم خود را از او عقب تر نگاه دارید

راز هشتم شناخت پسر
بعضی از پسرها پدر بودن را دوست دارند ، اما در عین حال ممکن است نسبت به بچه هایش نوعی حسادت خاص نشان بدهند و اگر ببینند که بچه ها برای مادرشان یا مادرشان برای بچه ها بیش از او ارزش قائلند ، گرفتار حسادت می شوند و یک حالت بی تفاوتی نسبت به آنها یا شما چیدا می کند . سعی کنید ، همدلی و تعادل و مساوات در خانواده برقرار باشد و سلسله مراتب رعایت حق در خانواده را نیز رعایت کنید : اول روح و جسم خود ، دوم همسر و بعد فرزندان



راز نهم شناخت پسر
پسر متولد اردیبهشت دیر ناراحت می شود ولی اگر ناراحت بشود دنیا را بهم می ریزد . در این حالت بگذارید خودش آرام شود ،
هیچ تلاشی در جهت آرام شدن او انجام ندهید در غیر این صورت پشیمان می شوید

راز دهم شناخت پسر
زمانی که یک پسر متولد شهریور  نسبت به شما ابراز عشق می کند ، این کار را واقعا" و از صمیم قلب انجام می دهد و منظورش به هیچ صورت چاپلوسی نیست اما به هر حال احتیاط را از دست ندهید ، به هر حال او پسر است و غرایض مختص جنس خود را دارد

راز یازدهم شناخت پسر
وقتی در جمع هستید ، گپ می زنید ، بحث می کنید ، گاهی اوقات نیز بگذارید دوستتان " فرد برتر " باشد.

راز دوازدهم شناخت پسر

یک پسر متولد شهریور وقتی هدفی را انتخاب کرد ، نسبت به تمام خطرات احتمالی که ممکن است

سر راهش قرار بگیرند ، بی اعتنا می ماند ، پس سعی کنید ، در انتخاب هدف و پیش از تصمیم قطعی موثر باشید ، بعد از آن دیگر...


راز سیزدهم شناخت پسر
پسر متولد شهریور در هر کجا که باشد ، به این اصل قدیمی که پسر ، پسر است و دختر ، دختر ، اعتقاد قلبی دارد .

پس سعی نکنید که به بهانه این که آرایشگاه بوده ابد  یا مادرتان نگذاشته است به او ضرب بزنید

راز چهاردهم شناخت  پسر
تلاطم : مردان کشور ما بیش از مردان کشورهای به اصطلاح متمدن زنان خود را دوست دارند ،


تفرجگاه بازدید : 8 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کمرسفت کن های قدرتمند و مخصوص

سستی کمر که با انزال زودهنگام و انزال زودرس خود را نشان میدهد بسیار شایع است و آزار دهنده ترین صحنه ها را موجب میشود . سرخوردگی و شرمندگی و ناتوانی از عواقب این مشکل در قوه باء و نیروی جنسی مرد است . متاسفانه خیلی ها برای عبور از این مشکل روی به مواد مخدر آورده اند که نه تنها راهگشا نشده بلکه خانمان سوز هم بوده است . برای رفع شلی کمر و سفت کردن کمر باید مشکل ریشه ای درمان و حل و رفع گردد. اصلی ترین و تنها ترین منابع تامین ترکیبات لازم برای رفع ضعف جنسی گیاهان دارویی است . گیاهان داروئی می توانند تمام عناصر لازم برای زنجیره غذایی قوه باه و نیروی جنسی را تامین کنند . مصرف گیاهان داروئی برای افزایش نیروی جنسی تابع اصول و شرایط خاص است . نمی توان به میزان دلخواه از هر گیاه استفاده نمود . نمی توان هرگیاهی را با گیاه دیگر و در کنار هم استفاده نمود و از طرفی برخی گیاهان الزاما باید درکنار هم قرار گیرند تا جذب همدیگر را آسان تر نمایند و طرفیت های همدیگر را بیشتر ظهور دهند . ترکیبات تقویتی گیاهی در طب سنتی بدون عوارض های رایج داروهای شیمیایی  هستند . توصیه های حکما و اطباء قدیم برای تنطیم این ترکیبات خالی از حکمت نبوده و حاصل سالیان و قرن ها تجربه است . این ترکیب از بی مانند ترین وشگفت انگیز ترین ترکیبات برای تقویت جنسی است که  . توضیحات کامل در ادامه مطلب


تفرجگاه بازدید : 8 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

رژیم غذایی مناسب و برطرف شدن ریزش مو

/**/

ریزش مو در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند.

کم‌خونی یکی از علت‌های اصلی ریزش مو است که برای رفع آن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت، غلات کامل، سبزیجات برگی سبز تیره، تخم‌مرغ، خرما و کشمش توصیه می‌شود..


 دیگر منبع غنی آهن را میوه‌های خشک و آب آلبالو است این عامل اغلب یکی از موثرترین دلایل ریزش مو در خانم‌هاست که ممکن است نشانه‌ای از وجود اختلال در دستگاه گوارش یا ناکافی بودن اسید معده نیز باشد.

ریزش مو در مردان نیز با پیروی از یک رژیم کم‌چربی می‌تواند کاهش یابد،برخی از دانشمندان معتقدند که مساله ریزش مو در مردان با افزایش سطح هورمون تستوسترون در دوران بلوغ ارتباط مستقیمی دارد که یک رژیم غذایی پرچرب و رژیمی که عمدتا از گوشت تهیه شده است با افزایش سطح تستوسترون در خون باعث افزایش ریزش مو می‌شود.


مو به طور عمده از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین به‌منظور داشتن رشد خوب موها، پیروی از یک رژیم غنی از پروتئین توصیه می‌شود که از منابع غنی پروتئین می‌توان پنیر کم چرب، تخم‌مرغ، ماهی، لوبیا و ماست را نام برد.

دانشمندان اروپایی دریافته‌اند که مصرف پروتئین سویا باعث تحریک شدن فولیکول‌های مو شده و در نتیجه رشد مو را افزایش می‌دهد، افزود: توفو و شیر سویا از منابع غنی پروتئین سویا هستند.

عنصر دیگری که در ریزش مو تاثیر عمده‌ای دارد سیلیسیوم است و دانشمندان به دلیل نقش بارز این عنصر، استفاده از آن را در شامپوها توصیه کرده‌اند که در نتیجه باعث کاهش میزان ریزش مو می‌شود.

 

اشاره به این‌ که سیلیسیوم در لایه خارجی سیب‌زمینی، فلفل سبز و قرمز و خیار یافت می‌شود، افزود: جوانه حبوبات و غلات و کلا دانه‌ها و غلاتی که به طور کامل یعنی با پوست مصرف شوند نیز غنی از سیلیسیوم هستند.

 

همچنین ویتامین C با افزایش جذب آهن بر ریزش مو تاثیر می‌گذارد و از طرف دیگر مصرف ویتامین باعث تسهیل خون‌رسانی به بافت مو شده و گردش خون در پیاز مو را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که پیاز مو بهتر تغذیه شود و رشد بهتری داشته باشد. وی اظهار داشت: ویتامین E نیز، برای رشد موها ضروری است و مصرف این ویتامین موجب افزایش اکسیژن‌گیری می‌شود که در نتیجه باعث بهبود گردش خون پیاز مو می‌شود.

 

مصرف مغزها و دانه‌ها و روغن‌زیتون می‌تواند نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین کند


درصورتی که ریزش مو مربوط به عملکرد نادرست غده تیروئید باشد، غذاهای غنی از ویتامین A و ید مصرف کنید ولی باید توجه داشت که مصرف زیاد ویتامین A منجر به ریزش مو می‌شود. 

دلیل دیگر ریزش مو فقر رژیم غذایی مصرفی از نظر ویتامین‌های گروه B است و در میان این گروه ویتامین B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک از اهمیت زیادی برخوردارند.

 

 سایر ویتامین‌های گروه B به ویژه B5 یا اسید پنتوتنیک و B3 یا نیاسین نیز برای رشد مو ضروری هستند.

 

غذاهای غنی از ویتامین B عبارت‌اند از: لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، لوبیای سویا، مخمر، مغزه‌ها و دانه‌ها و تخم‌مرغ گفت: دیگر عامل موثر در کاهش ریزش مو، مصرف روی است که این ماده معدنی از طریق افزایش فعالیت سیستم ایمنی، باعث تحریک رشد مو می‌شود.

 

این ماده معدنی در گوشت بره، پنیر کم چرب، بوقلمون بدون پوست، لوبیا قرمز، ماست کم چرب، قارچ، تخمه‌ آفتابگردان و بادام وجود دارد.


تفرجگاه بازدید : 11 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

عشق واقعي چيست؟

یکی دیگر از مشکلات کشش كودكانه جنسی این است که بادوام و ماندگار نیست. اما گاهی اوقات این روابط پرآشوب چندین سال به طول می انجامد، تافرد موفق ميشود از آن خلاص شود، بدون شك زماني به اين  نتيجه ميرسد كه خيليي از فرصت هارو از دست داده است .وگاهي هم ادامه پيداميكند حتي به زندگي مشترك امااین کشش جنسی دیگر مرده و از بین رفته است. شاید این زوج ها به عبث امیدوارند که یک روز شعله عشقشان دوباره زبانه کشد. یا شاید هم تصور می کنند سرنوشت این بوده که چون بهترین هوس و بزرگترین درد را باهم تجربه کرده اند باید با هم بمانند.

اما عشق حقیقی باكمترين  کشش جنسی ایجاد می شود. حتی بالاترین کشش جنسی هم اگر بدون عشق واقعی باشد، بی فرجام خواهد بود. درست اين هست که برای برنده شدن در این مسابقه، باید به دنبال ترکیب این کشش جنسی و عشق حقیقی باشید که شانس زیادی می خواهد.

اگر کشش جنسی عشق واقعی نباشد، پس عشق واقعی چیست؟ یکی از نشانه های عشق واقعی میل به حمایت و نگهداری از فرد مقابل، شاد کردن و کمک به موفقیت اوست. این با کشش جنسی که فقط به دنبال مجبور کردن فرد مقابل به ایجاد حس لذت و رضایت در شماست، خیلی فرق دارد. وقتی شما واقعا و حقیقتاً کسی را دوست داشته باشید، به هیچ وجه او را مجبور نخواهید کرد که دوستتان داشته باشد. البته، دوست دارید که آنها هم شما را دوست داشته باشند اما اگر آنها کس دیگری را بخواهند، شما او را رها می کنید چون دوست دارید که همیشه شاد و خوشبخت باشند. شما از تصمیمات مهم آنها در زندگی حمایت می کنید حتی اگر با آنها هم عقیده نباشید.

همراهی با این فرد به شما آرامش می دهد. وقتی با او هستید زمان خیلی خوب و خوشایند برایتان می گذرد و گاهی اوقات خیلی هم با هم خوش می گذرانید.

هرچه شما دو نفر همدیگر را بیشتر بشناسید، حس مسئولیت و حمایت طرف مقابلتان برای شما بیشتر می شود. در این صورت، اگر این احساس دوطرفه باشد، شما دو نفر می توانید تدریجاً یک عشق بسیار عمیق و غنی پرورش دهید که بسیار لذت بخش تر و رمانتیک تر از هر کشش جنسی است.یار و معشوق حقیقی کسی است که عشق واقعی شما و بهترین دوستتان است. اگر به دنبال معشوق حقیقی خود هستید، نباید کسی را انتخاب کنید که خیلی از شما متفاوت باشد. یک ضرب المثل است که می گوید، افراد متضاد همدیگر را جذب می کنند اما با هم ازدواج نمی کنند. متاسفانه خیلی از این متضادها با هم ازدواج می کنند و آخرسر می فهمند که زندگی زناشویی بسیار بدی دارند. گرچه یعضی از زوج ها به مرور زمان یاد می گیرند که تفاوت های همدیگر را تحمل کنند، اما وقتی با کسی زندگی کنید که علایق، ارزش ها، مشغولیات و سرگرمی های مشترکی داشته باشید و از چیزهای مشترکی لذت ببرید، زندگی بسیار لذتبخش تر خواهد بود. فقط در این حال است که شریک زندگیتان همان معشوق واقعی و حقیقیتان خواهد بود.

هیجان اولیه تفاوت های زیاد، سرانجام وقتی ماه ها تبدیل به سال ها می شوند رنگ و بوی خود را از دست می دهد و شما مدام به این فکر خواهید کرد که چه می شد اگر طرف مقابلتان حرف شما را درک می کرد یا حداقل همیشه با حرف های شما مخالف نبود. درنتیجه هر چه زمان جلوتر می رود شما وقت کمتری را با هم سپری می کنید و آخر کار محبور می شوید یا از هم جدا شوید یا شما یا طرق مقابلتان از بیخ و بن عقاید و علایق خود را عوض کند.

صبر و گذشت نشانه های عشق واقعی هستند.

وقتی یک نفر واقعاً شما را دوست داشته باشد، صبر و گذشت زیادی را دربرابر بی دقتی ها یا رفتارهای شما نشان خواهد داد. اما نباید از این قضیه سوء استفاده کنید. اگر چنین کاری کنید، یک نشانه مسلم از این است که شما واقعاً طرف مقابلتان را دوست ندارید. زوج هایی که واقعاً همدیگر را دوست داشته باشند وقتی می فهمند که احساسات طرف مقابلشان را جریحه دار کرده اند، واقعاً ناراحت و پشیمان می شوند.

هیچوقت عشقتان را فقط محض آزمایش کردن، آزمایش نکنید. ببینید وقتی جای آن طرف باشید واقعاً چه احساسی خواهید داشت؟ آیا او به نیازهای شما توجه دارد؟ شما چه؟ به نیازهای او توجه میکنید؟ آیا دادن ها و گرفتن ها در رابطه به یک میزان است یا همه چیز یک طرفه است؟ آیا اکثر اوقات به هم نگاه می کنید، همدیگر را ناز و نوازش می کنید یا به چشمان هم خیره می شوید؟

خودتان را در کنار همسرتان در 20 سال آینده تجسم کنید. آیا آن تصویر قلبتان را مملو از ترس می کند یا از تصور آن لبخند می زنید؟

مركز خدمات مشاوره روانشناسي شريف

 آمادگي دارد .درصورت نيازبينندگان عزيزبه آنان مشاوره تلفني ويا حضوري ارائه نمايد.

شما ميتوانيد جهت آشنايي بيشتر به صحفه اسامي متخصصين مشاورين شريف مراجعه نماييد.

بدون شك خدمات مشاوره اي وروانشناسي به دليل تخصصي برخورد كردن با موضوعات ومشكلات عزيزان ميتواند كمك شاياني براي كاهش مشكلات روحي ورواني داشته باشد.درصورت تمايل باشماره هاي زير تماس بگيريد.

تهراني ها      9-9092301007         (بدون كد)

 

شهرستانها    9- 9099070017        (بدون كد)

يك داستان جالب:

 همسرشاهزاده

دویست و پنجاه سال پیش از میلاد؛ در چین باستان؛ شاهزاده ای تصمیم به ازدواج گرفت. با مرد خردمندی مشورت کرد و تصمیم گرفت تمام دختران جوان منطقه را دعوت کند، تا دختری سزاوار را انتخاب کند. وقتی خدمتکار پیر قصر، ماجرا را شنید غمگین شد چون دختر او هم مخفیانه عاشق شاهزاده بود.

دختر گفت او هم به آن مهمانی خواهد رفت. مادر گفت: تو شانسی نداری، نه ثروتمندی و نه خیلی زیبا. دختر جواب داد: می دانم که شاهزاده هرگز مرا انتخاب نمی کند، اما فرصتی است که دست کم یک بار او را از نزدیک ببینم.

روز موعود فرا رسید و همه آمدند. شاهزاده رو به دختران گفت: به هر یک از شما دانه ای می دهم، کسی که بتواند در عرض شش ماه زیباترین گل را برای من بیاورد، ملکه آینده چین می شود. همه دختران دانه ها را گرفتند و بردند. دختر پیرزن هم دانه را گرفت و در گلدانی کاشت. سه ماه گذشت و هیچ گلی سبز نشد، دختر با باغبانان بسیاری صحبت کرد و راه گلکاری را به او آموختند، اما بی نتیجه بود، گلی نرویید.

روز ملاقات فرا رسید، دختر با گلدان خالی اش منتظر ماند و دیگر دختران هر کدام گل بسیار زیبایی به رنگها و شکلهای مختلف در گلدانهای خود داشتند. لحظه موعود فرا رسید شاهزاده هر کدام از گلدانها را با دقت بررسی کرد و در پایان اعلام کرد دختر خدمتکار همسر آینده او خواهد بود!

همه اعتراض کردند که شاهزاده کسی را انتخاب کرده که در گلدانش هیچ گلی سبز نشده است. شاهزاده توضیح داد: این دختر تنها کسی است که گلی را به ثمر رسانده که او را سزاوار همسری امپراتور می کند: گل صداقت ... همه دانه هایی که به شما دادم عقیم بودند، امکان نداشت گلی از آنها سبز شود!

 

مسابقه شماره  239

 

1-این جمله ،درست است يانادرست ؟

کشش جنسی كور كورانه  عشق واقعی نیست.

- 2این جمله ،درست است يانادرست ؟

کشش كودكانه جنسی این است که بادوام و ماندگار نیست.

-3  این جمله ،درست است يانادرست ؟

عشق حقیقی باكمترين  کشش جنسی ایجاد می شود.

-4این جمله ،درست است يانادرست ؟

صبر و گذشت نشانه های عشق واقعی هستند.

ایستگاه بررسی سلامت روان 

تست بررسي ميزان عشق واقعي239

 

1-               احساسي عمل نمي كنم./

2-               به كسي وابسته نيستم./

3-               به خودم مسلط هستم./

4-               قبل از انجام هركاري به آن فكر ميكنم./

5-               تسليم هيجان هاي منفي نمي شم./

6-               هيجان هاي زود گذر رو كنترل ميكنم./

7-               كسي روكه دوست دارم هيجاني نيست./

8-               براي خودم برنامه ريزي دارم./

9-               ادم صبوري هستم./

10-          به آينده توجه دارم./

11-          كوركورانه عمل نمي كنم./.

12-          كوركورانه عاشق نميشم./

13-          سعي ميكنم با دقت طرف مقابلم رو انتخاب كنم./

14-          با افراد متخصص مشاوره ميكنم./

15-          كمتر احساس تنهايي ميكنم./

16-          تنهايي خودرا باهركسي پر نميكنم./

17-          سعي ميكنم واقع بين باشم./

18-          توانمندي خودرا ناديده نمي گيرم./

19-          كسي رو بي دليل بزرگ نمي كنم./

20-          ادم موفق در ارتباط با ديگران هستم./

تهیه کننده: مرکز مشاوره و روانشناسی شریف   

 منبع : www.moshavere-sharif.blogfa.com

 

تفسير تست :

هرچقدرنمره فرد افزايش يابد ميزان توانايي  فرد در برخورد با افكاراحساسي وكوركورانه  قوي تر وبدور از از وابستگي عاطفي ميتواند براي خودش تصميم گيري نمايد

توجه: براي تفسير بهتر وتخصصي تر مي توانيد جلو سوالي كه فرد پاسخ منفي داده به صورت سوالي با كلمات .چرا .براي چي.چگونه . ازكي .براي چي از فرد به پرسيد تا بتواند به  راحتي احساس خود رابيان كند تا  شما بتوانيد به راحتي  براي كمك به روند درمان ويا بهبود ،استفاده كنيدضمنان ياد اوري شويد  ميتواند ازمتخصصين مادرهمه زمينه هاي بهداشتي . روانشناسي . خانوادگي وتربيتي  مشاوره استفاده كند.

تهیه کننده: مرکز مشاوره و روانشناسی شریف  

 

 

 

اسامی برندگان شرکت کننده

 

برنده کارت طلایی مرکزمشاوره روانشناسی شریف

 

1-               فاطمه موسوي 16ساله از خوزستان

2-               سعيد خالقي 23ساله از اهواز

3-               راضيه موسوي 20ساله از مشهد

4-               حسين عبدالملكي 18ساله توسركان

5-               ميلاد راضي 16ساله از كرج

6-               حسين ملكي پويا 35ساله ازتهران

7-               اكبر محمدي 15ساله از بوشهر

8-               محمد صادق حقوقي 21ساله ازفردوس

9-               حسين خدمتي 18ساله از قم

10-          محمد سروند 20ساله از خرم اباد

11-          مريم همتي 16ساله از سنقر

12-          ساناز غلامي 18ساله از مسجد سليمان

13-          هانه سعادت پور 18ساله ازتهران

14-          الهام كشاورز 24ساله ازتبريز

15-          روژين اردلاني 21ساله از كرمانشاه

16-          شيوا درويشي 21ساله از آمل

17-          الناز صمد زاده 23ساله از اروميه

18-          وحيد مجلسي 20ساله از اردبيل

19-          غلام فرهادي 39ساله از قصر شيرين

20-          عاطفه صالحي16ساله از همدان

 

 


تفرجگاه بازدید : 10 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

رابطـه عـزت نفـس، همـدلـي و لـذت جنـسي

يک بررسي جديد نشان مي‌دهد افرادي که توانايي بهتري در برقراري ارتباط با ديگران و درک عواطف آنها دارند، با احتمال بيشتري ممکن است زندگي جنسي رضايت‌بخشي داشته باشند...

پژوهشگران مي‌گويند خصوصيات شخصي مانند عزت نفس و خودمختاري و استقلال شخصيتي و همدلي نيز نقش مهمي در سلامت و رضايت جنسي دارد.

به گزارش وب مد، آدنا گالينسکي از دانشکده بهداشت عموم بلومبرگ دانشگاه جان‌هاپکينز که سرپرست اين پژوهش بوده است، مي‌گويد: «بهداشت جنسي شامل بهروزي و رفاه جنسي هم مي‌شود و بخشي مهمي از رفاه جنسي، لذت جنسي است. چگونگي تعامل افراد با يکديگر و توانايي آنها براي شنيدن ديدگاه‌هاي ديگران مي‌تواند تاثيري واقعي بر زندگي جنسي آنها داشته باشد.» اين بررسي، داده‌هاي به دست آمده از 32000 نفر مرد و زن جوان (18 تا 26 سال) را مورد تجزيه و تحليل قرار داد. آنها به پرسش‌هايي که براي اندازه‌گيري ميزان استقلال شخصيتي، عزت نفس، همدلي با ديگران طراحي شده بود و پرسش‌هايي درباره سلامت و ارضاي جنسي پاسخ دادند.

«خودمختاري» در اين بررسي به معناي توانايي پيروي از اعتقادات شخصي حتي در مواردي که برخلاف تصورات مرسوم باشد، تعريف شده بود و ميزان آن معمولا با افزايش سن از دوره نوجواني و ورود به دوران بزرگسالي افزايش مي‌يافت. «عزت نفس»، باور داشتن ارزش خود تعريف شده بود و آن هم با افزايش سن بالا مي‌رفت.

«همدلي» به معناي توانايي درک نظرات افراد ديگر، ديدن از زاويه ديد آنها و درک عواطفشان و پاسخ به آنهاست. اين بررسي نشان داد مردان مورد پرسش با احتمال بيشتر (87 درصد) از زنان (47 درصد) رسيدن به حالت ارگاسم (اوج لذت جنسي) را گزارش مي‌کنند.

به گفته دکتر گالينسکي، يکي از اين پژوهشگران، بيشتر مردان جوان در اين بررسي به‌طور واقعي پرداختن به فعاليت‌هايي که هدفش لذت‌بردن همسرشان بود را دوست داشتند. به گفته او در اين مورد تفاوت قابل ملاحظه‌اي ميان مردان جوان و زنان جوان وجود داشت. هنگامي كه پژوهشگران خصوصيات شخصيتي افراد را با ميزان رضايت جنسي آنها (فراواني ارگاسم، ميزان لذت‌بردن و گرفتن) مقايسه كردند، مشخص شد عزت نفس بالاتر، خودمختاري و همدلي بالاتر، با لذت جنسي بيشتر در زنان ارتباط دارد اما درباره مردان فقط ميزان بالاتر همدلي با رضايت جنسي بيشتر همراه است. در مردان، خودمختاري و استقلال شخصيتي به‌طور مثبت با دفعات بيشتر به ارگاسم رسيدن، ارتباط داشت. گالينسکي مي‌گويد: «فرضيه ما اين است افرادي که توانايي بالاتر همدلي با ديگران دارند، با توجه بيشتر به نيازهاي همسرانشان چرخه بازخورد مثبت را در او ايجاد مي‌کنند. به نظر مي‌رسد اين توانايي‌ها براي لذت جنسي زنان جوان مهم‌تر باشد، چون به آنها کمک مي‌کنند بر موانع عاطفي در برقراري ارتباط با همسرشان براي انجام فعاليت زناشويي غلبه کنند.» اين يافته‌ها که در اجلاس انجمن علوم روانشناختي آمريکا عرضه شد، نشان مي‌دهد اين نوع همدلي در ميان نوجوانان و جوانان در حال کاهش است و احتمالا بر ارضاي جنسي آنها اثر مي‌گذارد. زنان به‌طور معمول نمره‌هاي بالاتري در ميزان همدلي و نمره‌هاي کمتري در عزت نفس نسبت به مردان هم‌رديف خود مي‌گيرند.

اين گروه پژوهشگران قصد داردند بررسي خود درباره بهروزي و رضايت جنسي را به ساير بخش‌هاي زندگي از جمله ميانسالي و افراد سالمندتر گسترش دهند.

منبع


تفرجگاه بازدید : 5 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

قدرت نه گفتن درخصوص رابطه جنسی

چگونه در مقابل پیشنهاد روابط جنسی نه بگوئید اطمینان داشته باشیدُ حتی پسرانی که در دوره تجرد با دختران زیادی رابطه جنسی دارند ، در هنگام ازدواج به دنبال دختران باکره می گردند و باکره بودن دختر را یکی از شروط همسر خود اعلام می کنند . این را مشاوره های صورت گرفته با این سایت تایید می کند . ما مطمئن هستیم شما یک رابطه عاشقانه را به بی بندوباری جنسی ترجیح می دهید .اما برای کمک به شما در گفتن “ نه”  تلاش خواهیم کرد


مهارت نه گفتن مهارتی است که با تمرین و ممارست فراگرفته می شود ولی در اینجا برخی از عبارتهایی که معمولا” توسط فرد مقابل بکار برده می شود تا شما را متقاعد کند که با او رابطه جنسی داشته باشید را آورده ایم . در مقابل عباراتی را که شما می توانید در پاسخ به او بکار ببرید تا او را منصرف نمائید پیشنهاد کرده ایم.


عبارت های بکار رفته توسط فردی که تلاش میکند شما را متقاعد کند که با او تماس جنسی داشته باشید پاسخ های احتمالی و پیشنهادی توسط شما برای نه گفتن مؤثر این روزه ها همه دختر ها و پسر ها  تماس جنسی دارند پس حالا تو می تونی کس دیگری رو پیدا کنی؛ من هر کسی نیستم؛ من برای خودم فردی مجزا و خاص هستم تو هنوز یک دختر باکره هستی (تمسخر) من افتخار میکنم که هنوز باکره هستم. من می تونم در ظرف چند ثانیه شبیه تو بشم اما هرگز  تو نمی تونی مثل من بشی به من نشون بده که چقدر منو دوست داری   تو هم  با انتظار کشیدن تا زمان ازدواج  به من نشون بده که  چقدر منو دوست داری چطور من بفهمم که تو می تونی بچه دار بشی؟ آیا تو فقط زمانی می تونی منو دوست داشته باشی که من از تو بچه داشته باشم؟ تو با اولین تماس جنسی باردار نمی شوی من به بلوغ رسیده ام البته من می تونم باردار بشم هیچکس نخواهد فهمید خدا می بیند؛ من خواهم دانست، و تو هم خواهی دانست تو فکر میکنی ممکنه من ایدز داشته باشم   آیا من مثل یه احمق هستم ، هر کسی میدونه که تو می تونی سالها عفونت ایدز را در خود داشته باشی قبل از اینکه به ایدز تبدیل شود نگران نباش من کاندوم استفاده میکنم   اگر نه تماس جنسی داشته باشم و نه کاندوم مصرف کنم من هرگز نگران نخواهم شد ما به هر حال  با هم ازدواج میکنیم پس ما می تونیم صبر کنیم و شب ازدواجمان را یک شب بیاد ماندنی بکنیم تماس جنسی چیز نرمال و طبیعی است   مثل مرگ ، من فکر میکنم من صبر خواهم کرد تا زمان مقرر شده توسط خدا برای هر دومون برسه من بدنبال کسی دیگر خواهم رفت اگر تو نمی خواهی تماس داشته باشی   پس برو پیدا کن من به تو روشهای عالی رو نشون میدهم   خدا رو شکر! برای انتظار تماس جنسی با همسرم عالی خواهد بود  ما می تونیم با همین یک بار خلاص بشیم من ممکنه از نظر جسمی از شر اون خلاص بشم اما نمی تونم از احساسات یا وجدان خودم خلاص بشم

                   معاونت سلامت 

      “دفتر سلامت جمعیت و خانواده “


تفرجگاه بازدید : 5 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ایـــــدز

 

ایـــــدز (AIDS)

یکی از بیماریهای مهلکی که می تواند از طریق آمیــزشی جنســی انـتقال یابد بیماری ایــدز است . به علاوه این بیماری می تواند از طزیق مادر آلوده به فرزندش نیز منتقل شود و مادران آلوده در موارد در هنگام زایمان یا کمی قبل از وضع حمل و یا بلافاصله پس از وضع حمل ، ویروس را به کودکان خود انتقال می دهند . در کشورهایی که بی بندو باری و روابط نامشروع جنســی شایع است ، بیماری بیشتر از راه آمیــزشــی جــنســی انتقال می بابد و در سایر کشورها بیشتر از راه انتقال خون ، فرآورده های خونــی و ابزار آلوده پزشکی و پیــرا پزشکی بیماری منتقل می شود .  وسائل آلوده خـــالکــوبی و تــیغ آرایشگــاهها نیــز در انتــقال بــیماری مــی توانــند نقش داشته باشند .

عامل بیماریــزا :

عامل بیماری ویروس ایــدز ( HIV ) از دستۀ رترو ویروس هاست که دارای خاصیت سیتوپاتوسیتی ( علاقه آسیب رسانی به سلول ) می باشد . این ویروس به راحتی تغییر شکل می دهد و لذا بدن نمی تواند در مقابل آن آنتی کورمناسب را تولید کند .

بیماریزایــی :

دوران کمون یا نهفتگی بیماری ممکن است بسیار طولانی باشد بطوریکه این دوره را بین چند ماه تا چند سال ذکر کرده اند و ویروس ایــدز به تدریج قدرت دفاعی بدن را از بین می برد و چنین فردی به راحتــی در مقابل عوامل بیماریزای ساده از پای در می آید .

ویروس ایــدز از سه راه اصلی به بدن سرایت می کنند.

1.      آمیزش جنسی با افراد آلوده به ویروس ایـــدز .

2.      انتقال خون یا فرآورده های خونی آلوده به ویروس و به کارگیری وسایل آلوده .

3.      انتقال از طریق مادر آلوده به کودک .

پیشگیــری :

با توجه به اینکه تا کنون برای درمان بیماری ایــدز روش مطمئنی کشف نشده است راه پیشگیری از این بیماری پای بنــدی به اصول اخلاقی و خانوادگی و اجتناب از بی بندو باری های جنسی است . با توجه به اینکه شایع ترین راه سرایت ، از طریق تماس جنسی است ، با استفاده از کانــدوم می توان تا حدی از آلوده شدن به ویروس ایــدز در امان بود .

به علاوه لازم است در مورد استفاده از خون و فرآورده های خونــبی ، ابزار پزشکی و وسایلی که احتمالاً با خون فرد دیگری در تماس بوده اند ، نهایت دقت و وسواس را به خرج داد ، زیرا پیشگیری از ایدز وظیفۀ تک تک آحاد جامعه است و همه باید در این زمینه کوشا باشنــد.

ایــدز از راههای زیر منتقل نــمی شود

1)     تماس اتفاقی با فرد مبتلا مانند : لمس و دست دادن ،استفاه از حمام ، توالت مشترک و از طریق غذا و نوشیدنی .

2)     بازی با کودکان مبتلا : تماس با کودکان مبتلا هیچ خطری اثبات شده ای را برای انتقال ایــدز ایجاد نمی کند .

3)     نیش حشرات : شواهدی مبنی بر اینکه ایــدز بتواند از طریق نیش حشرات منتقل شود ، وجود ندارد .

4)     اهدا و دریافت خون در شرایط سالم هیچگونه خــطری از نظر سرایت بیماری ندارند .


تفرجگاه بازدید : 6 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چگونگی ارتباط دختروپسر

/**/

مجله اين هفته:شماره 264

ضمن تشكر از تماس‌های مكرر شما و ارائه نقطه نظرات خوبتان در اين مجله می‌خواهیم بنا به درخواست شما ،به نگرش. چگونگی ارتباط دختروپسر به پردازيم .قابل ذكر هست اين مجله به صورت هفتگي تقديم می‌شود و به مدت يك هفته از دوشنبه تا دوشنبه هفته  بعد روي آنتن بخش می‌گردد./

چگونگی ارتباط دختروپسر

اصل رابطه دختر و پسرازنظر اسلام  ممنوع نشده است بلکه اسلام آن را نظام مند کرده است زیرا اگر این نیاز نیز مانند سایر نیازهای جسمی و روانی ، بخواهد ارضا شود باید مسیر شرعی وعرفی خودرا طی کند .

منکر این نیستیم که یکی از نیازهای طبیعی انسان وقتی که به سن جوانی می رسد ، ارتباط  با جنس مخالف است. اصل وجود این نیاز و احساس طبیعی ، در همه انسان ها نهاده شده تا پسر و دختر انگیزه ی لازم را برای تشکیل زندگی سالم  وکانون خانوادگی  مشترک داشته باشند . شدت این انگیزه به حدی است که آنها را از خانواده خود جدا و آماده می کند تا با وجود همه مشکلات و سختی ها،کانون خانواده راتشکیل و در کنار هم باشند و سبب آرامش روح و روان یکدیگر گردند.

 افراط و تفریط و پیروی نکردن از توصیه های عقل و شرع، نه تنها در مسیر ارضای این نیاز ، مانع ایجاد می کند ، بلکه تأثیرات مخربی در دیگر زمینه های زندگی انسان ایجاد می کند.

اگر می پرسید  چرا در وجود ما غریزه و نیازی قرار داده شده است که آنقدر باید مهار شود؟ و در صورت عدم مهار دردسر ساز است؟در جوابتان باید بگوئیم :

- خیلی چیزها در ما گذاشته شده است ولی ما باید به کمک عقل استفاده صحیح و معتدل از آن را یاد بگیریم مثلا در ما قوه خشم و غضب هم گذاشته شده است آیا باید با همه با عصبانیت و خشم رفتار کنیم یا باید عصبانیت و خشم رادر جای خود استفاده کنیم. یا ما قدرت دیدن وشنیدن داریم آیا مجازیم هر چه را ببینیم و بشنویم؟ قطعا پاسخ شما منفی خواهد بود.

در مورد ارتباط باجنس مخالف  نیز این احساس در ما وجود دارد و غیر قابل انکار است ولی باید با این احساس عا قلانه برخورد کرد و از افراط و تفریط  اجتناب کرد.

اسلام به طور کلی به منظور حفظ عفت عمومی ،هر گونه ارتباط نامشروع را ممنوع کرده و بر حیا و عفت و پاکدامنی تأکید نموده است. 

موارد مهمي كه بايد رعايت شود.

1-            اولين شرط ارتباط داشتن شرايط لازم از نظر سني . عقلي . اجتماعي.فرهنگي . ديني . اقتصادي وخانواده گي مي باشد .

2-            خانواده ها بايد به صورت كامل درجريان هرنوع ارتباط فرزندانشان باشند .وحد وحدود آن بايد بر اساس توافق والدين بخصوص پدر دختر انجام  گيرد.

3-            اين ارتباط باعث سوء استفاده طرفين  وفراهم شدن محيط گناه انحراف نباشد.

4-            ارتباط بر اساس هيجان شكل نگيرد كه در كوتاه ترين زمان ممكن منجر به جدايي ميشود.

5-            بر اساس عرف اجتماعي پسران دوست دارند با دختري ازدواج كنند كه براي اولين بار است كه با يك پسر ارتباط بر قرار ميكند لذا اگر ارتباطي با اطلاع والدين دختر وپسر شكل بگيرد ضمن حمايت از طرف آن از داوام بيشتري برخوردار مي باشد .

قابل توجه : انجمن حمايت از نهاد خانواده و مشاورین و روان شناسي مركز مشاوره شريف آمادگي دارند به هرگونه سوال‌های مرتبط با مهارت‌های زندگي و رفتاری  شما تماس گیرندگان گرامي پاسخ دهند.

يك داستان جالب:

آنچه يك زن بطورواقعي ميخواهد

روزی روزگاری پادشاه جوانی به نام آرتور بود که پادشاه سرزمین همسایه اش او را دستگیر و زندانی کرد. پادشاه می توانست آرتور را بکشد اما تحت تاثیر جوانی آرتور و افکار و عقایدش قرار گرفت. از این رو، پادشاه برای آزادی وی شرطی گذاشت که می بایست به سؤال بسیار مشکلی پاسخ دهد. آرتور یک سال زمان داشت تا جواب آن سوال را بیابد، و اگر پس از یکسال موفق به یافتن پاسخ نمی شد، کشته می شد. سؤال این بود: زنان واقعاً چه چیزی می خواهند؟

این سؤالی حتی اکثر مردم اندیشمند و باهوش را نیز سرگشته و حیران می نمود و به نظر می آمد برای آرتور جوان یک پرسش غیرقابل حل باشد. اما از آنجایی که پذیرش این شرط بهتر از مردن بود، وی پیشنهاد پادشاه را برای یافتن جواب سؤال در مدت یک سال پذیرفت.

آرتور به سرزمین پادشاهی اش بازگشت و از همه شروع به نظرخواهی کرد: از شاهزاده ها گرفته تا کشیش ها، از مردان خردمند، و حتی از دلقک های دربار... . او با همه صحبت کرد، اما هیچ کسی نتوانست پاسخ رضایت بخشی برای این سؤال پیدا کند. بسیاری از مردم از وی خواستند تا با جادوگر پیری که به نظر می آمد تنها کسی باشد که جواب این سؤال را بداند، مشورت کند. البته احتمال می رفت دستمزد وی بسیار بالا باشد چرا که وی به اخذ حق الزحمه های هنگفت در سراسر آن سرزمین معروف بود.

وقتی که آخرین روز سال فرا رسید، آرتور فکر کرد که چاره ای به جز مشورت با جادوگر پیر ندارد. جادوگر موافقت کرد تا جواب سؤال را بدهد، اما قبل از آن از آرتور خواست تا با دستمزدش موافقت کند.

 جادوگر پیر می خواست که با لُرد لنسلوت، نزدیک ترین دوست آرتور و نجیب زاده ترین دلاور و سلحشور آن سرزمین ازدواج کند! آرتور از شنیدن این درخواست بسیار وحشت زده شد. جادوگر پیر؛ گوژپشت، وحشتناک و زشت بود و فقط یک دندان داشت، بوی گنداب می داد، صدایش ترسناک و زشت و خیلی چیزهای وحشتناک و غیرقابل تحمل دیگر در او یافت میشد. آرتورهرگز در سراسر زندگی اش با چنین موجود نفرت انگیزی روبرو نشده بود، از این رو نپذیرفت تا دوستش را برای ازدواج با جادوگر تحت فشار گذاشته و اورا مجبور کند چنین هزینه وحشتناکی را تقبل کند. اما دوستش لنسلوت، از این پیشنهاد باخبر شد و با آرتور صحبت کرد. او گفت که هیچ از خودگذشتگی ای قابل مقایسه با جان آرتور نیست. از این رو مراسم ازدواج آنان اعلان شد و جادوگر پاسخ سوال را داد. سؤال آرتور این بود: زنان واقعاً چه چیزی می خواهند؟

پاسخ جادوگر این بود: " آنها می خواهند تا خود مسئول زندگی خودشان

باشند".

همه مردم آن سرزمین فهمیدند که پاسخ جادوگر یک حقیقت واقعی را فاش کرده است و جان آرتور به وی بخشیده خواهد شد، و همین طور هم شد. پادشاه همسایه، آزادی آرتور را به وی هدیه کرد و لنسلوت و جادوگر پیر یک جشن باشکوه ازدواج را برگزار کردند.

ماه عسل نزدیک می شد و لنسلوت خودش را برای یک تجربه وحشتناک آماده می کرد، در روز موعود با دلواپسی فراوان وارد حجله شد. اما، چه چهره ای منتظر او بود؟ زیباترین زنی که به عمر خود دیده بود بر روی تخت منتظرش بود. لنسلوت شگفت زده شد و پرسید چه اتفاقی افتاده است؟

زن زیبا جواب داد: از آنجایی که لرد جوان با وی به عنوان جادوگری پیر با مهربانی رفتار کرده بود، از این به بعد نیمی از شبانه روز می تواند خودش را زیبا کند و نیمی دیگر همان زن وحشتناک و علیل باشد. سپس جادوگر از وی پرسید: " کدام یک را ترجیح می دهد؟ زیبا در طی روز و زشت در طی شب، یا برعکس آن...؟".

لنسلوت در مخمصه ای که گیر افتاده بود تعمقی کرد. اگر زیبایی وی را در طی روز خواستار می شد آنوقت می توانست به دوستانش و دیگران، همسر زیبایش را نشان دهد، اما در خلوت شب در قصرش همان جادوگر پیر را داشته باشد! یا آنکه در طی روز این جادوگر مخوف و زشت را تحمل کند ولی در شب، زنی زیبا داشته باشد که لحظات فوق العاده و لذت بخشی رابا وی بگذراند.

اگر شما یک مرد باشید و این مطلب را بخوانید کدامی ک را انتخاب می کنید... انتخاب شما کدامی ک خواهد بود؟

اگر شما یک زن باشید که این داستان را می خواند، انتظار دارید مرد شما چه انتخابی داشته باشد؟انتخاب خودتان را قبل از آن که بقیه داستان را بخوانید بنویسید.

آن چه لنسلوت انتخاب کرد این بود:

لنسلوت نجیب زاده و شریف، می دانست که جادوگر قبلاً چه پاسخی به سؤال آرتور داده بود؛ از این رو جواب داد که این حق انتخاب را به خود او می دهد تا خودش در این مورد تصمیم بگیرد. با شنیدن این پاسخ، جادوگر اعلام کرد که برای همیشه و در همه اوقات زیبا خواهد ماند، چرا که لنسلوت به این مسئله که آن زن بتواند خود مسئول زندگی خودش باشد احترام گذاشته بود.

تهیه کننده: مرکزمشاوره وروانشناسی شریف

 

 


تفرجگاه بازدید : 13 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فوليكوليت

فوليكوليت ريش يك بيماري التهابي شايع است كه بيشتر در نواحي صورت، محلي كه مردان ريش‌هاي خود را تيغ مي‌زنند، ايجاد مي‌شود. در اين بيماري كه در مردان سياهپوست شايع‌تر است، موها داخل پوست مي‌رود. علايم آن ابتدا به‌صورت يك‌سري بثورات سفت به رنگ پوست در نواحي موها و سپس ايجاد جوش‌هاي چركي است كه قسمت جلوي گردن، چانه، زير چانه و فك پايين بيشترين محل‌هاي درگيري است، اما ناحيه سبيل و دو طرف صورت معمولا درگير نمي‌شود. در اثر تيغ زدن صورت و تحريك و ضربه به پوست ممكن است عفونت‌هاي ثانويه باكتريال هم ايجاد شود و حتي گاهي به ايجاد آبسه منجر گردد. گاهي موهاي نواحي مبتلا، به علت عفونتي كه ايجاد شده مي‌ريزد و حتي گاهي گوشت اضافه و كلوييد ايجاد مي‌شود.

اين حالت بيشتر در افرادي كه موهاي خشن و پيچ‌داري دارند به‌وجود مي‌آيد. اغلب سياه‌پوستان (45 تا 83 درصد) چنين موهايي دارند. بنابراين در آنها شايع‌تر است چون موها نسبت به سطح پوست زاويه‌دار و مايل است با تيغ زدن يك سرتيز در انتهاي آن ايجاد مي‌گردد كه باعث نفوذ آن به داخل پوست مي‌شود. پس از 2 تا 6 هفته از داخل جوش‌ها يك موي خميده بيرون مي‌زند كه اگر آن را با سنجاق جدا كنيم سر مو از داخل پوست خارج مي‌شود. موقع تيغ زدن اگر پوست كشيده شود احتمال فرو رفتن مو داخل پوست بيشتر مي‌شود، چون با كشيدن پوست موها در سطح پايين‌تري از پوست تراشيده شده و وقتي پوست آزاد مي‌شود اين امكان كه مو زيرپوست رشد كند بيشتر مي‌گردد. اصلاح در خلاف جهت رويش مو امكان كوتاه شدن بيشتر مو و اين مشكل را بيشتر مي‌كند. معمولا در محل رويش مو، زير پوست تعدادي جوش ايجاد مي‌شود كه در درازمدت ناحيه مبتلا تغيير رنگ پيدا كرده و جوشگاه ايجاد مي‌شود. گاهي عفونت منتشر شده و پس از اصلاح فرد دچار خارش، قرمزي و تحريك پوست مي‌شود كه اين حالت معمولا 2 تا 3 روز پس از قطع اصلاح از بين مي‌رود، ولي جوش‌ها و فوليكوليت 3 تا 7 روز پس از اصلاح بدتر مي‌شود. درمان، قطع اصلاح است كه سر موها 2 تا 6 هفته پس از قطع اصلاح از پوست خارج شده و علايم بهبود مي‌يابد. استفاده از ريش‌تراش برقي مي‌تواند از ايجاد اين حالت پيشگيري كند، زيرا موها در سطح بالاتري از پوست تراشيده مي‌شود به شرط آنكه پوست حين تراشيدن كشيده نشود. امروزه با روش‌هايي مانند ليزر موهاي زايد مي‌توان نواحي را كه بيشتر دچار اين حالت مي‌شوند (مثل زير چانه و گردن) ليزر كرد. روش‌هايي مثل الكتروليز موجب تغيير رنگ ناحيه مورد نظر به خصوص در افراد تيره‌تر مي‌شود و روش مناسبي نيست. با روش‌هايي مثل خارج كردن موها از داخل پوست نيز موقتا بهبود حاصل مي‌شود، ولي احتمال ايجاد جوشگاه و تغييرات رنگي در پوست وجود دارد. در موارد شديد بيمار بايد تحت‌نظر متخصص پوست درمان‌هاي خوراكي و موضعي جهت بهبود جوش‌ها و التهاب انجام دهد تا از ايجاد عوارض ناخواسته جلوگيري شود.

منبع


تفرجگاه بازدید : 53 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

معرفی مراکز درمانی طب سنتی- گشایش درمانگاه ویژه کیست تخمدان (PCO) در کلینیک سلامت خانواده

معرفی مراکز درمانی طب سنتی
درمانگاه ویژه کیست تخمدان با رویکرد طب سنتی ایران، در کلینیک سلامت خانواده، وابسته به دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد، شروع به کار کرد.
این درمانگاه که به عنوان زیرمجموعه بخش تخصصی زنان و زایمان بیمارستان شهید مصطفی خمینی و با مدیریت خانم دکتر سکینه مؤیدمحسنی راه‌اندازی شده، به‌طور تخصصی و ویژه به درمان بیماران مبتلا به کیست‌های ریز تخمدانی (تخمدان پلی‌کیستیک یا PCO) با نگاه طب سنتی ایران می‌پردازد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و گرفتن نوبت ویزیت با شماره تلفن‌های 88985918 و 88974925 تماس بگیرند. مرجع: سایت مرجع طب سنتی ایران


تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 33
  • بازدید کلی : 3,460